پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:19:11 - سه شنبه 5 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برداشت ۴۰۰ تن عسل کوهستان طی دو فصل بهار و پاییز در شهرستان رابر
“به گزارش ” صبح رابر” یام ذوالعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: ارتفاعات سر به فلک کشیده بین کویر و دشت جیرفت جزیره آب و هوایی را در رابر به وجود آورده که این منطقه را مستعد پرورش زنبور عسل کرده است. وی از برداشت ۴۰۰ تن عسل کوهستان در […]

“به گزارش ” صبح رابر” یام ذوالعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: ارتفاعات سر به فلک کشیده بین کویر و دشت جیرفت جزیره آب و هوایی را در رابر به وجود آورده که این منطقه را مستعد پرورش زنبور عسل کرده است.

وی از برداشت ۴۰۰ تن عسل کوهستان در شهرستان رابر طی دو فصل بهار و پاییز خبر داد و خاطر نشان کرد: این شهرستان از لحاظ تولید عسل، میزان کلنی زنبور عسل و کیفیت عسل در استان کرمان رتبه‌ اول را دارد.

ذوالعلی، تعداد کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان رابر را ۴۰ هزار کلنی اعلام و تصریح کرد: ۴۰ درصد عسل تولیدی این شهرستان به کشورهای عربی و کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس صادرات می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه زنبورداری نیاز به مکان خاصی ندارد و صاحبان این حرفه می‌توانند، کندوهای خود را با توجه به فصل جابه‌جا کرده و از دشتی به دشت دیگر ببرند، شغلی مقرون به صرفه است و در شهرستان رابر ۳۷۵ نفر در این حرفه فعالیت دارند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب