پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:09:02 - چهارشنبه 16 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجازه می دهیم فرزندانمان را ماهواره تربیت کند!
به گزارش ” صبح رابر” در بازدید از نمایشگاه  عکس در مسجدالرضا بودم که چشمم خورد به پوستری که روی آن  نوشته بود ،اجازه می دهیم فرزندانمان را ماهواره تربیت کند! در عصر حاضر که عصر رسانه نامیده اند رادیو ، تلویزیون، مطبوعات و ماهواره و اینترنت و موبایل تا کنج خلوت ما نفوذ کرده […]

به گزارش ” صبح رابر” در بازدید از نمایشگاه  عکس در مسجدالرضا بودم که چشمم خورد به پوستری که روی آن  نوشته بود ،اجازه می دهیم فرزندانمان را ماهواره تربیت کند!

در عصر حاضر که عصر رسانه نامیده اند رادیو ، تلویزیون، مطبوعات و ماهواره و اینترنت و موبایل تا کنج خلوت ما نفوذ کرده اند وبه خاطر عدم مدیریت صحیح و اصولی آثار و پیامدهای شوم را در سبک زندگی ، طرز لباس پوشیدن ، معاشرت ، میهمانی ها ، عروسی ها ، ارتباط ناسالم بین گروه های غیر همجنس به وضوح مشاهد می شود.

فکر به این مسئله  خیلی از واقعیت های جامعه را آشکار می سازدصحت و  درستی هجوم رسانه ها، مثل ، ماهواره وغیر ه  در خانواده ،چه پیامدهایی در جامعه و بنیان خانواده بر جای می گذارد .

۱-فرزندانی بدتر از خود تربیت می کنیم ، مهمترین نقش زنان ،مادربودن است و رابطه هر مادی با فرزندانش قبل از تولد شروع می شود ، در واقع از دوران کودکی خود مادر شروع می شود زیرا دوران کودکی مادر تعیین می کند که چطور دوران کودکی فرزندانش را بسازد ، بی شک سلامت و فساد آینده به مادران آینده و دختران امروز بستگی دارد ، روند تغییر سبک زندگی ما را رفته رفته به سوی باتلاقی در آینده می برد گسترش سبک زندگی غربی نسل آینده ما چالش هایی را تجربه خواهد کرد که غربی های امروز با آن درگیرند باعث فروریختن زیر ساخت های اخلاقی جامعه می شود ، این فروپاشی اخلاقی ، نوک پیکان را به سمت نخستین مرکز تربیت نسل آینده یعنی نهاد خانواده نشانه رفت .

انتقال فرهنگ به نسل بعد ، به برکت خانواده انجام می پذیرد ، غربی ها در کشور های شرقی سعی می کنند فساد را رواج دهند تا خانواده را متلاشی کنند تا بتوانند سوار این ها شوند .( رهبر معظم انقلاب ۱۳۷۷/۰۱/۲۶)

۲-زیبایی های خانه را با خود بیرون می آوریم .در ابتدای انقلاب بسیاری از زنان ، زیبایی را در حجاب و جذابیت را در افزایش اطلاعات و سواد می دانستند .امروزه  ظاهر شدن با آرایش در مکان های عمومی ، در تعداد زیادی از دختران و زنان استفاده از لوازم آرایشی را جزء جدا نشدنی زندگی خود می دانند که در پسران امروز هم رایج شده ، اختلال روانی نیاز به خودنمایی و نداشتن اعتماد به نفس از عوامل اصلی این گرایش است، از سوی دیگر سن مصرف لوازم آرایشی نیز در کشور در پنج سال اخیراز  ۱۹ سال به ۱۳ سال رسیده و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته تمایل به آرایش بیشتر در بین زنان سالمند دیده می شود که شادابی پوست خود را از دست داده اند؟!

رهبر انقلاب در مورخه ۱۳۷۰/۰۸/۲۲ فرمودند : به اعتقاد من ، گرایش به سمت تجمل گرایی و تازه طلبی و  افراط در کار آرایش و نمایش در مقابل مردان ، یکی از بزرگ ترین عوامل انحراف جامعه و انحراف زنان ماست .

۳-پناه بردن از فضای ناآرام خانه به فضایی به ظاهر امن و آرام مجازی اینترنت ، و به طور وسوسه انگیزی ، زمینه اعتیاد و مسموم شدن روح و روان افراددر برنامه های غیر اخلاقی به وجود می آورد .

۴-جاهای خالی را با دوست پسر و دختر پر می کند.امروزه بسیاری از خانه ها دیگر جای آرامی نیست ، خدا در مهمانی هایشان غریبه است  ،بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دوستی خیابانی و یا مجازی با جنس مخالف است این روابط معمولا به ازدواج ختم نشده وموجب تأثیر سوء برتحصیل و رشد و تعالی فرد می شود و یا به ازدواج ناموفق و شکننده و پر از بدبینی و سوءظن می انجامند، و همچنین موجب بروز افسردگی و احساس گناه به ویژه در دختران می شود ، دوستی خیابانی گام اول آن در سبک زندگی غربی است ، غرب ها سال ها پیش که از نعمت عشق محروم است و  حال که کم کم از داشتن نعمت پدر و مادر نیز محروم می شود ! چرا که در کنار آن آماربالای  طلاق ، در بعضی از کشورها نیمی از فرزندان ، فرزند نامشروع هستند پدرانشان معلوم نیست کی هستند ، در چنین بستری تربیتی صحیح شکل نخواهد گرفت  .

چرا بایددر برنامه های امروزی تلویزیون و اکثر رسانه ها ، خیلی از افراد فقیر و بیچاره را با چادر نشان دهند و خیلی از افراد ثرتمند را با آخرین مد روز ؟….

نوشته های روی پوستر

 مسئله ماهواره ، پدیده نو ظهوری است که بنیاد اخلاقی جوامع اسلامی را به خطر انداخته و از جدیدترین سلاح ها و حرکت های مرموز غرب در رویارویی با مسلمانان به شمار می رود دشمن از دو دهه پیش برای تأثیر گذاری بیشتر بر جوانان ما با راه اندازی شبکه های ماهواره ای  و روز به روز راحت تر کردن دسترسی به این شبکه ها برای چنین روزی برنامه ریزی کرده است .اکنون چند سالی است  که با گسترش شبکه های فارسی زبان ، این پروژه وارد مرحله ی تازه ای  شده . شبکه هایی که نخستین هدفشان عادی سازی روابط بین زن و مرد است .

سال ۱۹۴۵نویسنده بریتانیایی ، « آرتورسی کلارک» برای اولین بار پیشنهاد قرار دادن یک ماهواره ی ارتباطی را در مدار زمین پوشش سیگنال های رادیویی داد .سال های بین ۱۹۸۱و ۱۹۸۵ را سال های توسعه آنتن های بشقابی برای دیدن کانال های ماهواره ای است . اواخر دهه هشتاد آنتن ماهواره همه گیر شد . البته در ایران با چند سال تأخیر  یعنی اوایل دهه ۹۰ بود که آنتن ماهواره اول در سطح مرفه جامعه رواج و با ارزان شدن بیشتر آن به سایر لایه ها و طبقات اجتماعی رسوخ کرد.

پیامبر (ص): هر که چشم خود را از حرام پر کند ، در روز قیامت چشم او را از آتش پرگرداند مگر اینکه توبه کند و از عمل خود دست بردارد.( میزان حکمه ج ۱۳ص۸)

این منطق درست نیست که ما بگوییم چون تا پنج سال دیگر فناوری پیشرفت خواهد کرد و بدون بشقاب هم مردم ممکن است تصاویر ماهواره را بگیرند ، پس از حالا جلوش را باز کنیم ! ( رهبر انقلاب ۱۳۷۸/۰۲/۲۸)

انتهای پیام /اختصاصی صبح رابر

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب