پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:54:13 - سه شنبه 31 اردیبهشت 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زمانی که صلاحیت ها اعلام شد/همه باید از رأی شورای نگهبان تمکین کنند
به گزارش“صبح رابر”یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به این که به زودی اسامی نامزد های ریاست جمهوری اعلام می شود،گفت: زمانی که صلاحیت ها اعلام شد، همه باید از رأی شورای نگهبان که بر اساس قانون است تکمین کنند تا آبروی نظام و انقلاب حفط شود. خداوند خطاب به پیامبر(ص) به این اشاره […]

به گزارش“صبح رابر”یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به این که به زودی اسامی نامزد های ریاست جمهوری اعلام می شود،گفت: زمانی که صلاحیت ها اعلام شد، همه باید از رأی شورای نگهبان که بر اساس قانون است تکمین کنند تا آبروی نظام و انقلاب حفط شود.

خداوند خطاب به پیامبر(ص) به این اشاره می‌کنند که تنها شهادت زبانی به دین و توحید و رسالت کافی نیست و باید در عمل نیز به آن پایبند بود.

وی ادامه داد: در واقع امروز هم صرفا بیان اینکه ما اسلام، انقلاب و ولایت فقیه را قبول داریم کافی نیست، خداوند می‌فرمایند که قبول این مسائل با آزمایش همراه است، فرد تا در زمان و مکان خودش محک نخورد اخلاص گفتارش مشخص نمی‌شود.

 

استاد برجسته حوزه افزود: هم اکنون اجناسی که در جای جای دنیا تولید می‌شود هم قبل از وارد شدن به بازار مورد آزمایش قرار می‌گیرند و حتی بعد از آن نیز دستورالعمل مصرف دارند، مگر می‌شود خدایی که عادل است و حق همه چیز را ادا می‌کند، بندگانش را امتحان نکند تا حق و حقوق افراد حفظ نشود؟

 

وی تأکید کرد: این امتحان شامل داده‌ها و نداده‌ها، امراض و سلامتی و بالا و پایین‌های زندگی است و تا فرد امتحان نشود معلوم نمی‌شود که گفتارش در توحید و شکرگذاری از روی اخلاص باشد.

 

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه هر انسانی حتی بزرگان ما اگر در محک امتحان قرار نگیرند پاداش الهی نصیبشان نمی‌شود، گفت: حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند که همه بندگان خدا را در سختی‌ها و راحتی‌ها امتحان می‌کنند تا بدی‌ها رفته و خوبی‌ها باقی بماند.

 

وی در ادامه گفت: نباید در گرفتاری‌ها خود را باخت، باید خدا را همواره شاکر بود و به او توکل کرد، این شکرگزاری خود موجب مباهات خداوند می‌شود.

 

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: امام حسین(ع) که جوهره بزرگان تاریخ است، آن همه مصیبت را دید و تمام فرزندانش را از دست داد اما یک شکایت از دهان مبارکش خارج نشد، باید کاری کرد که در پیشگاه خداوند شرمنده نشد.

 

در مقابل دشمنان باید متحد بود و نباید قهر کرد

 

وی با اشاره به نزدیک شدن موعد انتخابات، گفت: الان هم انتخابات شرایطی برای امتحان ما مهیا می‌کند، اگر دشمنان ما نبودند ما نیز غصه‌ای نداشتیم و هرکس با سلیقه خودش وارد می‌شد اما وقتی دشمنان ما را زیر ذره بین دارند باید با هم وحدت داشته باشیم.

 

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: شرکت در انتخابات آبروی اسلام و انقلاب و نظام اسلامی را حفظ می‌کند، درست است که در حال حاضر نیز مشکلاتی در کشور وجود دارد اما در عین حال نسبت به دشمنان مقابل باید یکی باشیم و نباید قهر کنیم.

 

استاد برجسته حوزه افزود:زمانی که صلاحیت ها اعلام شد، همه باید از رأی شورای نگهبان که بر اساس قانون است تکمین کنند تا آبروی نظام و انقلاب حفط شود.

منبع :خبرگزاری مهر

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب