پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:53:57 - چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگرانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی از سم‌پاشی افرادرد صلاحیت شده بر ضد شورای نگهبان
به گزارش“صبح رابر”آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به شش آسیب تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: آسیب نخست تخریب دیگران است و کاندیداها برای پیشرفت سعی می‌کنند دیگران را از طریق غیبت، تهمت و اهانت تحقیر کنند. استاد حوزه علمیه قم با بیان […]

به گزارش“صبح رابر”آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به شش آسیب تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: آسیب نخست تخریب دیگران است و کاندیداها برای پیشرفت سعی می‌کنند دیگران را از طریق غیبت، تهمت و اهانت تحقیر کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دومین آسیب چیزی را بر خلاف واقع نشان دادن است گفت: نباید وعده‌های دروغی داد و گفت در سیاست داخلی، ‌اقتصاد، سیاست خارجی و…چنین و چنان می‌کنم و این کار گناه کبیره و حرام بوده و باعث می‌شود تبلیغات اسلامی به تبلیغات غیراسلامی تبدیل شود. برادرانی که در مسیر انتخابات هستند هم خودشان و هم ستادهای تبلیغاتی آنها از این مسیر بپرهیزند.

وی با بیان اینکه آسیب سوم اسراف است، خطاب به آنها که خرج‌های تبلیغاتی بسیار سنگین می‌کنند، افزود: علاوه بر اینکه اسراف گناه است مردم سئوال می‌کنند این پول‌ها از کجا آمده است؟ آیا با زد و بند ثروتمندان تنور انتخاباتی را داغ کرده و در صورتی که رای آوردند امتیازات لازم را به آنها می‌دهند و یا پول‌ها را از طریق حرام به دست آورده و برای چنین موقعی انباشته کرده‌اند.

این مرجع تقلید گفت: پنجمین آسیب این است که برای تأمین آینده خود نسبت به جامعه اسلامی سیاه نمایی کرده و به این وسیله برای خود نردبانی از پیشرفت بسازد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ششمین آسیب تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: شکست قانون گناه کبیره است و در حکومت اسلامی قوانین احترام شرعی دارند و قوانین از شورای نگهبان رنگ اسلامی گرفته و اگر غیراسلامی باشد جلوی آن گرفته می‌شود؛ وقتی قانونی تصویب شد این قانون احترام حکم شرعی دارد و نباید نسبت به آن مخالفت داشت.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: بیم این دارم که برخی از کاندیداها که جامع الشرایط نباشند و صلاحیت آنها تایید نشود شروع به سم‌پاشی بر ضد نهادهای قانونی کنند؛ این مسئله درست نیست که اگر هر چیزی خلاف میل من بود با آن مخالفت کنم این قانون گرایی نیست.

منبع :فارس

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب