پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:18:34 - یکشنبه 23 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی میراث فرهنگی از میراث معنوی و شهید مهمتر می شود!
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: اقدام میراث فرهنگی و ممانعت از ساخت و ساز حرم شهید گمنام انار غیرقانونی است. به گزارش “صبح رابر”: مهدی ابوالحسنی اظهار داشت: ساخت حرم شهید گمنام شهرستان انار با مصوبه شورای اسلامی این شهر و پیگیری ۷ ساله مردم این شهر  و واگذاری […]

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: اقدام میراث فرهنگی و ممانعت از ساخت و ساز حرم شهید گمنام انار غیرقانونی است.

به گزارش “صبح رابر”: مهدی ابوالحسنی اظهار داشت: ساخت حرم شهید گمنام شهرستان انار با مصوبه شورای اسلامی این شهر و پیگیری ۷ ساله مردم این شهر  و واگذاری زمین از سوی آنها صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به صحبت‌های انجام شده مبنی بر اینکه حرم شهید گمنام انار در محدوده ارگ تاریخی انار است، بیان داشت: ساخت حرم شهید گمنام به صورت قانونی انجام شده و در تاریخ ۱۷/۱۱/۸۹ قطعه شهید ثبت شد.  و در ابتدای کار از میراث فرهنگی استان کرمان نیز در مورد حریم ارگ کسب اطلاع شد.نکته جالب توجه اینجاست که زمانی که  مقبره شهید ثبت شده بود هنوز ارگ انار ثبت نشده بود.

ابوالحسنی تصریح کرد: در کمال تاسف میراث فرهنگی تحت تاثیر صحبت‌های افرادی مغرض  و نشانه  دار که  حتی مشکل قضایی نیز دارند و ارتباط آنها با رسانه های معاند نیزثابت شده است،اقدام به ممانعت از ساخت و ساز حرم شهید گمنام انار بدون هماهنگی با بنیاد حفظ آثار کرده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار طبق مصوبه قانونی به ادامه ساخت و ساز حرم شهید گمنام انار ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: اینکه مسئولی در نظام جمهوری اسلامی مانع از ساخت و ساز چنین مکان معنوی و مقدس آن هم بدون هماهنگی ارگان مربوطه شود، جای نگرانی و تاسف است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: نقشه اجرای طرح حرم شهید گمنام انار در جلسه شورای شهر و با تایید میراث فرهنگی استان کرمان طراحی و کار آغاز شد.

وی افزود: در شان شهدا و نظام جمهوری اسلامی نیست که مسئول این نظام مانع اجرای چنین طرحی شود و عوامل ضدانقلاب را شاد کند.

ابوالحسنی گفت: اقدام میراث فرهنگی و ممانعت از ساخت و ساز حرم شهید گمنام انار روندی غیرقانونی است.اخیرا نیز آقای شمس الدینی بیان کرده اند که ستون های مقبره شهید را ببرید. چرا آبشاری که ارتفاع آن از حرم شهید گمنام بالاتر هست به حریم ارگ ضربه نزده؟

 منبع: کلوت

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب