پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:30:48 - دوشنبه 11 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاهش آمار طلاق در میان ازدواج های دانشجویی
رئیس اداره طرح های ملی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: براساس آماری که در دو مرحله به سازمان ثبت احوال ارایه شد، طلاق در میان ازدواج های دانشجویی بسیار کمتر از آن چیزی است که در میانگین جامعه وجود دارد. حجت الاسلام حسین افتخاریان درخصوص درصد طلاق‌های ازدواج‌های دانشجویی، گفت: سئوال […]

رئیس اداره طرح های ملی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: براساس آماری که در دو مرحله به سازمان ثبت احوال ارایه شد، طلاق در میان ازدواج های دانشجویی بسیار کمتر از آن چیزی است که در میانگین جامعه وجود دارد.
آمار طلاق در میان ازدواج های دانشجوییحجت الاسلام حسین افتخاریان درخصوص درصد طلاق‌های ازدواج‌های دانشجویی، گفت: سئوال ما از افرادی که آمارهای عجیبی درمورد طلاق‌های ازدواج دانشجویی ارایه می دهند این است که تعریف آنها از ازدواج دانشجویی چیست ؟ منبع و منشاء آمار آنها کجاست ؟

وی ادامه داد: کاری که ما دراین رابطه انجام دادیم این است که بانک اطلاعات زوج های دانشجویی را که سال ۸۶ تا کنون به صورت مکانیزه وجود دارد در اختیار سازمان ثبت احوال قرار داریم آنها به عنوان مجموعه ای که آمار طلاق را ثبت می کنند با همان سیستم مکانیزه براساس کد ملی جستجو کردند آنچه به ما اعلام کردند حدود ۲ درصد طلاق ویژه ازدواج های دانشجویی ثبت شده بود.

رئیس اداره طرح های ملی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: برنامه های دیگری نیز دراین رابطه اجرا شد مبنی براینکه خودمان با زوج های دانشجو به صورت تصادفی (رندوم ) تماس گرفته و جویای وضعیت زندگی و پایداری زندگی خانوادگی آنها شدیم که نتیجه ای که بدست آمد همان ۲ درصد را تایید کرد.

وی ادامه داد: آنچه قطعی است این مساله بوده که آمار طلاق ازدواج های دانشجویی، با آنچه که شایع و در جامعه پخش می شود متفاوت است. اگر مجموعه ای به آماری رسیده که در واقع به لحاظ بنیان های علمی قابل اطمینان است استقبال می کنیم که آن را برای استفاده دراختیار ما قرار دهد.

حجت الاسلام افتخاریان افزود: ما در دو مرحله آمار زوج های خود را به سازمان ثبت احوال ارایه دایم از سال ۸۶ تا ۹۰ و دوباره از سال ۸۶ تا ۹۱ که در مرحله اول آمار حدود ۱۸۰ هزار زوج دانشجو و در مرحله دوم آمار حدود  ۲۲۰ الی ۲۳۰ هزار دانشجو در اختیار ثبت احوال قرار گرفت./مهر

عرش نیوز

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب