پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:53:28 - سه شنبه 17 اردیبهشت 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دو زمین بازی برای نقش آفرینی جریان فتنه
به گزارش “صبح رابر”به نظر می رسد طراحان و کارگزاران عملیات مخفی و بی ثبات سازی دو زمین بازی را برای نقش آفرینی جریان فتنه تعریف کرده اند که در این میان ، سرپل دو عنصر نفوذی وظیفه دارند علاوه بر تعیین زمین بازی و تبیین بازی و تبیین نقش و تاکتیک فتنه گران آنان […]

به گزارش “صبح رابر”به نظر می رسد طراحان و کارگزاران عملیات مخفی و بی ثبات سازی دو زمین بازی را برای نقش آفرینی جریان فتنه تعریف کرده اند که در این میان ، سرپل دو عنصر نفوذی وظیفه دارند علاوه بر تعیین زمین بازی و تبیین بازی و تبیین نقش و تاکتیک فتنه گران آنان را با سناریوی سلطه گران هم محور و هم راه نمایند.

فتنه

زمین اول: احیا و باز تولید جنبش سیاسی علیه نظام برای تغییر از درون

زمین دوم: احیا و باز تولید جنبش سیاسی علیه نظام برای تغییر از بیرون

فرآیند بازی در زمین اول اینگونه خواهد بود:

۱- بحران نمایی و سیاه نمایی از وضعیت کشور

۲- ارایه ی مدل برای عبور نظام از بحران(اعتدال ملی و نجات)

۳- ایجاد اجماع نخبگان برای وادار کردن نظام به پذیرش آنان

۴- ایجاد شک در آزادی و سلامت انتخابات آنگونه که حامیان فتنه چون هاشمی رفسنجانی و خاتمی این کلیدواژه را مطرح می کنند.

۵- تئوریزه کردن گفتمان سازش و انتقال آن به فضای جامعه

۶- بازگشت به قدرت و ایجاد حاکمیت دوگانه

۷- بهره گیری از مطالبات اجتماعی،سیاسی و اجتماعی برای ایجاد تغییر رفتار حاکمیت از درون

۸- کانالیزه کردن مطالبات سیاسی و اجتماعی به سمت رهبری و تلاش برای کاهش اختیارات ولی فقیه

اما به نظر می رسد در عین حال زمین بازی دیگری برای جریان فتنه تعریف شده است.در این مورد، رصد مواضع و اقدامات آنان مؤید آن است که فتنه گران در حال گرم نمودن خود برای بازی در زمین دوم هستند. اشاره به برخی از مصادیق این مهم ضرورت دارد.

– تزریق محرک ها به فضای سیاسی و عمومی جامعه، در صدر مواضع و اظهارات فتنه گران مشاهده می شود که آنان با انتقال پیام طراحان و کارگزاران عملیات مخفی و بی ثباتی سازی به داخل کشور، عملاً در حال تزریق محرک های سیاسی و روانی به فضای جامعه هستند که می بایست منجر به احیا یا باز تولید جنبش علیه نظام گردد.

– در این راستا پس از آنکه «ربع پهلوی» اظهار داشت «دنیا ما را برای نیل به انتخابات آزاد کمک نماید.» فتنه گران و خواص مردود، علاوه بر انتقال این کلیدواژه به عنوان پیام سلطه برای بی ثباتی سازی، از این اسم رمز برای محرک به فضای سیاسی جامعه و احیا باز تولید جنبش سیاسی علیه نظام استفاده نموده اند.

در این رابطه رجبعلی مزروعی نماینده افراطی مجلس ششم در دوره اصلاح طلبان در مصاحبه ای با رادیو فردا اظهار داشت:«در انتخابات مجلس نهم اصلاح طلبان شرکت نکردند و آنان هم نسبت به انتخابات آتی مسئله شان این است که اگر وضعیت به همین منوال باشد و انتخابات به صورت کاملاً مهندسی شده برگزار شود شرکت نخواهند کرد.»

در همین راستا حسین مرعشی در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد، اذعان کرد:«به نظر می رسد انتخابات آینده مهندسی شده باشد. برای همین من از دوستانی که انتخابات را مدیریت می کنند خوهش اکید دارم دست کم عنصری رابیاورید که کشور را از خطرهای واقعی دور کند.» تحلیل کلیدواژه تولید شده از سوی طراحان و کارگزاران عملیات مخفی و بی ثباتی سازی و به کار بستن آنان توسط فتنه گران مؤید دو نکته است: اولاً نظام سلطه مرحله قبلی از انتخابات و پیاده سازی مدل روسیه را در انتخابات ۱۳۹۲مد نظر قرار داده است. دوماً فتنه گران برای گرم کردن خود برای بازی در زمین دوم هستند.

از دیگر موارد همراهی فتنه گران با طراحی نظام سلطه بی ثباتی و ایجاد فتنه می توان به این نکات اشاره کرد.

۱- سیاه نمایی وضعیت کشور

۲- دل سرد نمون مردم محروم نسبت به آینده و القای حسن محرومیت به جامعه

۳- القای کم شور بودن انتخابات و پایین بودن مشارکت

از شواهد و قراین روشن است فتنه گران در آینده بیش از پیش با طراحی نظام سلطه هم محور خواهندشد. در این ارتباط، تلاش برای فعال نمودن شبکه های اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت های ارتباطی ایجاد شده نظام سلطه، تلاش برای کانالیزه نمودن مطالبات به سمت رهبری و پیوند زدن اعتراضات اجتماعی به مطالبات سیاسی ناظر به همسویی بیشتر این جریان با طراحان و کارگزاران عملیات مخفی و بی ثباتی سازی خواهند بود.

منبع :کارشناس سیاسی

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب