پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:10:24 - دوشنبه 27 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهمترین درس عاشورا مقابله با تحریم‌ها است
امام جمعه مشهد به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: یکی از درس‌های مهم عاشورا، مقاومت است و امروز مردم کشور ما با الگو‌گیری از همین سیره، با اقتدار در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از آفتاب‌ری؛ آیت الله علم الهدی ظهر امروز […]

امام جمعه مشهد به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: یکی از درس‌های مهم عاشورا، مقاومت است و امروز مردم کشور ما با الگو‌گیری از همین سیره، با اقتدار در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از آفتاب‌ری؛ آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه کربلا یک حادثه عاطفی نیست بیان داشت: : ایستادگی امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در مقابل دشمنان و وقایع جان‌سوز عاشورا تنها برای اشک ریختن نیست و باید از آموزه‌های این واقعه درس گرفت.

وی گفت: کربلا یک حادثه سیاسی و آموزشی است و در عرصه سیاست به ما پند می‌دهد، حادثه کربلا در اسلام برای اثبات سیاست و موقعیت‌های گوناگون در جامعه اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان‌های استکباری برای توسعه قدرت و کامروایی خود به سراغ دین و عناصر دینی می‌آیند افزود: آنچه کربلا به ما می‌آموزد این است که در مقابل تهاجمات مستکبران عکس العملی همانند امام حسین(ع) از خود نشان دهیم.

علم الهدی عنوان کرد: درکربلا دشمن اول به سراغ تحریم آمد و با این خدعه خواست امام حسین(ع) را تسلیم کند اما برخورد امام در مقابل تحریم‌ها مقاومت ایشان تا پای جان بود.

وی با تاکید بر این مهم که کربلا فقط برای مصیبت خوانی نیست گفت: جای جای کربلا درس و آموزش است، اهل بیت(ع) حتی در اسارت هم در مقابل این تحریم‌ها و تهدیدات مقاومت کردند و نگذاشتند دشمن به خواسته خود که تسلیم کردن ایشان بود برسد.

امام جمعه مشهد افزود: در کربلا بچه سه ساله مقاومت کرد و در برابر آن کوتاه نیامد؛ آیا تحریم‌های امروز دشمنان سخت‌تر از تحریم‌هایی است که آن روز دشمن به اهل بیت(ع) وارد کرد؟

علم الهدی تاکید کرد: در موضوع هسته‌ای، دیپلماسی کشور استفاده از فرصت گفت‌و‌گو با طرف‌های غربی و آمریکا برای حل و فصل برنامه هسته‌ای بود، با این وجود مقامات آمریکایی همواره در طول مذاکرات تاکید داشتند گزینه نظامی همچنان روی میز است.

وی همچنین بیان داشت: ما باید مقاومت کنیم و دستمان را جلوی دشمن دراز نکنیم؛ مسئولین کشور عزت نظام را حفظ کردند و با خواری توافق نکردند چرا که الگویی مانند حضرت رقیه(س) دارند که در مقابل بدترین تحریم‌ها مقاومت کرد؛ ما چون دنبال روی رقیه سه ساله هستیم هیچ وقت در برابر دشمن تسلیم نمی‌شویم.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه با الگو برداری از درس‌های عاشورا در انقلاب و جریان دفاع مقدس در مقابل بدترین تجهیزات دشمن مقاومت کردیم و پیروز شدیم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هرگاه به دشمن نزدیک می‌شوید بدتر می‌کند، اهانت‌هایی که در این مدت دشمنان به ما کردند از آنچه اول انقلاب کرده بودند بدتر بود و با کمال وقاحت می‌گویند ما به ایران مُسکن می‌دهیم.

علم‌الهدی در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که جوانان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل رژیم بعث عراق ایستادند و خون خود را برای استمرار نظام هدیه کردند، ما نیز هیچگاه از حقوق خود در مقابل آمریکایی‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب