پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:40:56 - سه شنبه 25 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بحران مجردی در کمین جامعه
به گزارش”صبح رابر” یکی از پدیده‌های خطرناکی که می‌تواند هر کشوری را به محاق تهدید و بحران ببرد، گسترش فرهنگ مجرد ماندن و دلزدگی از ازدواج است. در حال حاضر، پدیده تجردگرایی در کشور ما هم طبق آمارهای ازدواج و طلاق و سرشماری نفوس و مسکن، رو به رشد است و اگر برای حل آن […]

به گزارش”صبح رابر” یکی از پدیده‌های خطرناکی که می‌تواند هر کشوری را به محاق تهدید و بحران ببرد، گسترش فرهنگ مجرد ماندن و دلزدگی از ازدواج است.

در حال حاضر، پدیده تجردگرایی در کشور ما هم طبق آمارهای ازدواج و طلاق و سرشماری نفوس و مسکن، رو به رشد است و اگر برای حل آن تدبیری اندیشیده نشود، می‌تواند کشور ما را با بحران جدی و آسیب‌های خطرناکی روبه‌رو سازد.

در کنار عوامل اقتصادی همچون کار، مسکن و درآمد که در حال حاضر یکی از موانع ازدواج در کشور ما به شمار می‌روند، عوامل اجتماعی و فرهنگی هم نقش پررنگی را در کاهش ازدواج و افزایش تجرد ایفا می‌کنند. یکی از این عوامل فرهنگی و اجتماعی، افزایش روابط دختران و پسران با همدیگر پیش از ازدواج و عادی شدن این روابط است که روزی روزگاری، خط قرمز بود و تابو به شمار می‌رفت!

اما همین خط قرمز، به مرور زمان و در اثر تأثیرات زیرپوستی برنامه‌های هالیوودی و ماهواره‌ای و برخی عوامل دیگر، تبدیل به یک «مد» شده است! به طوری که اگر فردی چنین ارتباطی نداشته باشد، مورد ترحم اطرافیان و دوستان قرار می‌گیرد و حتی ممکن است او را به تمسخر هم بگیرند!

به هر رو، از چند سال پیش، روابط دختری و پسری پیش از ازدواج، برای برخی افراد به پدیده‌ای عادی بدل شده و هر روز چهره‌ای افسارگسیخته‌تر هم به خود می‌گیرد.

در حقیقت، افسارگسیختگی این روابط به اندازه‌ای است که افراد در برزخی که نه تجرد است و نه تأهل، درجا می‌زنند! این برزخ، ماهیت زندگی و کم و کیف سبک زندگی فرد را به طور کامل به هم می‌ریزد و این تحول در سبک زندگی، هویت شخص را دچار دگردیسی می‌کند.

افزایش روابط پیش از ازدواج مساوی است با کاهش ازدواج و تولید نسل پاک‌تر، سالم‌تر، باهوش‌تر، زیباتر، داناتر و خدامدارتر.

به اندازه‌ای که روابط پیش از ازدواج افزایش پیدا کند به همان اندازه، انگیزه برای ازدواج کم می‌شود. یکی از دلایل کم شدن انگیزه ازدواج برای پسرانی که روابط پیش از ازدواج دارند را باید در ویژگی‌های روانشناختی مردان پیگیری کرد.

بر اساس مطالعه صورت گرفته در مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه، اکثریت قریب به اتفاق پسران معتقدند که حاضر نیستند با دختری که قبلاً با جنس مخالف رابطه دوستی داشته است، ازدواج کنند. نکته جالب اینجاست که بسیاری از دختران هم با وجود اینکه از این موضوع آگاهند و می‌دانند که پسران با دخترانی که پیش از ازدواج رابطه دوستی داشته‌اند ازدواج نمی‌کنند؛ اما با این حال، تن به چنین روابطی می‌دهند!

حتی در بسیاری از موارد، پسر با همان دختری که با او در ارتباط است، ازدواج نمی‌کند. در ضمیر مرد- به خاطر ویژگی‌های اندیشه‌ای و روانی‌اش که صددرصد با ویژگی‌های فکری زنان متفاوت است- اینگونه فکر می‌شود: «این دختر همانگونه که با من وارد آشنایی شد می‌توانست با هر پسر دیگری هم وارد ارتباط شود. از کجا معلوم که بتوانم روی وفاداری او حساب کنم؟!»

یک مرد، حتی اگر این فکر را بر زبان جاری کند، هیچگاه از ضمیرش پاک نخواهد کرد.

از دیگر دلایل افزایش پدیده «تجردگرایی» در جامعه ما، تبلیغات و افکارآفرینی‌های گروه ضد مرد است که محفل اصلی و اتاق فکر آن در کشورهای غربی فعال است. فمنیست‌ها (هواداران افراطی زنانگی) طی سال‌های گذشته، تغییرات اساسی در افکار تعدادی از دختران و زنان جامعه ما ایجاد کرده‌اند؛ آنها تلاش می‌کنند که زنان متأهل تحت تأثیر این افکار، از ازدواج کردن احساس پشیمانی کنند و دختران مجرد، از ازدواج کردن متنفر باشند و به سمت لذت‌جویی رو بیاورند!

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب