پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:11:01 - شنبه 16 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روز دانشجو:روزی که خون دانشجویان شهیدرسواگر استکبار گردید
به گزارش ” صبح رابر ” با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان ایران زمینی که در توسعه علم و پیشرفت تلاش می کنند ،روز اول دانشجو را همگی بیاد دارید ،همه چیز از وقتی شروع شد که اسم هایا قبول شدگان  را  توی روزنامه و در حال حاضر چند سالی است که  در سایت […]

به گزارش ” صبح رابر ” با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان ایران زمینی که در توسعه علم و پیشرفت تلاش می کنند ،روز اول دانشجو را همگی بیاد دارید ،همه چیز از وقتی شروع شد که اسم هایا قبول شدگان  را  توی روزنامه و در حال حاضر چند سالی است که  در سایت سازمان سنجش  منتشر می شوند  . بسیاری از بچه‌هایی که برای زندگی دانشجویی از شهر محل زندگی‌شان خارج می‌شوند، تا قبل از آن تجربه تنها بودن را ندارند. کارهای زیادی باید انجام دهند که تا قبل از آن به عهده‌شان نبوده؛ مدیریت کردن برنامه‌های زندگی، تنظیم ساعت خواب و بیداری، انجام کارهای اداری دانشگاه و ثبت‌نام و خلاصه خیلی کارها را باید انجام بدهند

به مناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر ماه به سراغ دانشجویان نخستین دانشگاه شهرستان رابر رفتیم.دانشگاه پیام نور شهرستان رابر در سال۱۳۸۷تأسیس شد که ساختمان جدید این دانشگاه هنوز به  بهره برداری  نرسیده است . در جمع تعدادی از دانشجویا ن در روز دانشجو حضور یافتیم تا از مشکلات دانشجویی و معنی روز دانشجو یی را جویا شدیم .

دانشجوی رشته تربیت بدنی ،دلیل اینکه ۱۶ آذرماه را روز دانشجو می نامند ،گفت : فردی به نام نیکسون رئیس جمهور آمریکا فرار بود در دانشگاه تهران سخنرانی داشته باشد که دانشجویان علیه آنها تظاهرت کردند و چندین تن از دانشجویان به شهادت رسیدند به همین دلیل روز دانشجو نام گرفت .

دانشجوی رشته روانشناسی گفت : روز دانشجو یعنی تلاش ، امید ، آینده ، یعنی تو ، یعنی من ، یعنی تمام اونهایی که رفتند تا ما بمانیم .

دانشجوی رشته حسابداری  گفت : روز دانشجو : روز قله های تیز ، روز فکر خلاق ، روز اندیشه های ناب ، روز بیداری دانشجو  گفته می شود  .

دانشجوی رشته الهیات گفت : روز دانشجو ، روز تکلیم آموختن علم و دانش با اخلاق اسلامی و بصیرت سیاسی گفته می شود  .

دانشجوی رشته مدیریت گفت : روز دانشجو همان روز استکبار ستیزی است وتقویت و حمایت از بسیج دانشجویی بایدیکی از برنامه های مهم دانشگاه ها باشد

دانشجوی رشته حسابداری  در روز دانشجو عنوان کرد : روزی که خون دانشجویان شهید،رسواگر استکبار گردید.

دانشجوی رشته علوم کامپیوتر  معنی روز دانشجو اینگونه  بیان کرد:یعنی بصیرت، زکاوت، تدبیر، آگاهی، کادر سازی، آرمان خواهی، یاری رساندن انقلاب در حل موانع و چالش ها، شجاعت، مطالبه گری، نگاه همه جانبه داشتن به مسائل، ولایتمداری، علم، تقوا، نظم، اخلاق تشکیلاتی و پاسداری از خون شهیدان با عمل به وصایایشان!

همه  این دانشجویان از کمبود فضای آموزشی و نداشتن امکانات لازم برای بسیج دانشجویی و نداشتن کتابخانه دانشگاهی خبر دادند.

بدلیل عدم گاز رسانی ساختمان جدید دانشگاه کمبود فضای آموزشی که با جمعیتی حدوداً۶۰۰ نفر دانشجو را ایجاد شد دانشجویان خواستار تسریع روند ساختمان جدید دانشگاه شدند ،در ترم آینده که هوا مناسبتر  استفاده از ساختمان جدید دانشگاه  فراهم خواهد شد.

دانشجوی موفق به گفته دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر کسی است :که در کنار تحصیل و علم شناخت محیط اطراف و بصیرت داشتن و معرفت داشتن به ولایت فقیه ، ولایت پذیری ، نیفتادن در دام گروها ،حزب ها و آفت های  که جنبش های دانشجویی را تهدید می کند و همچنین تصریح کردند .

در فعالیت های خوب دانشگاه بخصوص بسیج ، هلال احمر ، کانون قرآن و عترت ، و کارهای فرهنگی و علمی و………….. تلاش و همکاری نمایند .

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب