پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:57:47 - چهارشنبه 1 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شورای نگهبان /زمینه حضور سلایق مختلف را در انتخابات فراهم کرد
به گزارش”صبح رابر”سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت  ،شورای نگهبان را یکی از برکات نظام اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد : اسلامیت جمهوری اسلامی و همچنین جمهوریتش در دست با کفایت شورای نگهبان است و هر قانونی که از مجلس می گذرد اسلامیتش را […]

به گزارش”صبح رابر”سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت  ،شورای نگهبان را یکی از برکات نظام اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد : اسلامیت جمهوری اسلامی و همچنین جمهوریتش در دست با کفایت شورای نگهبان است و هر قانونی که از مجلس می گذرد اسلامیتش را باید شورای نگهبان تائید کند والا قانونیت پیدا نمی کند.

به گفته وی یکی از کارهای مهم شورای نگهبان احراز صلاحیت ها و عدم احراز صلاحیتها  در همه انتخابات ها به غیر از انتخابات شوراهای شهر و روستا است و دست شورای نگهبان در همه انتخابات ها باز است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان در ادامه خاطر نشان کرد: شورای نگهبان وظیفه شرعی و قانونی دارد که صلاحیت ها را احراز کند،بین خود وخدا حجت داشته باشد وقتی به حجت رسیدد وظیفه دارد طبق حجت رسیده عمل کند والا به وظیفه عمل نکرده است .

شاهچراغی افزود: به حمدالله شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی درست ،صحیح و با اقتدار عمل کرده در این  دوره هم شاهدیم شورای محترم نگهبان ۸ نفر را از سلایق مختلف تائید صلاحیت کرد هم اصول گرایان و اصلاح طلبان و هم مستقل گرچه مستقل بی گرایش نیست شورای نگهبان خیلی دقت کرده و خیلی خوب عمل کرده باید بگوییم خسته نباشید خدا خیرتان بدهد.

وی با اشاره به فرموده امام مبنی بر مفسد فی الارض بودن کسی که حرف شورای نگهبان را رد کند و یا بگوید قبول ندارم گفت: در افتادن با شورای نگهبان بسیار خطر بزرگی است. تحریکات خارجی و نفهمی داخلی ها  هم هست که ممکن است شورای نگهبان را تخریب کند اما باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که تخریب شورای نگهبان تخریب نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه سمنان با اعلام حمایت خود از نظر شورای نگهبان گفت: من همه  تائیدها و ردهای شورای نگهبان را قبول دارم و حمایت خود را از هر تصمیمی که شورای نگهبان بگیرد اعلام می کنم و به شورای نگهبان خسته نباشید می گویم .

نمانیده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در پایان در توصیه ای به کسانی که صلاحیتشان احراز نشده گفت: شما  خودتان اعلام کردید  شورای نگهبان هر تصمیمی بگیرد شما قبول دارید، اگرفرد قولی بدهد و زیر قولش بزند این علامت نفاق است در روایت ما آمده امام صادق فرمودند: یکی از نشانه های اهل نفاق این است که وقتی قول می دهند به قولشان عمل نمی کنند همه باید قبول داشته باشند و  هیچ کس نمی تواند  نظر شورای نگهبان را  رد کند اگر رد کند بی انصافی کرده و بی انصافی هم ظلم است  ونباید به شورای نگهبان ظلم کرد.

منبع: مرآت

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب