پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:30:42 - سه شنبه 15 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هزینه های کانال های ماهواره ای از کجا می آید؟
به گزارش” صبح رابر” به نقل از  “بوتیا”،  چندی است که شبکه های ماهواره ای متعدد و گوناگونی در فضای رسانه ای راه خود را به خانه های مردم باز کرده اند. شاید در حوزه سیاسی برخی عامدانه بخواهند از پروژه ای بودن این امر صرف نظر کنند اما رویکرد سازمان یافته این برنامه ها […]

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  “بوتیا”،  چندی است که شبکه های ماهواره ای متعدد و گوناگونی در فضای رسانه ای راه خود را به خانه های مردم باز کرده اند.
شاید در حوزه سیاسی برخی عامدانه بخواهند از پروژه ای بودن این امر صرف نظر کنند اما رویکرد سازمان یافته این برنامه ها در حوزه فرهنگ غیر قابل کتمان است.بی شک مهم ترین هدف این برنامه ها سست کردن بنیان خانه و خانواده است. عنصری که مطمئنا عامل اصلی همبستگی فرهنگی و اجتماعی مردم این مرز و بوم است.

مسخ ارزش های انسانی و توجه به لذات حیوانی درون مایه اکثر برنامه های این شبکه ها است و در عین حال  از بین بردن نقش زن و مادر و جایگاه آنها در قوام و استحکام بنیان خانواده از دیگر مشخصه های این برنامه ها است که در پوشش تبلیغ بی بند و باری و در قالب تفکر رهایی و عدم تعلق به چارچوب ارزشی جامعه گسترش می یابد.

افزایش فساد و بی بند و باری، از بین رفتن اعتماد در بین اعضای خانواده و در نهایت طلاق از عمده ترین عواملی است که جامعه شناسان و روانشناسان  همواره نسبت به آن هشدار می دهند.اما نکته جالب در این میان اینکه هر روز بر تعداد این شبکه های فارسی زبان افزوده و به تبع آمار ناهنجاری های اجتماعی نیز افزون تر می شود و در حوزه هایی خاص اثرات مستقیم این برنامه ها را می بینیم.  ذکر چند نمونه این مقولات را روشنتر می کند.

شبکه  های فارسی زبان فارسی وان،زمزمه،گروه جم،تی وی پرشیا از جمله شبکه هایی است که با هدف قرار دادن خانواده های ایرانی و اغلب با پخش سریال های تلویزیونی کلمبیایی ، کره ای یا ترکیه ای اقدام به تریج مسائل غیر اخلاقی در کشور اسلامی همچون خیانت، فرزند نامشروع، طلاق و عادی نشان دادن این عوامل در زندگی های روزمره می کند. ترویج همجنس گرایی، رد ازدواج های سنتی در کشور، درآمدزایی با تکیه بر مسائل جنسی و بسیاری از مسائل طرد شده این چنینی از جمله اهدافی است که شبکه بهائیت “من و تو” به دنبال بسط و گسترش آن در جامعه ایران است.

با بررسی رویکرد این شبکه ها در ترویج هنجارشکنی و بازی های روانی سیاسی آنها با مردم و اهداف و دست های پشت پرده در این اینگونه فعالیت ها، آنچه در وهله نخست به واقعیت نزدیک تر می شود، حمایت دولت‌های استعمارگر آمریکا و انگلیس و تکیه آنها به منابع مالی قوی دولت ها است. تا بلکه هدفی را که در عمر ۳۴ ساله انقلاب اسلامی نتوانستند به طرق مختلف سیاسی به آن دست یابند، به وسیله جنگ نرم و از بین بردن اعتقادات دینی مردم و تبلیغات سیاسی خود بدست آورند.لذا باید باید با یک حرکت جهادی و خانه به خانه خودمان بساط جنگ نرم را از منازل با یک فرهنگ سازی اسلامی برچینیم تا آمار خیانت،جرم جنایت و طلاق را کم کنیم.

انتهای پیام/مرتضی کارآموزیان(کارشناس رسانه و فضای مجازی)/اختصاصی “بوتیا”

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب