پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:07:10 - شنبه 30 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ما چله نشین شب یلدای ظهوریم
ما چله نشین شب یلدای ظهوریم ماتم زدگان غم یلدای حسینیم. به گزارش ” صبح رابر ” در آستانه غروب فصل پاییز و طلوع زمستان، رسمی قدیمی از گذشتگان برای ایرانیان به یادگار مانده است که در این شب که اتفاقا طولانی ترین شب سال است و آنرا «یلدا» نامیده اند، کوچکتر ها به دیدار […]

ما چله نشین شب یلدای ظهوریم

ماتم زدگان غم یلدای حسینیم.

به گزارش ” صبح رابر ” در آستانه غروب فصل پاییز و طلوع زمستان، رسمی قدیمی از گذشتگان برای ایرانیان به یادگار مانده است که در این شب که اتفاقا طولانی ترین شب سال است و آنرا «یلدا» نامیده اند، کوچکتر ها به دیدار بزرگترها می روند و در جمعی صمیمی قدر فرصت با هم بودن را ارج می نهند.

شب یلد ا بلندترین شب سال آیا بلندتر از شب شام غریبان ، شب غریبی طفلان مسلم  است ؟

جان به قربان شهیدی که پس از کشته شدن غسلش از خون بود و گرد غریبی کفنش.

آیا غربت و تنهایی  شب یلدای را درک کردید، شب یلدای فرزند شهید ، شب یلدای همسر شهید ، شب یلدای حضرت زینب کبری (س)  ، شب یلدای حضرت رقیه(س) زمانی  که فهمیدند پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) را به شهادت رسانده اند  آیا آن شب  طولانی تر از شب یلدای مان نبود. در طو لانی ترین شب سال برای نزدیک شدن طولانی ترین ، انتظار ظهور و فرج امام زمان (عج) دعا کنیم .

 

شب یلدا امسال، مصادف با اربعین حسینی شد ، بنابراین رعایت حرمت ها و تجدید بیعت با آرمان های امام حسین(ع) باید مورد توجه همگان قرار گیرد

صله ارحام یکی از سنت های مهم در شب یلدا است که در آیات و روایات نیز بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.

شب یلدا انار محبت دانه می شود و سرخی کاسه نشان از شوق لبریز ما می دهد ،طولِ درد و غم انتظار در شب یلدا،
به اندازه ی همان ثانیه های کوتاهِ بلندی اش بیشتر است.

در این شب یادمان نرود که از رفتگان مان یاد کنیم .فرزند شهید از بی پدری ، همسر شهید از درماندگی از خاطرات شهیدانما ن، ازغریبی و بی کسی حضرت زینب (س) و یادمان نرود، از بزرگتر ها و ریش سفید ها  مجلس بخواهیم قصه ی از  بی یار و یاور بودن امام حسین(ع) ،از شور و شعور حسینی  ، از ویژگی های یاران حسین از طرفداران حق از باطل گریزی برایمان بگویند.

در این شب اختلافات و کودرت ها را پاک کنیم .از حبیب بن مظاهر ،ریش سفید یاران امام حسین (ع) یاد کنیم . ما امشب باید حرمت این یک دقیقه را در شب یلدا حسینی پاس بداریم. ودر این شب چه خوب است که  زیارت عاشورا را باهم بخوانیم و یادی از دل مهدی زهرا (س) و از دل حضرت زینب کبری (س) و یادی از کسانی که این سفره را برایمان پهن کرده اند ، کنیم.

امام حسین (ع) در شب عاشورا از یزیدیان مهلت خواست ، بعضی ها می گویند مهلت امام حسین (ع) برای برپا داشتن  نمازو قرآن بود ولی این مهلت علاوه بر آن  خواست دعا کند که حُر برگردد ودر روز عاشورا دعایشان مستجاب شد .از امام حسین (ع) بخواهیم که برایمان همیشه دعا کنید که ما هم برگردیم .  

 پای یلدای دلت یواشکی زمزمه کن/زیر لب یه یادی از نور دل فاطمه کن/چشماتو خیره کن و سوره والعصرو بخون /یه دعا برا ظهور پسر فاطمه کن/اللهم عجل لولیک الفرج/(هدیه شب یلدا) التماس دعا

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب