پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:25:44 - چهارشنبه 20 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مادری که رهبر از آن تقدیر و تشکر کرد
” به گزارش” صبح رابر “حضرت آیت ا… خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده سردار سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت ا… خامنه ای به این شرح است:بسمه تعالی/ سردار سرلشگر قاسم سلیمانی درگذشت مادر گرامیتان را به شما و […]

” به گزارش” صبح رابر “حضرت آیت ا… خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده سردار سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت ا… خامنه ای به این شرح است:بسمه تعالی/ سردار سرلشگر قاسم سلیمانی درگذشت مادر گرامیتان را به شما و دیگر بازماندگان آن مرحومه تسلیت می گویم. زحمات و خدمات ارزشمند جنابعالی به اسلام و مسلمین، بی شک ذخیره ارزشمندی است در دیوان عدل الهی، برای مادری که چنین فرزندی را در دامان خود تربیت کرده است. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسئلت می کنم.سید علی خامنه ای- ۱۹/شهریور/۱۳۹۲

آبروی اهل ایمان خاک پای مادر است هرچه دارند این جماعت از دعای مادر است

پاکی قدومش ، صفای وجودش ، سنگینی سکوتش ، نجابت و غرورش و با زمزمه کلامش در جذبه محراب ، گستره وسیع جنت بود و من فقط مادر می خوانمش.

شیرازه جان تو را به سرنوشت فرزندانت سنجاق کرده‏اند و دست‏هایت، مثل دو جلدِ کتاب، صفحه‏های ورق ورقِ پریشانی فرزندانت را جمع می‏کند تا نجات دهدشان از خطرات باشی

دل نگرانی‏ات را هیچ‏گاه زمین نگذاشته‏ای. با بدرقه هر صبح، با سفره هر ظهر، با انتظار هر شب، چشم‏های نگرانت، خیره مانده است. هیچ سایه‏ای نمی‏تواند جای نوازش‏های تو را بگیرد و هیچ دایه‏ای نمی‏تواند پای فداکاری‏های تو بایستد.

زندگی، با مدیریت چشم‏های تو اداره می‏شود از شیره وجودت، تا آخرین قطره احساست را به من بخشیده‏ای. حتی اگر سال‏ها از کودکی‏ام گذشته باشد، باز تو همان حامی همیشگی هستی

کوله‏بار دردهای بشریت، بر دوش توست که سنگینی می‏کند. تو، یادْبودِ خاطره‏هایی برای امروز و یادداشتِ آرزوهایی برای فردا.

، لبیک بر گیسوان سپید مادر از غم فراق و مردانگی، لبیک بر دلی تنگ و مالامال از اندوه زمانه‌اش، لبیک بر دستان خالی و چروکیده و انگشتان لرزانش که تنها در تب و تاب دعای تو، قامت راست کرده. لبیک یا شهیدا لبیک!

زنان، در راستای همان رسالتی ایفای وظیفه می‌کنند که خالق انسان‌ها برای آنان قرار داده است و معمار انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه آن را به خوبی تبیین کرد و فرمود: «شغل اصلی زن شغل مادری و همسری است و مهم‌ترین کار زن مادری است.»

و در جای دیگری فرمودند: «انبیاء آمدند انسان بسازند، شغل مادرها همین است».

به هر حال، حرکت در صراط مستقیم و تقرب زن به سوی پروردگار، جز از طریق ایفای نقش بسیار کلیدی و مؤثر مادری و تربیت فرزندان نیست.

حاجیه خانم فاطمه سلیمانی فرزند اسدالله سلیمانی در روستای قنات ملک در سال ۱۳۰۲متولد شد .و در یک خانواده مومن و مذهبی بزرگ شد .و در دوران جوانی پدر و مادرش از دست داده است .

فاطمه سلیمانی همسرحاج حسن سلیمانی حاصل ۶۵ سال زندگی ۵ فرزند ،سه پسر، به نام های قاسم و سهراب و حسین و دو دختر، به نام هاجر و آذر ،به یادگار گذاشت .

حاجیه فاطمه بانوی با ایمان، فداکار ، ولایت مدار ، خوش خوق و مهمان نوازی بود . وهمواره در زندگی به دنبال شناخت تکلیف و وظیفه دینی و شرعی خود بود و با جدیت به وظایف خود عمل می‌کرد، مادری بود که تقریبا بیشتر زندگی خود را وقف فرزنداش کرده ، آیین خانه ‏دارى و همسردارى را به خوبى مراعات مى ‏کردو الگویش حضرت فاطمه الزهرا بود . .

در دوران رژیم شاه کسانی که مهاجر بودند هیچی نداشتند در خانه حاج حسن برویشان باز بود.

بارها حاج حسن در مورد همسرش می گفت:پدر و مادرم با اینکه کر و کور بودند، آنقدر به زیبایی و مهربانی هرچه تمام پذیرایی شان می کردو با مادر شوهرش آنقدر خوش اخلاق بود،و این را باید ناشی از عنایت پروردگار به همسرش می دانست که شایستگی تربیت و پرورش چنین فرزندانی را به وی عطا فرمود.

فرزندان دلاوری همچون حاج قاسم سلیمانی را حاصل زحمات تربیت و عطوفت این مادر شیرزن و پاکدامنی است که با استعانت از دعا وتعالیم قرآنی و اهل بیت و کرامت خداوند متعال به این جایگاه دست یافته‌اند.

حاجیه خانم فاطمه در روز دوشنبه مورخه ۱۸/۰۶/۱۳۹۲ به علت کهولت سن چشم از جهان فرو بسته ، تشییع و تدفین پیکر مادر بزرگوار یادگار دوران دفاع مقدس؛ خار چشم دشمنان اسلام و نظام اسلامی درصبح روز سه شنبه مورخه ۱۹/۰۶/۱۳۹۲در گلزار شهدای قنات ملک آرامگاه ابدیش به خاک سپرده شد.

فاطمه سلیمانی با تربیت اسلامی فرزندانش ، حماسه آفرین در عرصه های مختلف دفاع دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران پس از انقلاب اسلامی با ایستادگی خود را در راه دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اثبات نمود. ودرود خداوند براین مادرکه در سایه‌سار ذکر نیایش به درگاه حضرت دوست و بهره‌مندی از خاندان با کرامت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در دامان پرمهر خویش فرزندانی را پرورش دادند که افتخار مرز و بوم شدند. روحش شاد و یادش گرامی

مادر دو بخش است :”ما” و”در” و قصیه یتیمی “ما” از کنار “در” شروع شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب