پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:56:45 - سه شنبه 7 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادداشت/ موضع عزت آفرین کدام است؟
 بررسی مواضع منفعلانه برخی نامزدهای انتخاباتی در باب مذاکره با آمریکا به گزارش “صبح رابر”برخی کاندیداها با ارائه فرمول « تبدیل حالت تخاصم به مرحله تنش » به قول خودشان سعی در تنش زدائی با ابرقدرت ها را در سر می پروراندند که این نوع مواضع که حاکی از عدم توانائی برخی نامزدهای انتخاباتی برای […]

 بررسی مواضع منفعلانه برخی نامزدهای انتخاباتی در باب مذاکره با آمریکا

به گزارش “صبح رابر”برخی کاندیداها با ارائه فرمول « تبدیل حالت تخاصم به مرحله تنش » به قول خودشان سعی در تنش زدائی با ابرقدرت ها را در سر می پروراندند که این نوع مواضع که حاکی از عدم توانائی برخی نامزدهای انتخاباتی برای حل مشکلات مردم ارزیابی می گردد.

 

بلاغ – نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ ، به خاطر مواضع ضد استکباری ، همواره در بین کشورهای اسلامی و حتی بسیاری از کشورهای آزادی خواه و عدالت طلب به عنوان الگو و تکیه گاه مطرح بوده است و گفتمان ضدیت و عدم سازش با ابرقدرت های زور گو به عنوان برگی زرین از دیپلماسی سیاسی ایران در سطح جهان مطرح می باشد.

با مراجعه با تاریخ و آراء اندیشه اسلامی و نیز علمای اسلامی ، ستیز با دشمنان اسلام به عنوان راهبردی کلیدی برای عموم مردم مطرح بوده است لذا شاهد فتاوای بسیاری از علمای اسلامی  بر ضد دشمنان اسلام در قرون مختلف می باشیم.

اما آنچه باید به عنوان راهبردی مهم در کشور مطرح گردد ادامه این مسیر ضدیت با استکبار می باشد زیرا منشأ ظهور انقلاب اسلامی و الگو شدن در بین کشورهای آزادی خواه ، ریشه در ضدیت با استکبار و صهیونیسم جهانی دارد.

حفظ و ارتقاء عزت نظام و اهتمام به مستضعفان جهان

مقام معظم رهبری صبح روز دوشنبه در دانشگاه امام حسین(ع) ، با ذکر شرایط رییس جمهور آینده ، توانایی فرد مورد نظر برای زمینه سازی عزّت نظام اسلامی و نیز الگو شدن نظام اسلامی در نزد مستضعفان جهان را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند : « مردم باید کسی را ترجیح دهند که زمینه ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد و توانایی حل مشکلات و ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد»[۱]

لذا عنصر شجاعت و ایستادگی رییس جمهور آینده مقابل استکبار و نیز  دست یابی به عزت مندی نظام اسلامی و نیز تعامل مستمر با کشورهای مستضعف به عنوان راهبردی کلیدی از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردیده است.

مذاکره با آمریکا شاه کلید ذلت ملت ها

اما نکته مهم دراهمیت فرمایشات کلیدی مقام معظم رهبری ، مواضع برخی نامزدهای انتخاباتی در مورد جهت گیری سیاسی دولت آنها در صورت پیروزی در انتخابات می باشد که احساس می گردد برخی مواضع با عزت اسلامی و نیز فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری همخوانی ندارد ، لذا بازخوانی برخی از مواضع اخیر نامزدهای تأیید صلاحیت شده در انتخابات می تواند علت تأکیدات مهم مقام معظم رهبری در اهتمام رئیس جمهور آینده برای حفظ عزت و الگو بودن برای کشورهای مستضعف را به خوبی روشن سازد.

باید اذعان نمود برخی نامزدهای انتخاباتی با در پیش گرفتن شعار اهتمام به مذاکره با امریکا برای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و مباحث هسته ای کشور تأکید نمودند و حتی دست یابی به بسیاری از آرمان ها را  با طرح مذاکره با آمریکا امکان پذیر دانستند که این مواضع برخی نامزدهای انتخاباتی به نوعی چراغ سبز به کشورهای استکباری و بالأخص آمریکا محسوب می گردد.

در ادامه این نوع مواضع ، برخی کاندیداها با ارائه فرمول « تبدیل حالت تخاصم به مرحله تنش » به قول خودشان سعی در تنش زدائی با ابرقدرت ها را در سر می پروراندند که این نوع مواضع را باید انفعالی دانست که حاکی از  سردرگمی و آشفتگی و عدم توانائی برخی نامزدهای انتخاباتی برای حل مشکلات مردم ارزیابی می گردد.

پاسخ به مواضع ذلت آفرین

در پاسخ به این نوع اظهار نظر منفعلانه برخی افراد فقط باید گفت ، به راستی نظام جمهوری اسلامی ایران که در تمام دوران حیات مبارک خود ستیز و ضدیت با استکبار را به عنوان سند عزت اسلامی در خود جای داده است چگونه می تواند تسلیم  افکار به اصطلاح تنش زدائی برخی آقایان گردد؟

از سوی دیگر وضع اقتصادی کشورهائی به مانند اسپانیا، یونان و ایتالیا که با آمریکا رابطه دارند و در فاجعه و بحران اقتصادی به سر می برند نشان دهندۀ بطلان استدلال آقایان مبنی بر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی  و هسته ای  و بسیاری از مشکلات دیگر در صورت مذاکره با آمریکا نمی باشد؟

لذا باید اذعان نمود برخی کاندیداها با اعلام نطر خود در باب مذاکره با آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی ، مواضع ذلّت بار خود را به نمایش گذاشته اند و یقیناً مواضع انفعالی ، حاکی استیصال و ترس و ناامیدی این افراد می باشد که برخلاف مواضع ولی فقیه جامعه اسلامی ، ذلّت آفرین می باشد و نیز جایگاه مستضعفان در جهان را تنزل خواهد بخشید و فشار استکبار بالأخص آمریکا را بر کشورهای مستضعف و آزادی خواه را مضاعف خواهد نمود.

لذا با مشاهده مواضع انفعالی برخی نامزدهای انتخاباتی ، باید ضرورت حفظ عزت نظام و نیز اهتمام یه مستضعفان عالم را بری این افرا د مورد تأکید قرار داد ، لذا هر شخصی که به عنوان منتخب دولت یازدهم از سوی مردم معرفی می گردد ، باید تأکیدات مقام معظم رهبری در حفظ عزت نظام و نیز الگو بودن برای مستضعفان جامعه را به عنوان راهبردی کلان و غیر قابل تغییر سرلوحل سیاست های خود قرار دهد .

مهدی نجفی – تحلیلگر مسائل سیاسی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب