پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:12:30 - سه شنبه 1 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پله پله تا ملاقات خدا/مرد ۷۸ ساله ای که هر ۴ روز یک بار قرآن را بامعنی ختم می کند
رکورد دار قرآن خوانی برادر شهیدی که ابنک ۷۸ ساله داردآنقدر قرآن را ختم کرده که شمارش ختم قران را از یاد برده و هر ۴روز الی ۵ روز یک بار قرآن را با معنی ختم می کند وصبحش را با قرآن شروع میکند. به گزارش “صبح رابر” ماه رمضان را بهار قرآن گویند و […]

رکورد دار قرآن خوانی

برادر شهیدی که ابنک ۷۸ ساله داردآنقدر قرآن را ختم کرده که شمارش ختم قران را از یاد برده و هر ۴روز الی ۵ روز یک بار قرآن را با معنی ختم می کند وصبحش را با قرآن شروع میکند.

به گزارش “صبح رابر” ماه رمضان را بهار قرآن گویند و از معصوم است که هرکس یک آیه در این ماه تلاوت کند معادل ختم قرآن در دیگر ماه ها است و به همین دلیل بسیاری از مسلمانان سعی می کنند هر روز قرآن را ختم کنند و یا حداقل روزی یک جز از کلام الله مجید را ترتیل خوانی نمایند.

اما آقای علیداد حیدری فرد در سن ۷۸ سالگی هر ۴روز یک بار قرآن را با معنی ختم می کند. او چند سالی است که دیگر گوش هایش خوب نمی شنود. این جوان دل در گفتگویی از قرآن برای جوانان امروز می گوید.

حیدری با اشاره به اینکه قرآن در آخرت هم شفاعت می کنند وهم شکایت می گوید: شفاعت می کند اگر با دقت بخوانیم و به دستوراتش عمل کنیم شکایت  می کند اگر  گوش به دستوراتش  نکنیم و به دستوراتش عمل نکنیم و بیان داشت  خدا به انسان ستم نمی کند این مردم هستند که به خودشان ستم می کنند.

حیدری درباره اینکه قرآن را از که آموخته است اظهار می دارد: از مرحوم ملا نورالله حسینخانی  در مکتب خانه گنجان قرآن خواندن را یاد گرفتم واول سوره حمد و کوثر. حجیمی یاد می دادند و تا حجیمی نمی خواندید یاد نمی گرفتید ولی الان شما نمی توانید حجیمی بخوانید.

او ادامه می دهد: وقتی که ختم  قرآن را تمام کردیم، کتاب مشکل گشا و بعد کتاب حافظ را ختم کردیم و تعداد بچه های مکتبی زیاد بودند و درمسجدهر نفری  یک صفحه از قرآن را می خواند و یک نفر هم غلط های خوانده شده را تصحیح می کرد یک بار در مکتب خانه سی جزء قرآن را ختم کردیم و ملا آقای نورالله حسین خوانی گفت وقتی قرآن را ختم کردید دوباره از راست شروع کنید و قرآن را دوباره ختم کنید تا دیگر اشتباه نداشته باشید ما ۳بار قرآن را ختم کردیم  تا توانستیم قرآن را صحیح و بدون اشتباه ختم کنیم.

می گوید پدرش کریم ( معروف به چهرین ) که از عشایر بوده است مشوق اصلی او بوده است. و پدرش او را در مکتب خانه ثبت نام کرد. اما خودش چوپان بوده است و یک خانواده زحمت کش و عشایری داشتند و دارای چهار  فرزند است یک دختر و سه پسر واز وقتی همسرش را از دست داده  و در خانه فرزندانش زندگی میکند.

 علیداد حیدری برادر شهید مراد حیدری است. مراد حیدری در سال ۱۳۶۳ شهید شد. او برادر شهیدش را اینگونه توصیف می کند:

برادر شهیدم همیشه نماز شب می خواندو اولین کسی بود که در خواندن نماز اول وقت پیش قدم بود واز همه بچه مکتب خانه باهوش تر بود. برادرم ۲۹ سال داشت که دراهواز شهید شد من همین جا بودم باحاجی مهدی حیدری وحاجی رسول و  حاجی حسین برادر حاج قاسم سلیمانی گفت امشب مراد را در خواب دیدم با یک جمعیت زیادی که مراد یک دست لباس تمیزی برش کرده وسرش را شانه کرده و مرتب بود، ایستاده بود جلوی جمعیت دعا می کرد من گفتم برادر در حق کی دعا می کنید گفت در حق همین های که در تشیع جنازه ام حاضر شدند دعا می کنم.

آقای علیداد حیدری ادامه می دهد: از وقتی برادرم شهید شده از بنیاد شهید چیزی نگرفته ایم و زندگی را  با درآمد شخصی می گذراند و هم اکنون درکنار خانواده فرزندش که رابر مستاجر هستند زندگی می کند وتنها  یک بار به  زیارت مشهد مقدس رفته است .

اما دل این قاری قرآن فقط یک آرزو دارد و آن هم عاقبت بخیری و آخرت خوب است.

  1. پایگاه خبری تحلیلی نشانه نی   مرداد ۱, ۱۳۹۲  

    با سلام و خسته نباشید این مطلب خود را در نشانه نیوز هم مشاهده نمایید

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب