پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:31:56 - دوشنبه 24 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از رقاصی جنیفر لوپز تا خوش رقصی مخملباف +تصاویر
حضور محسن مخملباف در سرزمین های اشغالی و نمایش فیلم های وی در یک جشنواره اعتراض گسترده فعالان مدنی و سازمان های غیر دولتی حقوق بشر را در پی داشت. به گزارش”صبح رابر” در آخرین این اعتراضات دانشگاهیان، هنرمندان و روزنامه نگاران ایرانی به انتقاد از سفر مخملباف به بیت المقدس پرداختند. در بخشی از […]

حضور محسن مخملباف در سرزمین های اشغالی و نمایش فیلم های وی در یک جشنواره اعتراض گسترده فعالان مدنی و سازمان های غیر دولتی حقوق بشر را در پی داشت.

به گزارش”صبح رابر” در آخرین این اعتراضات دانشگاهیان، هنرمندان و روزنامه نگاران ایرانی به انتقاد از سفر مخملباف به بیت المقدس پرداختند. در بخشی از بیانیه آنها آمده است:”چگونه هنرمندی می‌تواند از جنبش بین‌المللی و غیرخشونت‌آمیز “بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم اسرائیل” و تلاش‌های مسالمت‌آمیز آن برای وادارکردن رژیم اسرائیل به رعایت حقوق انسانی‌ مردم فلسطین چشم پوشی کند؟”

البته مخملباف نخستین کسی نیست که به دلیل شرکت در این چنین مراسمی با انتقاد روبرو شده است. چند وقت پیش نیز حضور جنیفر لوپز در جشن تولد دیکتاتور ترکمنستان و اجرای ترانه برای وی انتقادهای فراوانی را به همراه داشت. البته جنیفر لوپز هم نخستین بازیگری نبوده که بخاطر پول برای یک دیکتاتور برنامه اجرا کرده است.

مدونا در آغوش پرز

سفر مدونا به سرزمین های اشغالی و در اوج تهدیدات رژیم سرکوبگر صهیونیستی نیز موجب خشم سازمان های ضد جنگ و حامیان حقوق فلسطینیان شد.

با وجود آنکه رژیم کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی به خونخواری شهره است اما این ستاره های غربی نه تنها حضور در آنجا ننگ نمی دانند بلکه برای آن تبلیغ نیز می نمایند بعلاوه اینکه رسانه ها هم سکوتی معنادار در قبال آن در پیش می گیرند.

بیوگرافی جنیفر لوپز +عکس

رقاصی برای دیکتاتورها و پول های گزاف

اوضاع این روزها چندان بر وفق مراد جنیفر لوپز نیست. این خواننده آمریکایی که به گواه مجله آمریکایی فوربس سال گذشته پرنفوذ‌ترین چهره سرشناس جهان لقب گرفت، به تازگی در جشن تولد ۵۶ سالگی رئیس‌جمهور ترکمنستان به روی صحنه رفت. او ترانه “تولد مبارک، آقای رئیس‌جمهور” را که زمانی مریلین مونرو برای جان اف کندی خوانده بود، برای قربانقلی بردی‌محمداف اجرا کرد.

گفته می‌شود که جنیفر لوپز برای این برنامه “بیش از ۴ میلیون دلار” دریافت کرده است. بسیاری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر به شدت از جنیفر لوپز به دلیل شرکت در این جشن خصوصی انتقاد کردند. ترکمنستان از جمله کشورهایی است که بارها به سرکوب مخالفان و نقض حقوق بشر متهم شده است. خانم لوپز رسما عذرخواهی کرده است.

ستاره های آپارتاید

التون جان، خولیو ایگلسیاس، راد استیوارت، تینا ترنر و فرانک سیناترا از جمله ستاره‌هایی بودند که در دوران رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی در تفرجگاه لوکس “سان سیتی” در شمال غرب این کشور به اجرای برنامه پرداختند.

هالیوودی در اختیار مستبدان

در سال ۲۰۱۰ اخبار منتشره حکایت از آن داشتند که بیانسه برای اجرای پنج ترانه در یک مراسم خصوصی سال نوی میلادی در جزیره سنت بارت برای پسران معمر قذافی، یک میلیون دلار دریافت کرده است. البته وی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری باراک اوباما که برای دومین بار به این سمت برگزیده شد هم ترانه ای اجرا کرد.

جی زی رپر و همسر بیانسه، آشر خواننده سبک آر اند بی و لیندسی لوهان، هنرپیشه جنجالی آمریکایی از جمله دیگر هنرمندانی بودند که در مراسم جشن سال نوی پسران قذافی شرکت کرده بودند.

یک سوال

هنرفروشی ستارگان غربی در مراسم خصوصی امری غیرمعمول نیست و یکی از منابع درآمد برای آنان به شمار می‌رود اما منتقدان زمانی بر آنها خرده می‌گیرند که به دعوت رژیم‌های سرکوبگر به روی صحنه می‌روند و از آنان پول دریافت می‌کنند.

در همین حال پرسشی که برای بسیاری در جهان مطرح می‌شود این است که آیا هنرمندان غربی  نوعی گرایش جدانشدنی به خودکامگان عرصه سیاست دارند؟

منبع :بوتیا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب