پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:02:54 - یکشنبه 21 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کسانی که دارا هستند ولی در حقیقت ندار اند
امام صادق علیه‌السلام: میزان تلاش تو در کسب معیشت باید بالاتر از کسى باشد که کسب معیشت را فرو گذاشته و پایین‌تر از تلاش شخص حریصى باشد که به دنیا خشنود و دل بسته است. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از مشرق، امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: میزان تلاش و طلب تو در […]

امام صادق علیه‌السلام: میزان تلاش تو در کسب معیشت باید بالاتر از کسى باشد که کسب معیشت را فرو گذاشته و پایین‌تر از تلاش شخص حریصى باشد که به دنیا خشنود و دل بسته است.
به گزارش ” صبح رابر” به نقل از مشرق، امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: میزان تلاش و طلب تو در کسب معیشت باید بالاتر از کسى باشد که کسب معیشت را فرو گذاشته و پایین‌تر از تلاش شخص حریصى باشد که به دنیا خشنود و دل بسته است؛
بلکه میانه رو و خویشتندار باش و از سستى و تنبلى دورى کن و براى کسب آنچه [از روزى که] مؤمن را گریزى از آن نیست و شایسته مومن است، تلاش کن.
کسانی که مالی به آنها داده شود ولی سپاس نگزارند،{در حقیقت} مالی ندارند.

متن حدیث:

الإمامُ الصّادقُ علیه‌السلام: لِیَکُن طَلَبُکَ المَعیشَهَ فَوقَ کَسبِ المُضَیِّعِ ، دُونَ طَلَبِ الحَریصِ الراضِی بالدنیا المُطمَئنِّ إلَیها ، و لکنْ أنزِلْ نفسَکَ مِن ذلکَ بمَنزِلَهِ المُنصِفِ المُتَعَفِّفِ تَرفَعُ نفسَکَ عن مَنزِلَهِ الواهِی الضَّعیفِ و تَکتَسِبُ ما لا بُدَّ للمُؤمنِ مِنهُ، ان الذین اعطوا المال ثم لم یشکرو لا مال لهم.

«بحارالأنوار۱۰۳/ ۳۳/ ۶۳- تهذیب الاحکام،ج۶،ص۳۲۲»

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب