پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:26:15 - شنبه 8 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش کاربرخبرآنلاین به غرامت​دهی به گروگان​های آمریکایی:چرابه خانواده شهدای ایرباس غرامت نمی​دهند؟
۱۰ هزار دلار برای هر روز گروگان بودن در ایران، مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است که هنوز با واکنش رسمیای در ایران همراه نشده است. به گزارش”صبح رابر”به نقل از خبر آنلاین ،اما انتشار این خبر در خبرآنلاین {اینجا}، واکنش هایی از سوی کاربران برانگیخته است. از جمله اینکه «آمریکا اگر خیلی […]

۱۰ هزار دلار برای هر روز گروگان بودن در ایران، مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است که هنوز با واکنش رسمیای در ایران همراه نشده است.

به گزارش”صبح رابر”به نقل از خبر آنلاین ،اما انتشار این خبر در خبرآنلاین {اینجا}، واکنش هایی از سوی کاربران برانگیخته است. از جمله اینکه «آمریکا اگر خیلی به رعایت حقوق انسانی پایبند است غرامت خون آن ایرانیان بیگناهی را پرداخت کنه که در هواپیمای ایرباس بودند و با قصاوت این مدعیان حقوق بشر به شهادت رسیدند.» یکی دیگر از خوانندگان خبرآنلاین نیز با موضع مشابهی خطاب به  دولتمردان آمریکا نوشته است: اون عزیزانی که گروگان بودند در آن مدت خیلی سختی کشیدند و ضربه روحی خوردند؛ اما کسانی که در هواپیمای ایرباس بر فراز خلیج فارس با اصابت راکت شما جان خودشان را از دست دادند و تکه تکه شدند انسان نبودند؟ خانوادههای آنها ضربه روحی نخوردند؟ آیا شما به جز اعطای مدال افتخار به باعث و بانی آن حادثه کار دیگری کردید؟ باید سعی کنید بفهمید مردم دیگر نقاط جهان هم انسان هستند همانگونه که مردم آمریکا انسان هستند. اگر چیزی بد و غمناک است برای همه بد و غمناک است و خون هیچ ملتی رنگین تر از ملل دیگر نیست.

در کامنت «علی» که خود را حقوقدان معرفی کرده نیز آمده است: جمهوری اسلامی بایستی به فوریت با به خدمت گرفتن وکلای بین المللی متبحر و معروف در محاکم مربوطه (بطور گسترده در خصوص همه پروندهها ) اقامه دعوا کند. صرف هر هزینه ای ارزش اکتسابات روانی و مالی پیامد را خواهد داشت.

عمارحاجیپور کاربر دیگری است که نوشته است: ماکه همیشه گفته ایم این امپریالیست هیچ وقت پایبند به قول وعهد نیستند. آنها ما را این همه مدت به اسارت گرفتند، ما را گروگان گرفتند وبه ما جنگ تحمیل کردند. دیپلماتهای ما را به چیزهای واهی بازداشت و با شکنجههای گوناگون و بازداشت خانگی وبستن پابند برای کنترل و اینکه در روزی که منت میکشیدند ما از شکایت صرفنظر وشما گروگنها را ازاد کنید حالا به هر طریق می خواهند آزار کشور ما را رقم بزنند .تحریمهای شما کاری نمی کند ای امریکای جنایتکار که در هر گوشه ای اسم توست برای آزار مسلمین، ما حاضریم با تو ارتباط نداشته باشیم حتی اگر از گرسنگی بمیریم .وحتی اگر هر چیز را از ما بگیری ما بدستش خواهیم اورد.

همین کاربر در کامنت دیگری نوشته است: ای امریکا بشنو صدای خشمگینانه ملت ما را ملت ما با همان خروش همیشه می گوید «آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!» ای امریکا تو همیشه میگوئی برای دوستی با ایران اماده ای ما که می دانیم . گرگ همیشه گرگ است حتی اگر دستاموز باشد. چون امکان دارد هر ان، برای صاحبش برگردد وصاحبش را بخورد. رهبر عزیمان همیشه فرموده به این امریکا امیدی نیست و بنده هم میگویم اگرامریکا برای مردم ما سینه می زند برای سر سفره امدن است وبرای شکم خودش حمله می کند. پس به این دوستیهایش دل نبدندید. درعراق چه سودی از فروش تسلیحات برد. در دیگر کشورها چه کارهائی می کند .در مصر شروع کرده به تفرقه ودر سوریه ولبنان هم همینطور . برای چیست دلش میسوزد؟ نه به خدا برای منافع خودش است.

کاربری با نام «محمد» خطاب به تصویب کنندگان این غرامتگیری پرسیده است:  حالا پولهای بلوکه شده و ارزش از دست داده ما که دست شماست را پس میدهید؟

کاربر دیگری هم که گویی داغش تازه شده، نوشته است: ایران هنوز غرامتش را از عراق بابت جنگ تحمیلی نگرفته، عربستان هم از عراق غرامت گرفت اما ما نگرفتیم!

گفتنی است کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصویب کرد که هر یک از ۵۲ گروگان آمریکایی که در ۱۳ آبان ۵۸ به مدت ۴۴۴ روز در ایران گروگان بودند، بتوانند تا سقف ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار (۱۰ هزار دلار برای هر روز ) غرامت بگیرند. منبع تامین این غرامت از جریمه شرکت هایی خواهد بود که دولت آمریکا به موجب نقض تحریم های ایران دریافت می کند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب