پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:51:29 - چهارشنبه 1 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خاتمی می‌خواست از هاشمی استفاده ابزاری کند
«رفسنجانی به خوبی آگاه است که نمی‌تواند به کسان و نیروهایی که دور او جمع شده‌اند و یا به مجیزگویانی که از راه دور به او خوشامد می‌گویند، اعتماد کند». به گزارش”صبح رابر”به نقل از پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به طیفی از اپوزیسیون با انتشار تحلیل فوق نوشت: رفسنجانی همچنین نمی‌تواند در این راه […]

«رفسنجانی به خوبی آگاه است که نمی‌تواند به کسان و نیروهایی که دور او جمع شده‌اند و یا به مجیزگویانی که از راه دور به او خوشامد می‌گویند، اعتماد کند».

به گزارش”صبح رابر”به نقل از پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به طیفی از اپوزیسیون با انتشار تحلیل فوق نوشت: رفسنجانی همچنین نمی‌تواند در این راه به اصلاح‌طلبانی که به ظاهر دارای تشکیلات هستند و پشت سر آقای خاتمی جمع شده‌اند اطمینان نماید، چه او از طرفی شاهد سرنوشت اسفبار آقایان موسوی و کروبی است، که با طناب پوسیده آقای خاتمی و اصلاح‌طلبانش به ته چاه رفته‌اند، و آقای خاتمی هنوز تا چند ماه مانده به انتخابات رفع حصر از ایشان و خانم رهنورد، آزادی زندانیان سیاسی و همچنین انتخابات آزاد را شرط حضور خود در انتخابات اعلام می‌کرد، اکنون اما گویا چنین افرادی اصلا وجود خارجی ندارند. آنان را به عنوان «فتنه‌گر» تنها گذاشته، و شروط خود را فراموش نموده، و به دنبال او به راه افتاده‌اند. او شاهد این است که آقای خاتمی بار دیگر عبا به دوش انداخته و درپی آن است که این بار او را به میدان فرستد و از او به عنوان کاندیدای حداکثری استفاده ابزاری نماید؛ آن هم بدون پشتوانه.

این پایگاه اینترنتی می‌افزاید: رفسنجانی باهوشتر از آن است که در سن ۸۰ سالگی به چنین نیروی غیرقابل اعتمادی امید بندد و به قمار سنگین دست بزند. این نیروهای غیرقابل اعتماد و متفرق با یک غوره سرد و با یک مویز گرمشان می‌شود با وجود این واقعیت و اختلافات روشنی که میان هاشمی و افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی یا اپوزیسیون وجود دارد، چرا این محافل مدعی حمایت از آقای هاشمی هستند. بخشی از پاسخ به این سؤال را می‌توان از تحلیل پایگاه اینترنتی گویانیوز گرفت آنجا که در باره توقع ضد انقلاب از هاشمی می‌نویسد: هشیاری، واقع‌بینی، دوری از نسخه‌پیچی‌های افراطی و احساسی و کنار گذاشتن تحلیل‌های دایی‌جان ناپلئونی، کنش لازم همه نیروها و اپوزیسیون نامتحدی باید باشد. آمدن هاشمی به انتخابات مایه خرسندی شد نه از آن رو که گویی همین امروز او را شناخته‌ایم و دوران سرخش را ندیده یا فراموش کرده‌ایم. بلکه از آن رو که حکایت از موازنه- هنوز- نسبی قدرت‌ها در درون حاکمیت اسلامی دارد. این نشان می‌دهد که هنوز جناح تندرو داخل حکومت تا آن حد قدرتمند نشده که بتواند از کاندیدا شدن جناح متعادل‌تر جلوگیری کند کاندیدا شدن هاشمی نشان می‌دهد که ما هنوز با قدرت یک دست مواجه نیستیم(!)

نویسنده این سایت وابسته به ضد انقلاب معتقد است از این طریق می‌شود با حاکمیت چانه‌زنی کرد و امتیاز گرفت.

از سوی دیگر سایت جرس وابسته به حلقه فتنه‌گر مقیم لندن با تاکید بر این که هاشمی تغییر کرده، نوشت: زمان عوض شد و هاشمی هم به مرور زمان عوض شد. اصلاح‌طلبان هم در نگاهشان به هاشمی تغییر دادند. به یاد دارم که در فروردین سال ۱۳۸۹ در حیاط بند ۳۵۰ زندان اوین با یکی از اعضای جریان ملی مذهبی گفتگو می‌کردیم. او اعتقاد داشت که نباید هاشمی را در حلقه هواداران جنبش سبز جای داد و در نظرش جای گرفتن هاشمی در این حلقه باعث ضربه خوردن به جنبش می‌شد. مبنای اعتقادشان این بود که «هاشمی همان هاشمی دهه هفتاد است و تغییری نکرده است» در میان این گفتگو عیسی سحرخیز به کنار ما آمد که خود پیش‌تر بارها به هاشمی انتقاد کرده بود. او به تحولات پس از دوم خرداد اشاره کرد و با آسیب‌شناسی رفتار اصلاح‌طلبان در آن زمان گفت که ضدیت با هاشمی در آن دوره افراطی اشتباه بود. هاشمی در نظر سحرخیز می‌توانست یکی از هواداران جنبش سبز باشد. او می‌گفت ما یک بار با ضدیت افراطی درباره هاشمی بستر مناسبی برای روی کار آمدن احمدی‌نژاد فراهم کردیم و این اشتباهی بود که نباید دوباره تکرار کنیم.

جرس می‌افزاید: «بسیاری از اصلاح‌طلبان، ملی مذهبی‌ها، اعضای نهضت آزادی و بازداشت‌شدگان انتخابات سال ۸۸ در هفته‌های اخیر حمایت خود را از هاشمی رفسنجانی علنی کرده‌اند، در میان آنان کسانی هستند که طی دوره ریاست جمهوری هاشمی روانه زندان شده بودند اما اکنون او را یاریگر گذار می‌دانند. این اتفاقی است که افتاده و دلیل واضحش هم این است که هاشمی با موضع‌گیری‌هایش در ۴ سال گذشته نشان داد که درباره بسیاری از اتفاقات با مخالفان همدل است».

دقیقا بر مبنای همین استدلال، سراج میردامادی از مقامات خارج‌نشین وزارت کشور دولت اصلاحات به رادیو فردا می‌گوید: بعد از حوادث سال ۸۸، حاکمیت نمی‌تواند قبول کند کسی که در برابر نظام و رهبری ایستاد، در یک فرایند دیگر بیاید و وارد انتخابات شود.

نگرانی از احتمال عدم تایید صلاحیت هاشمی موجب شد شبکه دولتی انگلیس جانب احتیاط را از دست داده و از قول «مرتضی-ک» عضو گروهک ملی- مذهبی بگوید: اگر صلاحیت رفسنجانی رد شود، انتخابات آتی آزاد و سالم نخواهد بود(!)

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب