پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:41:26 - شنبه 10 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حادثه معدن چشمه پودنه کوهبنان در مجلس بررسی شد
به گزارش ” صبح رابر” عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گروه بررسی دلیل حادثه معدن چشمه پودنه کوهبنان کرمان تا هفته آینده برای بررسی موضوع به کرمان سفر می کند. ˈحسین فتاحیˈ افزود: بنا به پیشنهاد کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی این گروه با حضور در این معدن علل […]

به گزارش ” صبح رابر” عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گروه بررسی دلیل حادثه معدن چشمه پودنه کوهبنان کرمان تا هفته آینده برای بررسی موضوع به کرمان سفر می کند.

ˈحسین فتاحیˈ افزود: بنا به پیشنهاد کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی این گروه با حضور در این معدن علل بروز حادثه و مشکلات موجود در معادن کرمان را بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان ظرفیتی مهم و بزرگ برای پیگیری و رفع مشکلات مردم است گفت: تاکنون درخواستی مبنی بر پیگیری مسایل و مشکلات زغالسنگ کرمان و وصول مطالبات این معادن به کمیسیون صنعت و معدن و همچنین مجمع نمایندگان استان کرمان ارسال نشده است.

وی گفت: مجمع نمایندگان کرمان نسبت به رفع مشکلات مختلف این استان از جمله مشکل معدنکاران بی تفاوت نیست و تمام تلاش خود را بکار خواهد برد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی رعایت نکردن استانداردهای کاری در معادن را از مشکلات فراروی معدنکاران بیان کرد و افزود: مسئولان معدن و پیمانکاران تا زمانی که از امن بودن فضای کار در معدن یقین پیدا نکرده اند نباید کارگران را برای کار وارد این معادن کنند.

وی با تاکد بر توجه بیشتر به فعالیت معادن در استان کرمان ادامه داد: استاندار کرمان بر بررسی دلیل انفجار معدن چشمه پودنه و شناسایی عوامل دخیل در این انفجار تاکید دارد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از بروز حوادث در معادن افزود: دستگاههای نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.

فتاحی ادامه داد: کمیسیون صنایع معادن و مجمع نمایندگان می تواند از وزیر مربوطه در مورد حوادث معدن سووال کند و تذکر بدهد.

وی افزود: قوانین خوبی در زمینه اصول ایمنی معادن وجود دارد که در برخی اوقات رعایت نمی شود.

پنجشنبه هفته پیش بر اثر انفجار در معدن چشمه پودنه کوهبنان سه معدنچی جان باختند و ۶ نفر مجروح از زیر آوار بیرون آورده شدند.

معدن چشمه پودنه در ۴۵ کیلومتری شهر کوهبنان در شمال استان کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب