پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:14:51 - یکشنبه 23 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خبرنگار bbc به میراث فرهنگی خط می دهد
ارگ انار بعد از دفن شهید گمنام به ثبت رسیده است. به گزارش”صبح رابر” تلاش یک رسانه ی وابسته به بیگانه برای مقابله با فرهنگ ایثار و شهادت؛ مسئولین میراث فرهنگی را در مقابل شهدا قرار داد. در تاریخ ۵/۱۱/۸۹ یک شهید گمنام پس از پیگیری های مکرر مردم شهید پرور شهر انار؛ در خارج […]

ارگ انار بعد از دفن شهید گمنام به ثبت رسیده است.

به گزارش”صبح رابر”

تلاش یک رسانه ی وابسته به بیگانه برای مقابله با فرهنگ ایثار و شهادت؛ مسئولین میراث فرهنگی را در مقابل شهدا قرار داد.
در تاریخ ۵/۱۱/۸۹ یک شهید گمنام پس از پیگیری های مکرر مردم شهید پرور شهر انار؛ در خارج از حریم قلعه ی ارگ این شهر به خاک سپرده شد و با هماهنگی شورای شهر و مسئولان میراث فرهنگی مقرر گردید حرم شهید گمنام نیز احداث شود.
لینک خبرهای ذیل گویای این ادعاست ولیکن در این میان برخی افراد وابسته به رسانه های بیگانه و بیگانه با فرهنگ ایثار و شهادت؛ به شیطنت برخاستند و چنان با آب و تاب از میراث کهن سخن گفتند که گویا زلزله ای ده ریشتری در حال نابودی آن است.
این جماعت معلوم الحال با ترفند عکاسی حرفه ای از زوایایی از قلعه ی ارگ انار و حرم شهید گمنام عکس گرفتند که هر آدم عاقلی را به تعجب وامیدارد.
ارگ انار در پیگیری های سال های گذشته از سوی میراث فرهنگی کشور قابلیت ثبت نداشت اما یکباره با دفن شهید گمنام در تاریخ ۵/۱۱/۸۹ پیگیری های مستمر برای ثبت این اثر انجام و ارگ انار در تاریخ ۱۷/۱۱/۸۹ یعنی ۱۲ روز بعد از دفن شهید گمنام؛ به ثبت رسید.
خانم مومنی معاونت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این بازی تحت تاثیر جوسازی ها و اقدامات خبرنگار افتخاری بی بی سی قرار گرفته و در مقابل فرهنگ و میراث معنوی ایستاده و دستور توقف ساخت حرم شهید گمنام را صادر نموده است.
۹/۵/۹۱
قائم‌مقام اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان:احداث حرم شهید گمنام به حفظ فضای ارگ تاریخی انار کمک می‌کند
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910509000401
۸/۵/۹۱
تهران – معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان آنکه این سازمان پیگیر حفظ حریم ارگ تاریخی شهرستان انار در استان کرمان است، گفت: احداث یادمان شهدای گمنام در مجاورت این بنای تاریخی، مشکلی ایجاد نمی‌کند.
http://www3.kermanshah.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=301942

منبع:هجرت نیوز

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب