پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:44:03 - چهارشنبه 1 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انهدام یک خودروی نظامی اسرائیلی توسط سوریه
فتحِ القصیر به گزارش”صبح رابر”با کشف اونیفرم‌ها و خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین راکت‌های ساخت اسرائیل در منطقه بازپس گرفته شده القصیر- در جنوب غربی سوریه که مهم‌ترین پایگاه تروریست‌های معارض محسوب می‌شد- ابعاد جدیدی از شکست دخالت‌های نظامی تل‌آویو در بحران شام آشکار شد. ارتش سوریه با پیشروی در شهر القصیر، کنترل […]

فتحِ القصیر

به گزارش”صبح رابر”با کشف اونیفرم‌ها و خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین راکت‌های ساخت اسرائیل در منطقه بازپس گرفته شده القصیر- در جنوب غربی سوریه که مهم‌ترین پایگاه تروریست‌های معارض محسوب می‌شد- ابعاد جدیدی از شکست دخالت‌های نظامی تل‌آویو در بحران شام آشکار شد. ارتش سوریه با پیشروی در شهر القصیر، کنترل بیش از ۷۰ درصد از این شهر راهبردی را از شورشیان برخوردار از حمایت خارجی، بازپس گرفته است. بر اساس این گزارش، کنترل بخش شرقی این شهر، میدان اصلی آن و ساختمان شهرداری کاملا در اختیار نیروهای دولتی سوریه قرار دارد. یک سرباز سوری به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: «ما توانستیم از چند جهت به شهر وارد شویم. با مقاومت شدیدی مواجه شدیم اما بر شورشیان غلبه کردیم و کنترل این مناطق را به دست گرفتیم و با تعقیب آنان، همه نقاط را از وجودشان پاک می‌کنیم.» در همین حال ارتش سوریه از کشته شدن ۲ تن از فرماندهان شورشیان در عملیاتی در القصیر خبر داده است. این شهر راهبردی در نزدیکی مرز سوریه با لبنان قرار دارد. درگیری‌های شدید و عملیات‌های ارتش سوریه هنوز در این شهر ادامه دارد. این در حالی است که تعداد زیادی از شورشیان سلاح‌های خود را رها کرده و از شهر گریخته‌اند. ارتش سوریه ۱۹ مه پس از چند هفته مبارزه، از چند جبهه وارد شهر راهبردی القصیر شد. همچنین نیروهای دولتی سوریه ۲۰ مه یک خودروی نظامی رژیم اسرائیل را که شورشیان برخوردار از حمایت خارجی در القصیر از آن استفاده می‌کردند، توقیف کردند، شبکه لبنانی المیادین تصاویری از این خودرو پخش کرد. در گزارش این شبکه آمده است، اونیفرم‌های ارتش اسرائیل و همچنین تجهیزات استراق سمع و ایجاد پارازیت نیز در این وسیله نقلیه پیدا شد اما تصویری در این زمینه پخش نشد. ارتش سوریه می‌گوید، در یک انبار تسلیحات که از شورشیان در استان حمص کشف و ضبط شد راکت‌های ساخت اسرائیل نیز به چشم می‌خورد. سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این ناآرامی‌ها جان خود را از دست داده‌اند. دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج کشور کنترل و هدایت می‌شود. گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان از اتباع خارجی هستند. این در حالی است که چندین سازمان بین‌المللی فعال حقوق بشر می‌گویند شورشیان در سوریه مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند. دیروز در پی تیراندازی به بلندی‌های اشغالی جولان از سوی سوریه ارتش اسرائیل می‌گوید نیروهایش به یکی از اهداف در داخل این کشور عربی شلیک کرده‌اند.

انهدام خودروی اسرائیلی

سوریه یک خودروی نظامی اسرائیلی را که از مرز قراردادی دوران صلح در بلندی‌های جولان فراتر رفته بود، منهدم کرد. مقامات ارتشی سوریه می‌گویند این خودرو در حال راندن به سمت روستای «بید عجم» در مناطق آزاد شده جولان تحت نفوذ سوری‌‌ها بود که هدف قرار گرفت. حرکت این نفربر اسرائیلی به سمت منطقه‌ای که تا پیش از این مقر تروریست‌ها محسوب می‌شد نیز یکی دیگر از شواهد همدستی رژیم غاصب صهیونیستی با جنایتکاران وهابی دست‌پرورده غرب و شیوخ عرب در خاک سوریه است. اسرائیل روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در اثر این تیراندازی به یک خودروی نظامی آسیب رسید اما کسی زخمی نشد.در ادامه این بیانیه آمده است، سربازان اسرائیلی «در اقدامی تلافی‌جویانه به دقت به سوی سوریه شلیک کردند.» تل‌آویو اخیرا فعالیت‌های نظامی خود را در بلندی‌های اشغالی جولان افزایش داده است. این منطقه در هفته‌های اخیر صحنه درگیری شدید بین نیروهای سوری و شورشیان برخوردار از حمایت خارجی بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی با استقرار یک «بیمارستان صحرایی نظامی» در ایست بازرسی ۱۰۵ در بلندی‌های اشغالی جولان، شورشیانی را که در مقابله با دولت دمشق مجروح می‌شوند درمان می‌کند. اسرائیل از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳ بار به سوریه حمله هوایی کرده است.

نوری المالکی درپی انفجارهای خونین اعلام کرد

تغییر راهبرد امنیتی عراق

در پی سلسله انفجارهای روز دوشنبه در نقاط مختلف عراق، نوری المالکی اعلام کرد که قصد دارد دست به اصلاح راهبرد امنیتی در این کشور بزند. به گزارش اسکای نیوز، نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، ضمن اشاره به تغییراتی قریب‌الوقوع در سطح رده‌های ارشد و میانی مقامات امنیتی این کشور افزود: افراط‌گرایان نخواهند توانست این کشور را به دوران خشونت‌های فرقه‌ای بازگردانند. نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: آنچه امروز در این کشور شاهد هستیم، تلاش «طرف‌های خارجی» برای ایجاد فتنه طایفه‌ای در عراق است. توطئه‌گران درگیری‌های قومی در منطقه را به عراق سوق داده‌اند. طبق این گزارش، «بغداد» پایتخت عراق و استان‌های «صلاح‌الدین و بصره» روز دوشنبه شاهد حدود ۱۴ انفجار تروریستی بودند و در جریان آنها دست‌کم ۷۲ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند. همزمان در ۲ انفجار تروریستی مقابل مساجد شیعیان در شهر «الحله» واقع در جنوب بغداد، ۶ نفر کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند. نیروهای امنیتی عراق عملیات جست‌وجوی گسترده‌ای را برای شناسایی خودروهای بمبگذاری‌شده در بغداد، آغاز کرده و تاکنون موفق به کشف تعدادی خودروی بمبگذاری‌ شده در شهرهای «الصدر و الطالبیه» شده‌اند. کاخ سفید روز دوشنبه انفجارهای خونین روزهای اخیر عراق را ‌بشدت‌ محکوم کرد و از تماس مقام‌های آمریکا و عراق برای درخواست برقراری آرامش در عراق خبر داد.

اوباما وضعیت را فاجعه‌زده اعلام کرد

۹۱ کشته درگردباد اوکلاهما!

گروه حوادث: مرگبارترین گردباد در آمریکا که ایالت اوکلاهما را ویران کرده است ۹۱ کشته بر جای گذاشت و باراک اوباما وضعیت این شهر را فاجعه‌زده اعلام کرد. برخلاف همیشه که وخامت وضع هوا و احتمال گردباد به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد این بار تنها ۳ ساعت پیش از توفان مرگبار زنگ خطر به صدا درآمد. جالب اینکه همین توفان و گردبادها هفته گذشته جان چند شهروند تگزاسی را گرفته و صدها نفر را بی‌خانمان کرده بود.

دیروز فقط چند ساعت پیش از گردباد سهمگین، شهروندان ایالت‌های کانزاس و اوکلاهما در جریان خطری قرار گرفتند که در چند قدمی‌شان بود و به خاطر همین سهل‌انگاری مسؤولان آمریکایی بود که مرگبارترین تورنادو ـ گردباد ـ رخ داد و ۹۱ نفر که ۲۴ کودک در بین آنها دیده می‌شوند به کام مرگی تلخ فرو رفتند. ۱۶شهر ایالت اوکلاهما با درصد بالای خرابی مواجه شده و امدادرسانی از زمین و هوا صورت می‌گیرد و حالت فوق‌العاده اعلام شده است. برق هزاران خانه قطع است و نجات‌یافتگان از اینکه خیلی دیر در جریان گردباد قرار گرفته‌اند گله‌مندند و علت کشته شدن ۹۱ تن را سهل‌انگاری‌های مسؤولان می‌دانند.

بنا به این گزارش، گردبادهای مرگبار از غرب آغاز شده‌ و همراه با باران‌های سیل‌آسا باعث ویرانی خانه‌ها، بسته‌شدن جاده‌ها و واژگونی خودروها شده‌ است به گونه‌ای که سرنشینان این خودروها داخل آهن قراضه‌ها زندانی شده و امدادگران در حال رهاسازی آنان هستند.

یک شهروند در اوکلاهما که از این تندباد جان سالم به در برده است گفته با اعلام خطر در تلویزیون هنوز دقایقی نگذشته بود که ساختمان خانه‌شان شروع به لرزیدن کرده و زمین زیرپایش نیز تکان خورده به گونه‌ای که وقتی خواسته در ساختمان را باز کرده و به بیرون فرار کند از وحشت منصرف شده است. این زن گفت در تلویزیون مرتب هشدار می‌دادند جاده‌ها بسته است و در خانه بمانید و جایی پناه بگیرید و وی نیز در گوشه‌ای از خانه پناه گرفته و شانس آورده گردباد از کنار خانه‌اش عبور کرده است اگرنه حتما جزو کشته‌شدگان بوده است. وی از اینکه جان سالم به در برده خوشحال است و می‌گوید وقتی وضع عادی شد خانه‌شان دیگر برق و تلفن نداشت و وقتی در ساختمان را باز کرده با دیدن ویرانی خانه همسایگانش وحشت‌زده و متاثر شده است. این گزارش حاکی است هنوز هوا در ایالت اوکلاهما عادی نشده است و مرتب رعد و برق‌های وحشتناک دل نجات یافتگان را می‌لرزاند و تگرگ‌های درشتی می‌بارد که امدادرسانی آتش‌نشانان و پلیس را با سختی مواجه کرده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب