پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:29:15 - شنبه 2 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاهش نسبی نرخ تورم ناشی از سیاست گذاری دولت نیست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حال حاضر و همچنین مدت زمان کوتاهی که گذشته به نظر من زود است که بشود در مورد عملکرد دولت اظهار نظر قطعی کرد. به گزارش ” صبح رابر” عطاالله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حال حاضر و همچنین مدت زمان کوتاهی که گذشته به نظر من زود است که بشود در مورد عملکرد دولت اظهار نظر قطعی کرد.

به گزارش ” صبح رابر” عطاالله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد اقتصادی دولت اظهار داشت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حال حاضر و همچنین مدت زمان کوتاهی که گذشته به نظر من زود است که بشود در مورد عملکرد دولت اظهار نظر قطعی کرد.

حکیمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دانا در خصوص کم شدن نرخ تورم و برخی نظریات پیرامون این مسئله اظهار داشت: کاهش نرخ تورم خیلی جنبه سیاست گذاری ندارد ،بلکه بحث عرضه و تقاضاست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تا سال گذشته اکثر کارخانجاتی که مواد اولیه خارجی وارد می کردند ارزهای مورد نیاز خود را از بازار سیاه می گرفتند.اما الان به دلیل مشکلاتی که دچارش شدند ،مواد اولیه وارد نمی کنند لذا تقاضای ارز هم ندارند.

حکیمی ادامه داد: بنابراین بازار تقاضای ارز کاهش پیدا کرده و در مقابل به تبع آن نیز میزان عرضه کم شده است و تنها دانشجویان و بیماران بیشتر تقاضای ارز دارند.در نتیجه این مسئله کاهش کم نرخ تورم را نمی شود خیلی به سیاست گذاری های دولت ربط داد.

وی خاطرنشان کرد:البته دولت فعلی نیز تلاش خودش را انجام داده است ولی باید برای ارزیابی دقیق و قطعی تا پایان سال مهلت داده شود تا دولت برنامه هایش را عملی کنند.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب