پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:51:36 - یکشنبه 29 اردیبهشت 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هاشمی قبل از رد صلاحیت باید انصراف دهد/ بزرگان دست به کار شوند
به گزارش رابر، کمتر از سه روز دیگر تا اعلام احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان قانون اساسی باقی است. بر اساس اظهارات فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، یکی از مهمترین شاخصه های قانونی برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری، برخورداری کاندیداها از سلامت جسمی و روحی برای اداره قوه مجریه است.  به […]

به گزارش رابر، کمتر از سه روز دیگر تا اعلام احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان قانون اساسی باقی است. بر اساس اظهارات فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، یکی از مهمترین شاخصه های قانونی برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری، برخورداری کاندیداها از سلامت جسمی و روحی برای اداره قوه مجریه است.
 به تعبیر دیگر شرط مدیر و مدبر بودن که از اصلی ترین شاخصه ها برای تایید صلاحیت داوطلبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده ، به معنای بهره مندی کاندیدای ریاست جمهوری از سلامت کامل جسمی و روحی است تا بتواند اداره بزرگترین و مهمترین قوه کشور را در دست بگیرد.
در عین حال بر اساس اخبار، گزارش ها و تصاویری که از وضعیت جسمانی آقای هاشمی رفسنجانی به گوش می رسد و توسط برخی نزدیکان وی هم تایید می شود وضعیت ایشان بگونه ای نیست که بتواند اداره دولت یازدهم را برعهده بگیرد.
این ناتوانی بگونه ای است که در روزهای اخیر خبرهای منتشره در رسانه ها حکایت از آن دارد که برخی به ظاهر حامیان هاشمی چنگ و دندان تیز کرده و کیسه هایی دوخته اند تا در صورت پیروزی وی در انتخابات، از ناتوانی جسمی و عدم حضور جدی وی در صحنه اجرایی کشور سود برده و به زعم خویش هاشمی را اداره و به مقاصد خود دست یابند.
ثبت نام جناب آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که کور سوی امید سوداگران تاکنون خاموش نشده است . به میدان آوردن پیرمردی ۸۰ ساله که از توانایی جسمی لازم برای تامین نیازهای شخصی خود هم برخوردار نیست ظلم و جفایی نابخشودنی در حق این چریک پیر انقلاب است.
آنهایی که برای هاشمی دل می سوزانند و برای گذشته و سابقه وی در انقلاب احترام قائل هستند تا فرصت باقی است به صحنه بیایند و هاشمی را از حلقه اطرافیانی که سودای مال و مقام دارند ، آزاد کنند. هاشمی هنوز هم می تواند در مسند مشاوره و رایزنی برای پیشبرد نظام اسلامی، هاشمی باشد و به نظر می رسد که او هنوز هم با تجربه تر و زیرک تر از آن است که اسیر بازی سود جویان و فرصت پیشگان شود. هاشمی توانایی های جسمی خود را بهتر از همه می داند. او باید برای خود دلسوزی کند و آبرو و اعتباری که چند دهه از عمرش را هزینه آن نموده به تاراج بدخواهان ندهد.
از سوی دیگر اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی نشان داده اند که عمل به مر قانون و تامین مصلحت نظام اسلامی خطیرترین وظیفه ای است که برعهده دارند و نمی توانند تنها بر اساس توانایی های گذشته ، صلاحیت فردی را احراز نمایند که در انجام نیازهای شخصی خود نیازمند کمک و استعانت دیگران است.
در این میان بزرگان حوزه و دوستان قدیمی جناب هاشمی رفسنجانی هم باید به وظیفه انسانی و دینی خود عمل نمایند و تا شورای نگهبان نظر نهایی خود را درباره توان مدیریت ایشان اعلام نکرده است با نصیحت مشفقانه و دلسوزانه این سرمایه گرانسنگ انقلاب را که هنوز در سنگر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان می تواند نقش آفرین باشد، از خیز برداشتن برای کسب کرسی ریاست بر حذر دارند چرا که عدم احراز صلاحیت هاشمی در این برهه از دوران زندگی اش نباید به کارنامه سیاسی وی پیوست شود. هاشمی را دریابید که فرصت چندانی باقی نمانده است.
منبع مشرق

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب