پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:40:28 - یکشنبه 10 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جاذبه گردشگری مناطق دیدنی و تاریخی شهرستان رابر (قسمت اول )
کشور ایران ، با دیرینه ای به قدمت تاریخ ، سرشار از جاذبه هایی است که آن را همچون نگینی در پهنه گیتی ، متمایز ساخته است. کشوری سرشار از دیدنی های طبیعی ، باستانی ، تاریخی ، زیارتی و تفریحی که به لطف یزدان پاک و همت ایرانمردان همیشه سرفراز در جهان جایگاه بالایی […]

کشور ایران ، با دیرینه ای به قدمت تاریخ ، سرشار از جاذبه هایی است که آن را همچون نگینی در پهنه گیتی ، متمایز ساخته است. کشوری سرشار از دیدنی های طبیعی ، باستانی ، تاریخی ، زیارتی و تفریحی که به لطف یزدان پاک و همت ایرانمردان همیشه سرفراز در جهان جایگاه بالایی دارد.

به گزارش” صبح رابر” تلاش ما بر این است تا بتوانیم با گردآوری اطلاعات گردشگری شهرستان رابر  ، این جاذبه ها را به ایرانیان و جهانیان یادآور شویم و بکوشیم تا فرهنگ و تمدن ایران زمین را آنگونه که بایسته است مرور کنیم.شهرستان رابُر یکی از شهرستان‌های استان کرمان در جنوب شرق ایران است. مرکز این شهرستان شهر رابر بوده و تا مرکز استان کرمان ۱۷۵کیلومتر فاصله دارد.

مناطق دیدنی شهرستان رابر: باغ رفعت الدوله،قلعه شهر،تپه باستانی تل کوشک،

مناطق گردشگری:چشمه عروس،عشق آباد،منطقه توریستی گردشگری تخت سرتشتک،بندر هنزا،چق چق،چشمه علی،چهرن،امامزاده سید مرتضی،تخت شاهزاده کوشا، ابشار ابسر و روستای انجرک صدها منقطه بکر و زیبای دیگر. بندر سیه بنوئیه.غارمموشا.قله ی دیمموئیه ودرختان زیبای گردو در دیزنگماه(دیزما) گردو درکار{قدیمی ترین گردوهای جهان}و…..از زیباییهای این شهرستانند

یکی از مناطق بکر و دیدنی شهرستان رابر چشمه عروس است ،

چشمه عروس نام رودی است در سه کیلومتری شهرستان رابر. این رود به طول ۸۷ کیلومتر سومین رود بلند کرمان بعد از هلیل‌رود و رود ملنتی است. این رود پس از آبیاری مزرعه‌های رابر به هلیل رود می‌پیوندد و به سد جیرفت می‌ریزد. هلیل رود و چشمه عروس باهم به هامون جازموریان می‌ریزند.یکی از فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه گردشگری به حساب می آید.

گزارش تصویری از چشمه عروس منطقه گردشگری شهرستان رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب