پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:26:10 - جمعه 28 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
موزه‌ی شهدا در یک دهستان کوچک کرمان +عکس
به گزارش حضور یک شهید «زن» در کنار شهیدی که در دوران طاغوت به شهادت رسیده، و نیز وجود شهدایی در کسوت روحانی، پاسدار، بسیجی، سرباز، جانبازِ شهید و شهیدِ مفقودالاثر که تنها سنگ مزاری به‌عنوان یادبود دارد، گل‌زار شهدای هفت نفره‌ی این دهستان کوچک را به موزه‌ی شهدا تبدیل کرده است به گزارش”صبح رابر”گل‌زار […]

به گزارش حضور یک شهید «زن» در کنار شهیدی که در دوران طاغوت به شهادت رسیده، و نیز وجود شهدایی در کسوت روحانی، پاسدار، بسیجی، سرباز، جانبازِ شهید و شهیدِ مفقودالاثر که تنها سنگ مزاری به‌عنوان یادبود دارد، گل‌زار شهدای هفت نفره‌ی این دهستان کوچک را به موزه‌ی شهدا تبدیل کرده است

به گزارش”صبح رابر”گل‌زار شهدای «جوشان» از توابع گلباف در استان کرمان میزبان هفت شهید است. حضور یک شهید «زن» در کنار شهیدی که در دوران طاغوت به شهادت رسیده، و نیز وجود شهدایی در کسوت روحانی، پاسدار، بسیجی، سرباز، جانبازِ شهید و شهیدِ مفقودالاثر که تنها سنگ مزاری به‌عنوان یادبود دارد، گل‌زار شهدای هفت نفره‌ی این دهستان کوچک را به موزه‌ی شهدا تبدیل کرده است.
با احتساب پنج شهید دیگر این دهستان پُرافتخار که در واقعه‌ی غدیر سال ۱۳۸۱ و نیز در راه مبارزه با سوداگران مرگ به شهادت رسیده‌اند و در کرمان موفون‌اند، این مجموعه‌ی ناب از شهدایی که تمام اقشار را در برگرفته‌ است، به بهشتی بی‌نظیر از شهدای وطن تبدیل شده است. این گل‌زار شهدای منحصر به فرد در نگاه اول، بیان‌گر مشارکت همه‌جانبه‌ی اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان میهن اسلامی‌ است.
نکته‌ی قابل تأمل در رابطه با گل‌زار شهدای جوشان، عدم وجود راه مناسب برای دست‌رسی به آن، و نیز طولانی شدن روند بازسازی قبور مطهر شهدا و مجموعه‌ی گل‌زار است که پس از سال‌ها هنوز به اتمام نرسیده و وضعیت موجود در آن، زیبنده‌ی شهدای عظیم‌الشأن آن نیست.
إن‌شاء‌الله مسئولین محترم در آستانه‌ی برگزاری قریب‌الوقوع یادواره‌ی شهدای این دهستان، نسبت به اتمام کار بازسازی و ایجاد راه مناسب دست‌رسی به این گل‌زار شهدای منحصر به فرد اقدام کنند.

سنگ مزار پاسدار شهید مفقود الاثر قاسم نجفی جوشانی در دهستان جوشان

گل‌زار شهدای دهستان جوشان

راه نامناسب گل‌زار شهدای دهستان جوشان

گل‌زار شهدای دهستان جوشان

سنگ مزار سرباز شهید عباس کرمی جوشانی در دهستان جوشان

سنگ مزار شهید سیدمحمود رضایی، از شهدای انقلاب اسلامی در دهستان جوشان

گل‌زار شهدای دهستان جوشان

منبع:نقطه نیوز

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب