پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:57:06 - سه شنبه 15 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگاهی متفاوت به تاسیس دانشگاه ایرانیان با مدیریت احمدی نژاد
مسعود جعفریان   به گزارش “صبح رابر”زمان می گذرد، زود هم می گذرد، هشت سال گذشت از روزهایی که انتخابات نهم ریاست جمهوری با حضور هشت نامزد کار خود را آغاز نمود و در این بین هفت نفر از این داوطلبان از چهره های مطرح سیاسی و نظامی بودند. تنها گزینه ی کمتر مطرح که […]

مسعود جعفریان

 

به گزارش “صبح رابر”زمان می گذرد، زود هم می گذرد، هشت سال گذشت از روزهایی که انتخابات نهم ریاست جمهوری با حضور هشت نامزد کار خود را آغاز نمود و در این بین هفت نفر از این داوطلبان از چهره های مطرح سیاسی و نظامی بودند. تنها گزینه ی کمتر مطرح که تا آن روزها فقط تهرانی ها آن هم به لطف تریبون مدیریت شهری تهران بزرگ از آن شناخت داشتند کسی نبود جز محمود احمدی نژاد.

زمانی که انتخابات در دور دوم شاهد حضور دو نفر بود کمتر کسی از عوام و حتی خواص و سیاسیون فکر می کردند آن نفر محمود احمدی نژاد باشد، ولی چرخش روزگار احمدی نژاد جوان و ناشناخته را رقیب یکی از با سابقه های انقلاب یعنی هماشمی رفسنجانی نمود، و این محمود احمدی نژاد بود که با اختلاف قابل توجهی ماراتن را به سود خود تغییر داد و پیروز میدان شد تا سیاسیون و خواص متوجه شوند که باید شاهد پدیده ی نوظهوری در عالم سیاست ایران باشند.

بله احمدی نژاد آن روزها با شیوه ی تبلیغاتی متفاوت و ادبیات غیر معمول در عالم سیاست پا به عرصه ی مدیریت اجرایی کشور گذاشت. در واقع بهتر است بگوییم آن اولین نامزد ریاست جمهوری بود که در دوره ای که همه با کارناوال های تبلیغاتی و بنرهای چند ده متری به رقابت حریفان خود رفته بودند بار دیگر تبلیغات بر روی دیوارها با اسپری رنگ به یاد اوایل انقلاب را زنده نمود و دوباره پای کاغذ کاهی را به تبلیغات انتخاباتی باز نمود و این یعنی اولین نامزد متفاوت ریاست جمهوری.

گذشت و محمود احمدی نژاد مدیریت اجرایی کشور را بر عهده گرفت.

حال مطلبی که قصد داریم به آن بپردازیم دوران بعد از ریاست جمهوری است و با یک بررسی به این نکته پی خواهیم برد که باز هم احمدی نژاد در این زمینه پیشتاز تغییر و تحول در حیات سیاسی خود خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان دوران ریاست جمهوری با حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند و بعدها ریاست مجلس خبرگان رهبری را نیز تجربه نمود.

سید محمد خاتمی با تشکیل بنیاد باران ریاست این بنیاد را برعهده گرفت و بسیاری از همفکران و اطرافیانش را در این بنیاد ساماندهی و به کارهای مطالعاتی در زمینه های مختلف می پردازند.

و اما محمود احمدی نژاد این روزها در راه تشکیل دانشگاه ایرانیان است. بسیاری معتقدند وی به تشکیل حزب اعتقادی ندارد و هیچ کس هم از انتقاد وی در این سال ها بر احزاب شک ندارد. ولی آیا می توان تشکیلاتی تر از احمدی نژاد یافت؟

وی با راه اندازی دانشگاه ایرانیان اقدام به تربیت نسلی خواهد نمود که به معنای کامل احمدی نژادی باشند و در آینده حرف هایی برای گفتن در بالاترین مناصب داشته باشند. فرایندی که تجربه ی موفق آن در نظام جمهوری اسلامی در دسترس است و آن دانشگاهی نیست به جز دانشگاه امام صادق با مدیریت آیت الله مهدوی کنی.

دکتر احمدی نژاد با راه اندازی این دانشگاه چند هدف را دنبال خواهد نمود. یک؛ ساماندهی نیروهای همفکر خود به عنوان نیروهای مختلف دانشگاه از هیات مدیره و هیات علمی تا دانشجویان و دیگر مناصب.دو؛ داشتن تریبون انتقادی نسبت به مواضع دولت جدید در غالب یک عضو دانشگاهی و سه؛ تقویت بنیان های فکری و حرکت به سمت بازسازی تفکر عدالت محور.

و باز هم محمود احمدی نژاد اولین رییس جمهوری است که پس از پایان دوران ریاست جمهوری با یک تفکر سیستماتیک و برنامه ریزی شده به سوی افق های پیش رو حرکت خواهد نمود و با یک حرکت در جهت جلوگیری از انزوای سیاسی اقدام نموده است و از تجارب دیگران برخلاف باور عوام و حتی خواص بر مشورت نپذیر بودن خود با الگوبرداری از دانشگاه امام صادق (علیه السلام) به راه اندازی دانشگاه ایرانیان اقدام نمود.

و این تنها یک پیام دارد و اینکه در انتخابات های پیش رو منتظر حضور احمدی نژاد و تفکر آن باشیم.

دانشگاه ایرانیان

بعد التحریر:

چنانکه گفتیم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اولین هاست و پیشتاز تغییر و تحول در فضای سیاسی کشور بوده است.

 سال ۸۴ احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید و نوبت معرفی کابینه خود به هفتمین مجلس شورای اسلامی شد؛ مجلسی که شاید بتوان گفت یکی از همگراترین و کم حاشیه ترین مجالس تاریخ ایران با مدیریت حداد عادل بوده است. همه منتظر معرفی کابینه بودند ولی پیش بینی نمی کردند که تنها دو نفر از وزاری دولت های قبل حاضر در این دولت باشند. محمد سعیدی کیا وزیر مسکن دولت هاشمی و خاتمی و محمد رحمتی گزینه راه و ترابری دولت اول احمدی نژاد تنها کسانی بودند که از دولت های قبلی به فهرست وزیران احمدی نژاد راه یافته بودند.

و این یعنی حلقه باز مدیریتی و یکی دیگر از سوپرایزهای احمدی نژاد به عنوان منتخب ملت و باز در آن زمان احمدی نژاد ثابت نمود که آمده است که در سال های پیش رو رییس جمهور اولین ها باشد.

سفرهای متعدد دکتر محمود احمدی نژاد به ایالات متحده امریکا که در مدت هشت سال ۹ بار در این کشور حاضر شد و حواشی دیدار با رسانه ها و مطرح نمودن قضیه ی هولوکاست در سازمان ملل و حضور در دانشگاه کلمبیا از جمله مواردی است که باز هم رؤسای جمهور قبل تجربه نکرده بودند.

سفرهای متعدد استانی به همراه هیات دولت و برگزاری جلسات هیات دولت در مراکز استان ها و تصویب مصوبات مختلف از دیگر مواردی است که در این یادداشت مجال پرداختن به چرایی این سفرها و درست بودن تصمیات این سفرها نیست و خود نیازمند یادداشت ها و تحلیل های بسیاری است.

هدفمند نمودن یارانه ها که به گفته ی رؤسای جمهور پیشین سال ها آرزوی اجرای آن را داشته اند و صرف چگونگی اجرای آن از دیگر موارد است.

از این موارد که بگذریم، به نظر می رسد نقد و انتقادات جدی ای که در مواردی هم به احمدی نژاد وارد بوده است از جنس همین اولین ها باشد و احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری بود که اولین ها را در حیات سیاسی خود تجربه نمود.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر: صاحب نیوز

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب