پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:56:19 - شنبه 21 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وضعیت میادین شهر رابر
به گزارش ” صبح رابر ” شهری که شهروندانش همواره درگیر زندگی پردغدغه و شلوغ بوده و قطعا‌ این همه ازدحام و ترافیک تاثیر مستقیمی روی روحیه و زندگی اجتماعی و فردی‌شان می‌گذارد.در این میان مجسمه‌ها و آثار حجمی در فضاهای مختلف شهری می‌تواند به تلطیف روحیه، ‌آرامش شهروندان و خروج از فضای شهرهای صنعتی […]

به گزارش ” صبح رابر ” شهری که شهروندانش همواره درگیر زندگی پردغدغه و شلوغ بوده و قطعا‌ این همه ازدحام و ترافیک تاثیر مستقیمی روی روحیه و زندگی اجتماعی و فردی‌شان می‌گذارد.در این میان مجسمه‌ها و آثار حجمی در فضاهای مختلف شهری می‌تواند به تلطیف روحیه، ‌آرامش شهروندان و خروج از فضای شهرهای صنعتی و ایجاد حس نوستالژیک به شهری که در آن زندگی می‌کنیم، ‌کمک کند. از سوی دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان، آثار حجمی و ساخت مجسمه‌های فاخر و جانمایی آن در مناطق مختلف شهر می‌تواند به بحث گردشگری شهری نیز کمک شایانی کند.
اسامی میادین شهرستان رابر، میدان بسیج ، میدان آزادگان ، میدان معلم ومیدان فاطمه الزهرا و
دراین شهرستان هیچ میدانی  که نشانه ای ازبناهای تاریخی و گردشگری ، محصولات طبیعی شهر وجود ندارد .

نشانه‌های شهری نماد فرهنگ و هویت جمعی


به طور کلی نشانه‌های شهری، نه تنها به غنای بصری شهر و فضای زندگی مردم کمک می‌کنند، بلکه به عنوان نمادها و نشانه‌هایی از فرهنگ و هویت جمعی ما قابل استناد هستند و از این بابت است که باید رویکردی تازه‌تر و جدی‌تر به آنها داشت.

نشانه‌های شهری بخشی از خاطرات مردم شهر هستند. می‌تواند نشانه‌ها و مجسمه‌های بی‌شماری را در خود جای دهد و با گذشت زمان، این آثار به بخشی از خاطرات مردم تبدیل شود.

 

یکی از اقدامات اصلی در حوزه فضاهای شهری و نصب تندیس‌ها و المان‌ها، ‌بحث جانمایی آن است که باید بدرستی و با دقت انجام شود. که اگر قطعا بدرستی جانمایی شود، هم در زیبایی بصری شهر نقش مهمی خواهد داشت و هم این‌که می‌تواند در ذهن مردم ماندگار شود.

از سوی دیگر وقتی مجسمه‌ها و تندیس‌های مفاخر در کنار مجموعه‌های فرهنگی و هنری جانمایی شود، هم به آن مجموعه ارزش می‌بخشد و هم این‌که میزان شناخت شهروندان نسبت به آن مشاهیر بیشتر و بیشتر می‌شود.

که وقتی شهروندی به مدت چند سال از این شهر خارج شده و دوباره وارد آن می‌شود، «مجسمه‌ها، آثار حجمی، ‌درختان و بناهای تاریخی،‌ سرمایه‌های یک شهر برای شهروندانش است که تحت هیچ شرایطی نباید از بین برود و اگر از بین برود به منزله تغییر دادن عادت‌های بصری مردم و تخریب خاطرات شهروندان است.

زمینه‌سازی خاص برای نمادسازی شهری

ارائه خدمات شهری مطلوب در کنار نماد و خاطره‌سازی برای شهروندان تاثیر زیادی در آرامش و ایجاد احساس تعلق و علاقه‌مندی به محیط‌های شهری ایفا می‌کند.

مجسمه‌ها، جاذبه‌ای برای گردشگری شهری
هم‌اکنون صنعت گردشگری از رونق خوبی برخوردار نیست و باید از ابزار جدید برای رونق این صنعت به منظور بازگشت سرمایه به شهرستان  استفاده کرد. مجسمه‌سازی و به طور کلی هنر مدرن می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشد.

اگرچه در سال‌های اخیر مجسمه‌سازان بسیاری به مدد مدیریت شهری آمده و همواره در تلاش بوده‌اند که شهرها را به مکانی امن و خاطره‌انگیز به دور از همه مشکلات و خشونت‌های شهری تبدیل کنند،‌ اما آنچه دیده می‌شود، توجه بیشتر به افزایش آمار ساخت این آثار بوده و ماندگاری آن در ذهن شهروندان کمتر احساس می‌شود. از این رو به نظر می‌رسد مدیریت شهری باید تلاش کند با در نظر گرفتن همه جوانب و لحاظ کردن مباحث هنری، آرامش، خلاقیت، ماندگاری و مباحث مربوط به گردشگری به عنوان مطالبات جدید شهروندان، به نیازهای آنها پاسخ دهد.

تصاویر ی از میادین و فلکه شهر رابر

فلکه بدون نام

میدان فاطمه الزهرا (س)

میدان معلم 


میدان آزادگان (بدون هیچ مجسمه ای)

میدان بسیج(ورودی شهر رابر )

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب