پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:35:33 - سه شنبه 9 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیا گفتگوی تلفنی، آغازی بر پایان دوره دشمنی است؟
ریس جمهور آمریکا خوب میداند که این آمریکایی ها هستند که باید در عمل نشان دهند که چقدر در گفتار خودشان صداقت دارند. به گزارش ” صبح رابر”  از زمانی که جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد وموازنه قوای قبل از جنگ جهانی بهم ریخت شاید کمتر کسی باور می کرد که روزی جوان بیست ساله […]

ریس جمهور آمریکا خوب میداند که این آمریکایی ها هستند که باید در عمل نشان دهند که چقدر در گفتار خودشان صداقت دارند.

به گزارش ” صبح رابر”  از زمانی که جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد وموازنه قوای قبل از جنگ جهانی بهم ریخت شاید کمتر کسی باور می کرد که روزی جوان بیست ساله تحت تاثیر سیاست های دولت فاتح جنگ، بر کشور کهن ایران زمین به تاج وتخت بشیند و آمریکای دور از جغرافیای ثروتمند خاورمیانه، منافع خودش را تا مرزهای شوروی کمونیست گسترش داده وصحبت از جنگ ستارگان ،نظم نوین جهانی ،دهکده جهانی وخاورمیانه جدید نماید.

 همزمان با بزرگ شدن سنی پادشاه جوان ایران رشد سیاسی واجتماعی در این کشور رقم خورد. رشدی که بنیان های سست نظام مرتجع و فاسد پهلوی را هر روز ضعیف تر وشکننده تر می نمود، با وقوع انقلاب اسلامی که حاصل بلوغ سیاسی واجتماعی مردم ایران بود ، نظام وابسته سرنگون و نظام جدید با هویت دینی و مردمی ایجاد شد.

 این اولین زنگ خطر برای ایالات متحده آمریکا در غرب اسیا بود، امریکایی ها که سرگرم جنگهای ایدئولوژیک و تبلیغاتی در قالب جنگ سرد با شوروی کمونیستی بودند ،کشور انقلابی ایران را تحت شدیدترین حملات سیاسی اقتصادی قرار دادند.

 آمریکایی ها از تجاوز صدام بر علیه کشور ما حمایت کردند و رهبران ایالات متحده آمریکا دامنه دشمنی با ملت ایران را تا جایی که توانستند گسترش دادند.  تحریم های ظالمانه ای که به بهانه حقوق بشر ، حمایت از تروریسم وسلاح هسته ای بر مردم این کشور اعمال کردند. اما کدام حقوق بشر کدام تروریسم وکدام سلاح هسته ای ؟

مردم ایران خوب میدانند که هدف آمریکایی ها انتقام از مردم مومن و انقلابی بود مردم ایران بهای استقلال و آزادی حقیقی خود را  پرداختند. مردم مقاومت وایستادگی نمودند سختی ها را بجان خریدند اما برسر منافع ملی وانقلابی عده ای کوتاه نیامدند آخرین پیام مردم ایران در ۲۴ خرداد به گوش جهانیان رسانده شد. پیام انقلاب اسلامی اعتدال است نه افراط ونه تفریط .

غربی ها همزمان با انتخابات مواضع تند وغیر منطقی دوره های گذشته خود را بارها و بارها تکرار کردند. از ۲۴ خرداد۹۲ تا نشست سالیانه سازمان ملل متحد ۳ ماه وچند روز بیشتر نمی گذرد اما شاهد تغییر لحن مقامات غربی وامریکایی نسبت به مردم ایران ونظام اسلامی هستیم.

 ساده انگاریست این تغییر لحن را به چند حرف وسخنرانی مرتبط کنیم غربی ها پیام انتخابات ۲۴ خرداد را دریافت کردند این ملت، ملت بزرگی است همچنانکه ریس جمهور محترم گفتند باید با این مردم با احترام سخن گفت ، باید زبان گفتگو با ملت ایران را خوب فهمید، با زبان تهدید با این ملت نمی شود و نمی توان سخن گفت. مردم ایران دارای تمدن بزرگی هستند تمدن ساز هستند ،  اهل گفتگو ومنطق هستند زبان سیاست را می فهمندو سیاستمدار شناس هستند .

مواضع ریس دولت تدبیر وامید همان مواضع سی وچند ساله مردم ونظام اسلامی است حفظ اصول و ارزش های انقلاب نه تغییر نظر و نه تجدید نظر .

شاید بعضی ها فکر کنند با چند لبخند سیاسی مشکل ایران و آمریکا حل میشود،اما نه خیلی از مسایل وجود دارد که باید در مورد آنها گفتگو شود. آمریکایی ها در دهه ۳۰ دولت ملی این کشور را ساقط نمودند دارایی ها این کشور را بلوکه نمودند تحریم های ظالمانه را بر این ملت اعمال نمودند وخیلی از اقداماتی را انجام دادند که خودشان بیش از کس دیگری آنرا می دانند .

پس ریس جمهور آمریکا خوب میداند که این آمریکایی ها هستند که باید در عمل نشان دهند که چقدر در گفتار خودشان صداقت دارند.

 لبخند های دیپلماتیک ،سخنان دیپلماتیک و نهایتا گفتگوی تلفنی دیپلماتیک باید آغازی بر پایان دوره طولانی خصومت ودشمنی با ملت ایران باشد نه ژست های دیپلماتیک!!

چرا که ملت ایران اهل منطق وگفتگوست نه اهل تهدید، ملت ایران فناوری هسته ای را برای مقاصد صلح آمیز میخواهد نه برای جنگ و ترساندن ملت های دیگر.

رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران استفاده از آنرا حرام میداند ونظام جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام نموده است که سلاح های هسته ای در دکترین دفاعی آن جایی ندارد ملت ایران رابطه سیاسی را براساس احترام متقابل ارزشمند میداند ودر این راستا خواهان روابط خوب و مثبت با همه کشورها بجز رژیم صهیونیستی است .

شرایط بین المللی منطقه ای ومنافع ایران و آمریکا اگر خوب تعریف و درک شود یخ های سی و چند ساله تحت تاثیر آفتاب داغ نیاز های طرفین براساس درک مشترک می تواند تاثیرات قابل توجهی را در عرصه دیپلماتیک داشته باشد پس این آمریکایی ها هستند که باید حسن نیت خودشان را در لغو تحریم های ظالمانه نشان دهند و  فضا را برای گفتگوهای آینده فراهم نمایند.

 ملت ایران منتظر گام های عملی دولت مردان امریکایی هستند!

منبع: تیتر۱

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب