پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:49:54 - دوشنبه 21 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سبد کالا، سبد صبرمردم را لبریز کرد
به گزارش ” صبح رابر” به جمع مردمی که در صف توزیع سبد کالا ایستاده بودند پیوستیم تا نظر این افراد را در مورد این طرح و مشکلات آن جویا شویم . متاسفانه علی رغم وعده دولت ،نارضایتی مردم شهرستان رابر را از روند نامطلوب سبد کالا در پی داشت و همچنین  نبود تعداد شعب […]

به گزارش ” صبح رابر” به جمع مردمی که در صف توزیع سبد کالا ایستاده بودند پیوستیم تا نظر این افراد را در مورد این طرح و مشکلات آن جویا شویم .

متاسفانه علی رغم وعده دولت ،نارضایتی مردم شهرستان رابر را از روند نامطلوب سبد کالا در پی داشت و همچنین  نبود تعداد شعب پخش کالابا وجود جمعیت زیاد شهرستان ,تنها یک فروشگاه فرهنگیان شهرستان رابر به ارائه دریافت سبد کالا می پردازد که همین امر موجب شلوغی بیش از حد صف ها شده است .و در این میان  هم کامیون بخواهد بار خالی کند و آن گرد و خاک ها و فشرده شدن  صف ها بماند.

آقای محمدی در باره دریافت سبد کالا  در اعتراض به این طرح گفت : من خودم از روستای اسکر می آیم تمام روستاهای اطراف  شهرستان با وجود  فرسنگ ها راه مجبورند به رابر بیایند و این مسئله موجب زحمت و اینکه از کارافتادن مردم از کسب و کار و زندگی ،عدم رعایت حریم مردم و این که در حالی است که هر روستا شرکت تعاونی و شورا دارد و می توانستند این کار را به آنان بسپارند.

وی افزود  : شخصیت وغرورمان مهمتر از  سبد کالاست چون کالا تمام شدنی است.ولی حفظ شان و شخصیت مردم  خیلی مهمتر از این حرفهاست  .

خانم شمس الدینی گفت:  من از ساعت ۶صبح  در صف ایستاده ام  اما نظم و امنیت و نظارتی  وجود ندارد هر کس آشنا و یا فامیل اش در بین مردم باشد بدون رعایت نوبت سبد کالایش را دریافت می کند ، و این در صف ایستادن باعث اعصاب خوردی مردم ، که موجب توهین ،تحقیر  وزیر پا گذاشتن حق مردم می شود و همچنین موجب زیر سؤال بردن شخصیت  خانم ها  می شود.

خانم قلندری گفت :من از صبح زود ساعت ۶ از هلیرود به اینجا مراجعه کردم و با وجود کارگر بودن همسرم که هیچ بیمه ای ندارد واجب تر است اول به فرهنگیان سبد کالا تعلق گرفته است  . و ساعت ها در صف ایستادن در این هوای سرد زمستانی خیلی از بیماری ها ، پادرد ،سردرد، کمردرد وبسیاری از مشکلات را برای مردم به وجود می آورد که هزینه اش بیشتر  از سبد کالا ست .

وی افزود :یکی ازسرباز که برای حفظ  نظم و امنیت در این مکان آمده است  با بد دهنی به من شخصیتم را خورد کرد من خواهر جانباز می باشم ولی انگار در این صف  به هیچ چیز جزء سبد کالا توجه ندارند، آیا این حق من و امثال من است که اینجوری مورد تمسخر قرار بگیرم .

زلیخا  جلالی و حیدری و کنیز بنی اسدی  گفتند : الان ۴ روز است  شرکت فرهنگیان تعطیل بود و کالایی نبود که توزیع کنند مردم این همه مسافت  و هزینه  از روستاها خرج رفت و آمد   می کردند، الان بعد از کلی انتظار و از کار افتادگی که سبد کالا را تحویل می گیریم تازه برخی از سبد ها ناقص است مثلا تخم مرغ و تازه اسم افراد را می نویسند وتا بار دیگر برای کسری سبد خود دوباره این صف های طولانی را تحمل کنند و این بدترین اتفاق است .

آقای شمس الدینی گفت از روزی که توزیع سبد کالا را آغاز کرده اند من هر روز می آیم وبعد از کلی انتظار  نوبتم نمی شود  و هنوز سبد کالا دریافت نکرده ام ، همسایه ای دارم که پیر و از کار افتاده است و کسی را ندارد برایش در صف بایستد  ای کاش این سبد کالا به صورت نقدی روی کارت ها شارژ می شد و خیلی از افراد ناتوان  با چنین مشکلاتی رو به رو نبودند و شخصیت و غرور مردم  حفظ می شود.

خانم ۵۴ ساله ای گفت:با این سن ایستادن در صف برای من و امثال من زیاد دشوار است و هر روز آمدن به شهرستان رابر ونبود هیچ ماشین عمومی در بین شهر ،مجبوریم روزهاصبح زود آژانس بگیرم و در این هوای سرد زمستانی ساعت ها زیادی در انتظار بنشینم و دوباره با آژانس به روستا برگردم ،دریافت این سبد کالا آرمش زندگی ام را بهم زده و امروز هم که نوبتم شده مابه التفاوت وزن  مرغ وجه نقددریافت می کندو یا کالا دیگری مثل ماهی و ماکارانی به سبد کالای  اضافه می کند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب