پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:32:25 - یکشنبه 10 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نخستین بار کاشت حلزون در جنوب شرق کشور ، کرمان
جراح و عضو کمیته کاشت حلزون کشور گفت: جایگاه ایران در زمینه عمل کاشت حلزون شنوایی در جهان مطلوب است و در رتبه سوم دنیا از نظر انجام عمل و ارائه مقالات علمی قرار دارد. به گزارش ” صبح رابر” ،دکتر احمد دانشی عصر پنجشنبه در نشست خبری انجام اولین عمل کاشت حلزون شنوایی جنوب […]

جراح و عضو کمیته کاشت حلزون کشور گفت: جایگاه ایران در زمینه عمل کاشت حلزون شنوایی در جهان مطلوب است و در رتبه سوم دنیا از نظر انجام عمل و ارائه مقالات علمی قرار دارد.

به گزارش ” صبح رابر” ،دکتر احمد دانشی عصر پنجشنبه در نشست خبری انجام اولین عمل کاشت حلزون شنوایی جنوب شرق کشور در کرمان، افزود: کاشت حلزون شنوایی در ایران از سال ۱۹۹۱ میلادی آغاز شد.

 وی انجام این عمل جراحی رابسیارمهم عنوان کردوگفت: کودک ناشنوامیتواند از یک سالگی تحت این عمل جراحی قرار گیرد و مابقی عمر خود را همانند یک فرد عادی وبدون هیچ مشکلی سپری میکند.

دکتر دانشی اضافه کرد: همچنین افرادبزرگسال یک هبه علت تصادف ویاحادثه شنوایی خودراازدست میدهنددرصورت سالم بودن عصب شنوایی میتوان عمل کاشت حلزون شنوایی بر روی آنان انجام شود.

جراح و عضو کمیته کاشت حلزون کشور  با ابراز خرسندی از انجام عمل کاشت حلزون شنوایی برای اولین بار در جنوب شرق و درکرمان، اظهار داشت: خوشبختانه پس از بررسی های لازم کرمان نیز به عنوان یکی از مراکزی که می تواند این عمل در آن انجام شود، معرفی شد.

 وی بیان کرد: برای برنامه های توان بخشی بیمارانی که کاشت حلزون شنوایی برای آنان در کرمان انجام می شود مکان بسیار خوبی  درنظرگرفته شدهوامیدواریم این استان جزءمراکزنمونه کاشت حلزون معرفی شود.

دکتر دانشی افزود: دولت برای خرید پروتزهی حلزون شنوایی ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار هزینه می کند.

او اظهار داشت: علم ساخت پروتز حلزون شنوایی در  اختیارسه کشوراسترالیا،اتریش وآمریکااست.

سرپرست گروه شنوایی تیم کاشت حلزون در کشور نیز در این نشست گفت: کاشت حلزون شنوایی در کودکان کمتر از چهار سال انجام می شود و برای افراد بزرگسالی که بر اثر حادثه ای شنوایی خود را از دست داده اند بهترین زمان انجام این عمل پنج سال ابتدایی ناشنوایی است.

 ”حسام الدین امام جمعه” افزود: افرادی که تحت این عمل قرارمیگیرندبه مدت یکسال هفته ای دوتاسه جلسه دستگاه به کاربرده شده بررسی میشودوپس ازآن سالیانه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات مناسب برای خریداین پروتزهااختصاص داده شد،گفت: سالانه نزدیک به هزارعمل کاشت حلزون شنوایی درکشورانجام میشودکه امیدواریم درکرمان نیزاین عمل سالانه برای ۲۰۰ مراجعه کننده صورت گیرد.

منبع : کرمان ۱۴۰۰

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب