پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:59:34 - شنبه 24 فروردین 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به محوریت دادگستری استان فعال شده است
به گزارش”صبح رابر“دادستان عمومی کرمان گفت: شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که از انتخابات ۹۰ مجلس شورای اسلامی ایجاد شده، پی گیر تخلفات انتخاباتی است. به گزارش خبرنگار ماهان نیوز ، در جمع روسای شوراهای اسلامی روستا و شهر و بخشداران و دهیاران و شهرداران شهرستان کرمان گفت: کار این شورا پی گیری قاطعانه هرگونه […]

به گزارش”صبح رابر“دادستان عمومی کرمان گفت: شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که از انتخابات ۹۰ مجلس شورای اسلامی ایجاد شده، پی گیر تخلفات انتخاباتی است.
به گزارش خبرنگار ماهان نیوز ، در جمع روسای شوراهای اسلامی روستا و شهر و بخشداران و دهیاران و شهرداران شهرستان کرمان گفت: کار این شورا پی گیری قاطعانه هرگونه تخلف و یا تقلب انتخاباتی است.
وی یادآورشد:کار این شورا همچنین برخورد با بداخلاقی های انتخاباتی و جلوگیری از جرایم انتخاباتی است.
وی اظهار داشت:همه کسانی که در امر انتخابات که بخش اجرایی و چه نظارتی باید در هرجایی کوچکترین جرم یا تخلف انتخاباتی می بینند برخورد کرده و با تذکر در مرحله اول وبرخورد قاطع با متخلفین در مراحل بعدی ، جلوی ارتکاب جرم های انتخاباتی را بگیرند.
برگ برنده انتخابات دست مدیران سیاسی کشور است نه دشمن!
وی تصریح کرد:دشمن براساس نتیجه انتخابات های قبلی ما برنامه ریزی می کند و اینجا برگ برنده در دست مدیران سیاسی کشور است که با دقت کافی جلوی هرگونه اخلال  در انتخابات را بگیرند و باید مواظب سیاه نمایی های دشمن که می خواهند مانع حضور مردم در این انتخاب مهم بشود،باشیم
دادستان انقلاب کرمان تاکید کرد:ستادپیشگیری از تخلفات انتخاباتی با رصد فضای انتخاباتی کار خود را آغاز کرده است ولی باید گفت قوه قضائیه به تنهایی از عهده کار برنمی آید وهمه باید کمک کنند تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.
خاطر نشان کرد:باید بین دستگاه قضایی و شوراهای تامین شهرستان و استان تعامل برقرار باشد و قطعا این همکاری به پیشگیری از جرایم انتخابات و مشارکت بیشترمردم می انجامد.
وی لزوم توجه به منافع ملی و عدم دخالت منافع شخصی در انتخابات را خواستار شد وگفت: یک انتخابات وقتی سالم است که در تمام سطوح مبتنی برقانون باشد و شرکت کنندگان و هیئت اجرایی و نظارتی آن قانون مند باشند.
این مسئول اظهار داشت:از جمله وظایف شوراها همکاری با نیروهای انتظامی و دستگاههای دولتی در انجام وظایف شان است و اگر تخلفی صورت گرفت باید در کوتاه ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.
وی تاکید کدر: در انتخابات شوراها با توجه به گستره کاری باید همه افراد اجرایی و نظارتی انتخابات کوچکترین جرم انتخاباتی را از طریق دادگستری یا دادستانی ویا فرماندار و بخشدار ویا روسای کلانتری ها اطلاع دهند.
۳تا۳۰روز حبس برای تبلیغات خارج از محل ستاد و بلندگوهای سیار خارج از محل
وبا تشریح برخی از جرایم انتخاباتی گفت: جرایمی چون کم و زیاد کردن رای، خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنامه دیگری ،توصیه به نوشتن اسم نامزدی معین ،دخالت در امر انتخابات با اسناد مجهول از بارزترین جرایم انتخاباتی  هستند.
وی همچنین تصریح کرد:استفاده از هرگونه تبلیغات جز در محل ستاد انتخاباتی ، روشن کردن بلندگوی سیار در بیرون محل تبیلغاتی که در انتخابات های قبلی مشاهده شده نیز جرم بوده و ۳تا۳۰روز زندان دارد.
دادستان کرمان تاکید کرد:فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده از وسایل اداری و نهادهای وابسته به دولت و در کل استفاده از بیت المال برای تبلیغات کاندیداها ممنوع و جرم حساب شده و با مجرم برخورد قاطع می شود.

وی خطاب به بخشداران و روسای شوراها گفت: یکی از مواردی که بعضا مشاهده شده نصب آگهی تبلیغاتی بروی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مدارس است که سالهای قبل موراد زیادی از این دست گزارش شده که باید به دقت و جدیت برخورد شود که روی تابلوهای آموزشی دولتی یا تابلوهای عمومی در معابر اگهی نصب نشود.
وی همچنین تاکید کرد:در ستادهای انتخاباتی باید افراد را توجیه کرد تا نسبت به این تخلفات اطلاع داشته باشند و همچنین از پاره کردن و مخدوش کردن پوستر و آگهی تبلیغاتی نامزدهای دیگر نیز خودداری کنند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب