پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:28:50 - چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاثیر فتوای مراجع در میزان استقبال از انتخابات عراق
ناصریه، العالم ـ ناظران بر این باورند که فتواهای مراجع دینی در تشویق شهروندان عراقی به مشارکت در انتخابات پارلمانی، سبب استقبال گسترده شهروندان از این انتخابات شده است. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  خبرنگار شبکه العالم از عراق، در حالی  که استان ذی قار به مرکزیت ناصریه در جنوب عراق، شاهد اجماع و […]

ناصریه، العالم ـ ناظران بر این باورند که فتواهای مراجع دینی در تشویق شهروندان عراقی به مشارکت در انتخابات پارلمانی، سبب استقبال گسترده شهروندان از این انتخابات شده است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  خبرنگار شبکه العالم از عراق، در حالی  که استان ذی قار به مرکزیت ناصریه در جنوب عراق، شاهد اجماع و توافق نظر تشکل های سیاسی در لزوم اولویت بخشیدن به جنبه خدمات رسانی و عمران و آبادانی است، کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرده که ۸۲ درصد از شهروندان این استان، کارت شرکت در انتخابات دریافت کرده اند که نسبت به انتخابات سابق، رقم بالایی است؛ اما ناظران بر این باورند که این استقبال گسترده از انتخابات پارلمانی مرهون فتواهای مراجع دینی است که شهروندان عراقی را به مشارکت در انتخابات تشویق کردند.

ناصریه که با ۱۹ کرسی در پارلمان آتی عراق، چهارمین رتبه را از لحاظ تعداد کرسی ها در میان استانهای این کشور داراست، شاهد اجماع تمام تشکلهای سیاسی شرکت کننده در رقابت های انتخاباتی، بر لزوم اولویت بخشیدن به جنبه خدمات و تاکید بر بازسازی و آبادانی است.

“یحیی ناصری” استاندار “ذی قار” در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: اوضاع امنیتی در این استان بسیار نامشخص است، همچنین بحث و جدل سیاسی نیز در استان ناصریه نامشخص و مبهم است از این رو شهروندان این استان خواستار توجه به مسایل خدماتی هستند که این امر نیز به احزاب که در حال معرفی نامزدهای خود هستند، منعکس شده است.

“عبدالهادی موحان” معاون رییس شورای استان ذی قار نیز اعلام کرد که صدور فتوای مراجع دینی مبنی بر وجوب حضور رای دهندگان در انتخابات، بازتاب گسترده ای داشته و در پی آن، استقبال مردم از مراکز کمیسیون عالی انتخابات برای اخذ کارت شرکت در انتخابات افزایش یافته است.

به رغم برخی پیش بینی ها مبنی بر تاثیر برخی گروههای سیاسی بزرگ عراقی بر رویکرد و دیدگاه رای دهندگان، اما برخی دیگر بعید ندانستند که در انتخابات جنوب این کشور از جمله در ناصریه شاهد نتایج ناگهانی و غیرمنتظره بود بویژه آن که درخواست ها مبنی بر لزوم استفاده از تجربه های گذشته و تغییر شخصیت های قدیمی با شخصیت های شایسته برای برآورده کردن خواسته های مردمی، افزایش یافته است.

آنچه فضای انتخاباتی الناصریه را متمایز کرده است، حضور گروه های سیاسی محلی است که برای کسب آرای مردم، با گروههای سیاسی بزرگ و برجسته در حال رقابت هستند.
۱۵:۳۰- ۲۱- tok

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب