پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:00:06 - چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهید شاخص کارگری سال ۹۳ استان کرمان از زبان فتح اله زرین کلاه متخلص به آزاد رابری
شعر زبان گویای،بیان زیبا ئیهای دفاع مقدس است،سروده های حماسی و توصیفی زنده یاد حاج فتح الله زرین کلاه برادر شهید متخلص به آزاد رابری، در ۱۰ جلد ، زندگی نامه شش هزار و ۵۰۰ شهید گلگون کفن استان کرمان را در قالب  ۱۲۰ هزار بیت شعر از میلاد تا شهادت سروده است. به گزارش […]

شعر زبان گویای،بیان زیبا ئیهای دفاع مقدس است،سروده های حماسی و توصیفی زنده یاد حاج فتح الله زرین کلاه برادر شهید متخلص به آزاد رابری، در ۱۰ جلد ، زندگی نامه شش هزار و ۵۰۰ شهید گلگون کفن استان کرمان را در قالب  ۱۲۰ هزار بیت شعر از میلاد تا شهادت سروده است.

به گزارش ” صبح رابر” در قرآن مجید این سرچشمه  لایتناهی کلام وحی به موضوع و مقام والای شهادت اشاره می شده و در فرمایشات حضرت  امام خمینی ( قدس الله نفسه زکیه ) از شهادت به عنوان  عزت  جاودان  نام برده شده  است : « خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ملتند و خانواده  های شهدا  ولی نعمتان ما هستند » و مقام معظم  رهبری می فرمایند :« شهداء ستارگانی درخشانی هستند  که بر تارک انقلاب می درخشند .

جریان  حماسه آفرینی ها و ایثار و از خودگذشتگی  بی نظیر  دلاور مردان و  رزمنده اسلام  از حریم ولایت موجب افتخار معنوی ملت ایران اند .

و در قیامت سرخی خونشان  نشانه جوانمردی و فتوت ایرانی و اسلامی خواهد گردید ، آنان که برتر از صحابه بدر و  احد و مثل صحابه حضرت سید الشهداء عاشقانه  پایمردی و دفاع نمودند  تا به ملکوت اعلا پیوستند .

سردار شهید محمد افضلی  شهید شاخص بسیج کارگری استان کرمان در سال ۹۳

شهید محمد افضلی مهرماه ۱۳۲۹ در روستای ننیز علیا از توابع شهرستان رابر متولد شد و خرداد ۱۳۴۹ دیپلم طبیعی را در دبیرستان شهاب کرمان اخذ کرد.

وی سال ۱۳۵۰ به عنوان دانشجوی خلبانی به نیروی هوایی رفت و سال ۱۳۵۲ برای آموزش به آمریکا اعزام شد.

شهید افضلی پس از دو سال تحصیل در دانشکده خلبانی نیروی هوایی و ساعت ها پرواز و پس از یک سال و نیم آموزشی و فعالیت پروازی در آمریکا به جرم نماز خواندن و تذکر برای رعایت حدود شرعی، تنها به بهانه ضعف پرواز از نیروی هوایی اخراج شد.

«محمّد افضلی»  هفتم آذرماه ۱۳۵۷ به استخدام شرکت ملی صنایع مس سرچشمه درآمد و آذرماه ۱۳۵۹ به مدت شش ماه در جبهه دشت عباس حضور یافت.

این شهید والامقام آبان ماه ۱۳۶۰ به عنوان مامور به خدمت وارد سپاه شد و سرانجام دوم فروردین ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین – دشت عباس ، راه آسمان را به روی خود گشوده و برای همیشه‌ی تاریخ، آسمانی شد.و پیکر مطهرش در گلزار شهدای ننیز علیا آرام گرفت.

به بیست نهم پنجم تیـــــــر داد                        محمد در آن شب  ز مادر  بزاد

عباس باب و طلان بود مـادرش                        به پنجاه و نه باب رفت از برش

ز تحـصیل دیپلم  نمـوده تـمام                          به پنجاه و چار ازدواجش ز عام

 ز اولاد اینــگونــه انگاشــــــته                           یکی دخـتر و یک پــسر داشته

صـنایع  معادن شـده کارمـنـد                          بسیـجی و در جبهه رانده سمند

چو در دشت عباس پیکار کـرد                         برای شرف  بذل ایثـــــار کرد

به شصت یک و از حمل دوفـتاد                        که در دشت عباس گشته بــداد

ز ترکش نسیم سعادت وزیـــد                         ز خون عطر و بوی شهادت رسید

ز جبهه سوی رابر اعــزام شـد                         ننیـــــــز او بگلــــزار آرام شد

محـمد همان افـضلـی رشیــد                          که در دشت عباس  ز ترکـش شهید

که « آزاد رابر » حـکایت کــند                         ز مــــــردان جبـهه روایـت کند

سروده ی  فتح الله زرین کلاه « آزاد رابری »

 فتح اله زرین کلاه متخلص به آزاد رابری ، فرزند حاج نعمت اله ، در تیر ماه سال ۱۳۲۰ در خانواده ای متدین در شهرستان رابر دیده به جهان گشود . وی پس از سپری کردن تحصیلات  ابتدایی و قرآنی  در رابر ، دیپلم ادبی و کارشناسی  امور اداری را در کرمان اخذ کرد و سالها  مشغول  خدمت در پست های مختلف شبکه بهداشت و درمان بود . هم زمان با آغاز جنگ تحمیلی  به همراه برادران و فرزندش عازم جبهه ها شد  که برادرش احمد علی زرین کلاه  نیز در طول جنگ  به درجه رفیع شهادت نائل گردید .

 فتح الله زرین کلاه ، هنرمند فاضل و پیشکسوت کرمانی ملقب به شاعر شهیدان ،که از بیـماری کبـدی رنـج می برد پس از یک دوره بیماری درسن۷۱ سالگی در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۹۱  در بیمارستان افضلی پور کرمان دعوت حق را لبیک گفت.

حاصل سال ها  فعالیت  او در حوزه  ادبیات  و سرودن اشعار مذهبی ، کتاب گلزار  عشق و مجموعه ی ده جلدی شاهد  نامه دیار کریمان است که تقدیم به سروران شهیدان امام حسین گردیده است .

فتح اله زرین کلاه در مجموعه شاهد نامه دیارکریمان ، زندگی‌نامه ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان را در قالب ۱۲۰ هزار بیت شعر به نظم در آورده که در دوران بیماری وی رونمایی شد.از این مـجموعه اشعار، زندگی نامه شهیدان شهرستان رابر در جلد اول به چاپ رسید.

سروده های حماسی و توصیفی زرین کلاه متخلص به آزاد رابری،با همکاری و حمایت بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در ۱۰ جلد چاپ شده اند.

شعر زبان گویای،بیان زیبا ئیهای دفاع مقدس است که می توان برای انتقال فرهنگ شهادت و دفاع مقدس به نسل های اینده از آن بهره گرفت.

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب