پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:50:17 - شنبه 23 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اعتقادی مرز نمی‌شناسد
سردار سرلشکر سلیمانی به شخصیت والای ایمانی و اعتقادی سردار شهید جمالی اشاره و خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن مدافع حریم ولایت بود. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  “بوتیا” , مراسم چهلمین روز عروج ملکوتی سردار شهید محمد جمالی مدافع حرم حضرت زینب(س) عصر […]

سردار سرلشکر سلیمانی به شخصیت والای ایمانی و اعتقادی سردار شهید جمالی اشاره و خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن مدافع حریم ولایت بود.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  “بوتیا” , مراسم چهلمین روز عروج ملکوتی سردار شهید محمد جمالی مدافع حرم حضرت زینب(س) عصر امروز با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی استان حضور داشتند، فرمانده سپاه قدس با حضور کنار مرقد شهید محمد جمالی و نثار گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کرد.

chehelom3

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در این مراسم در سخنانی به مقام والای شهدا اشاره و اظهار کرد: شهدا قهرمانان بزرگی هستند که هرزمان به حضور و جان‌فشانی آنها نیاز باشد، در صحنه حاضر می‌شوند.

سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در این مراسم با اشاره به وجود دو نگاه متفاوت به زندگی و مرگ در میان انسان ها، گفت: دو نگاه قرانی برای زندگی انسان وجود دارد که اگر این دو نگاه را با دقت بنگریم و به هرکدام از آن‌ها معرفت پیدا کنیم آن وقت ارزش شهید و شهادت بیشتر مشخص می‌شود.

chehelom2
سردار سلیمانی افزود: خداوند در  قران می فرماید گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مردگانند واین یک حقیقتی است که فقط شهید ان را می فهمند و میتواند درک کند و خداوند این وعده را به شهید داده است که البته این یک انتخاب دوطرفه است که هم از طرف انسان ازاده و هم از طرف خداوند انتخاب شده است.
وی در ادامه گفت: درشهادت دو بعد خیلی مهم وجود دارد و آن نوع رفتن و زمان شهادت است که فضیلت‌های یکسانی برای آنها لحاظ نخواهد شد به عنوان مثال در شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان شیوه و نوع شهادت عالم خلقت را تکان داد و تاثیر ابدی برای همگان برجای گذاشت و شهادت سردار جمالی هم به تاسی از امام حسین(ع) همرا با معرفت و بصیرت بود.

وی با بیان اینکه دفاع از آرمان‌های نظام همچنان ادامه دارد، افزود: رزمندگان دفاع مقدس در هر سن و مقامی همچنان دفاع از ارزش‌های اسلام و مسلمین را بر خود واجب می‌دانند.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اعتقادی مرز نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با وجود پایان هشت سال دفاع مقدس، همچنان خود را آماده دفاع می‌بینند.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه طوفان بودیم و البته در ورای این طوفان وجود مقدس امام خمینی(ره) بود که به همگان قوت قلب می‌داد و جبهه همیشه دارای اعجازات بزرگ بود به نحوی که همه مردم منقلب بودند و شهادت آرزوی رزمندگان بود، اما تفاوت دوران جبهه با زمان حاضر این است که آن زمان دنیا پشت سر دین حرکت می کرد و امروز دنیا از دین سبقت گرفته است و ارزشمند این است که در این هیاهوی دنیوی و دعواهای سیاسی انسان در عمق قلبش دین دار باشد و شهید جمالی این‌گونه بود.

chehelom4
سردار سرلشکر سلیمانی به شخصیت والای  اعتقادی شهید جمالی اشاره و خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ بیش از ۲۰ سال مانند شهید زنده خودش را در بلندای قله جهاد؛ شهادت و معنویت حفظ کرد و فرزندان و خانواده ایشان  بوی شهید را از او استشمام می کردند، این ها فضیلت‌هایی است که خداوند نصیب هرکسی نمی‌کند.
وی در پایان تصریح کرد: سردار شهید جمالی با شهادت خود استان و شهر کرمان را معطر کرد و در میان جوانان و دوستان رزمنده شوری ایجاد کرد که دعا می‌کنیم خداوند ما را در پیمودن راه شهیدان و البته شهید جمالی ثابت قدم بدارد.
سردار محمد جمالی‌ از پیشکسوتان انقلاب اسلامی،از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان جنگ تحمیلی و فرمانده محورهای لشکر خط شکن ثارالله بود که چندی قبل در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

chehelom5

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب