پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:53:53 - سه شنبه 29 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وجود شهید زنده و گنجان رابر ، شهرستان رابر را ممتاز کرد
به گزارش ” صبح رابر” منظری توکلی نماینده مردم شهرستانهای بافت و رابر و ارزوئیه عصر شنبه در برنامه شبهای کرمان در پاسخ به سوال یوسف زاده مجری شبهای کرمان به اینکه آیا شهرستان شدن رابر عملاً فایده و نتیجه ای داشته است ،  سخنش را با این شعر آغاز نمود :  از شمیم عطر […]

به گزارش ” صبح رابر” منظری توکلی نماینده مردم شهرستانهای بافت و رابر و ارزوئیه عصر شنبه در برنامه شبهای کرمان در پاسخ به سوال یوسف زاده مجری شبهای کرمان به اینکه آیا شهرستان شدن رابر عملاً فایده و نتیجه ای داشته است ،  سخنش را با این شعر آغاز نمود :

 از شمیم عطر گل پر می شود، هر دلی راهی رابر  می شود

بس که عاشوایی اند این مردمان  ،هر کسی رد می شود، حر می شود

وی اظهار دشت : قطعاً شهرستان شدن، می تواند در توسعه و پیشرفت یک منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد،

بودجه ای که قرار بود در بافت تصویب و بین سه شهرستان تقسیم بشود، الان سه برابر آن در سه شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه تقسیم می شود و انصافاً مسیر توسعه را شهرستان رابر به خوبی در پیش گرفته ،منتها کارهای بسیار خوبی صورت گرفته ، و با توجه به پتانسیل های خوب رابر کارهای بسیار بزرگی در پیش دارد .کارهای انجام نشده ما بسیار بیشتر از کارهای انجام شده است .

منظری توکلی خاطر نشان کرد :از جمله مسائل و مشکلات مهم این شهرستان بحث بیکاری جوانان است بیکاری یکی از گرفتاری های عمده خانواده هاست ،در هر خانواده دو تا سه نفر یا بیشتر ، فوق لیسانس و لیسانس بیکار هستند اگر ما بتوانیم این مشکلات را حل کنیم به آن  چشم انداز اصلی رسیدیم .

وی افزود: پتانسیل خیلی خوبی رابر دارد و چه در بخش معدن ، کشاورزی  و گردشگری و مهمتر از همه آن فرهنگ خوبی است که در رابر وجود دارد   .

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رابر به راسته  وجود افرادی بسیار بصیر  و پیشکسوتان که در جنگ و شهادت، زبانزد عام و خاص اند.

و همچنین ادامه گفت:مقام معظم رهبری در سفری که به استان کرمان داشتند در باب این مطلب بیان فرمودند : استان کرمان با وجود شهرهایی مثل  رابر و روستایی مثل گنجان که در امر شهادت و ایثار از همه گوی سبقت را ربودند ،می تواند یک استان ممتاز باشد یعنی آنچه که باعث می شود   استان کرمان در نظر مقام معظم رهبری ممتاز  بشود وجود رابر ، گنجان است.

وی افزود:  سردار سلیمانی  ،که شهید زنده است در کنار همه عزیزانی که عالمان و اندیشمندان و هنرمندانی که در رابر حضور دارند .نمی خواهم که از زبان خودم بگویم  چون که می گویند چه خوش باشد که وصف دلبران،گفته آید در حدیث دیگران ، یک نشریه به نام نیویورکر و به قلم دکستر فیلکینز می نویسد که امروز قاسم سلیمانی خودش را درگیر سوریه نمی بیند بلکه چشمان او به عمق خاک عراق و یمن و حتی قفقاز دوخته شد .

منظری توکلی  خاطر نشان کرد:  :این سردار ایرانی استراتیژیستی فوق العاده باهوش است که اوج نبوغش  را می توانیم در سوریه ببینیم ، سوریه خط قرمز انقلاب اسلامیست و یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی در سوریه وجود سردار سلیمانی ا ست و در کنار ایشان اندیشمندان و عالمان متعهد دیگری هستند واین استعداد های خدادادی می تواندبه کار گرفته بشود و باعث پیشرفت شود.

منظری توکلی در مورد این سؤال که  مهمترین چالش های پیش روی رابر چه می باشد گفت : به نظر من مهمترین چالش پیش روی  رابر، رفع مشکل بیکاری جوانان وبرای این مطلب هم از سوی دولت  تدبیراقدماتی شده و الان با رویکردی که مهندس رزم حسینی به مسائل اقتصادی  دارند  ما امید داریم که این   مسئله به خوبی پیش برود .

 وی افزود:جلسه ای راجع به تسریع در  رفع مشکلات معدن و کارخانه در آلو رابر، با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس شورای شهرو بخش ، رئیس شورای بخشدار هنزاءو مهندس مراد علی زاده مدیر عامل صنایع مس ایران و سلطان زاده مدیر کل صنعت و معدن و تجارت  تشکیل شد ، در این جلسه تصمیمات خوبی اتخاذ شد که ان شالله اینها عملی شود مطمناً می تواند  گام اول و مهم را در رفع مشکل و بیکاری  جوانان  توابع این شهرستان برداشته می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از همه افزود:برای آمادگی، سرمایه گذاری در رابر  به فرمانداری مراجعه کنند و  از کسانی که دوست دارند رابر توسعه پیدا کند، از عزیزانی که در جای جای کشو ر و حتی رابری هایی که در خارج کشور دعوت نمود.

وی در ادامه گفت : رابری هایی که در داخل وخارج از کشور  هستند اولاخودشان برای رابر سرمایه اند و بزرگترین سرمایه نیروی انسانیست که در رابر به وفور دیده می شود ، و سرمایه گذاری در رابر با توجه به ضریب بالای امنیت و مرد م فرهیخته اش  و استقبالی که مسئولین و مردم دارندحتماً سود آور خواهد بود  .

منظری توکلی در پایان گفت : اساس پیشرفت ما در وحدت است. مردم بصیر رابر همواره  در جهت وحدت حرکت کردند و ما مسئولین در خدمتشان هستیم و با حضور حاج آقا جعفری این وحدت هر روز استحکام اش بیشتر می شود.

وی ضمن قدردانی از استاندار کرمان  ، درخواست نمود : در بحث گاز رسانی به بخش هنزاء و روستاهایی  مثل باب گلوئیه ، جواران ، قنات ملک  و  بابید علیا وسفلی و بسیاری از روستاها بایددر اولویت قرا گرفته و به لحاظ ضرورتی که وجود دارد و رابر منطقه سردسیریست .

علیرضا منظری توکلی از  سرمایه گذاران  ، برای سرمایه گذاری در شهرستان رابر دعوت کرد.

 

Comments are closed.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب