پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:28:47 - چهارشنبه 20 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تائید حکم اعدام متهمان پرونده قتل‌های زنجیره‌ای کرمان
“غلامعلی ریاحی” ، با بیان این مطلب اظهار کرد: قبلا یکی از متهمان پرونده قتلهای زنجیره‌ای کرمان به اعدام محکوم شده بود که علاوه بر آن، حکم اعدام سه نفر دیگر از متهمان این پرونده صادر شد و دیوان عالی کشور حکم اعدام صادره از شعبه جزایی دادگاه کرمان را در خصوص این متهمان تایید […]

“غلامعلی ریاحی” ، با بیان این مطلب اظهار کرد: قبلا یکی از متهمان پرونده قتلهای زنجیره‌ای کرمان به اعدام محکوم شده بود که علاوه بر آن، حکم اعدام سه نفر دیگر از متهمان این پرونده صادر شد و دیوان عالی کشور حکم اعدام صادره از شعبه جزایی دادگاه کرمان را در خصوص این متهمان تایید کرد و هم اکنون پرونده جهت اجرای حکم به دادگستری کرمان بازگشته است.

 وی افزود: اجرای حکم اعدام این متهمان به درخواست اولیای دم مبنی بر قصاص آن‌ها بستگی دارد و اگر نظر دیگری داشته باشند؛ متناسب با درخواست اولیای دم با این محکومان رفتار خواهد شد.

 ریاحی تاکید کرد: گرچه قوه قضاییه پس از طی مراحل مختلف، حکم قطعی و لازم الاجرا را در خصوص متهمان پرونده قتل‌های محفلی کرمان صادر کرده است ولی هدف اصلی مجازات، بازدارندگی و صیانت جامعه از این‌گونه قانون شکنی‌هاست.

 وکیل مدافع خانواده نژادملایری یکی از مقتولین پرونده قتل‌های زنجیره‌ای کرمان ادامه داد: علی رغم این‌که حدود ۱۰ سال این پرونده طول کشید و دستگاه قضایی نیز به وظیفه خود در خصوص این پرونده عمل کرده و حکم اعدام متهمان این پرونده را صادر کرده است؛ ولی با این حال جان ۴ نفر از محکومان این پرونده، منوط به درخواست و یا عدم درخواست قصاص خانواده مقتولین این پرونده است.

 وی متذکر شد: در تمام مراحل رسیدگی به این پرونده به همراه دیگر همکارانم با حضور در دادگستری کرمان، تلاش کردیم تا حق به کرسی بنشیند، ولی حالا که حکم به قطعیت و لازم الاجرا بودن رسیده است؛ توصیه داریم که اگر خانواده مقتولین احساس کردند که متهمان این پرونده نادم و پشیمان هستند از خون آن‌ها گذشت کنند.

 ریاحی ادامه داد: به هر حال عفو یا اجرای قصاص از اختیارات ولی دم است و ما غیر از توصیه به گذشت کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.

 پرونده قتل‌های زنجیره‌ای (محفلی) کرمان در ۴ ‏‏اسفند سال ۱۳۸۱ پس از وقوع ۱۸ فقره قتل، به وقوع پیوست و پس از گذشت ۱۰ سال از جنایت کشتار زنان و مردان در کرمان به قتل‌های زنجیره‌ای(محفلی) در کرمان معروف شد.

انتهای پیام / منبع : ایسنا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب