پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:22:45 - چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جاذبه های گردشگری تخت سرتشتک شهرستان رابر + عکس
به گزارش ” صبح رابر” تخت سرتشتک ازمناطق ییلاقی ویکی از جاذبه های طبیعی گردشگری هنزاء بر فراز کوههای سر به فلک کشیده است، که گونه‌های متنوع و متعددی از  گیاهان طبیعی و گل‌های رنگارنگ پوشیده شده ودر اینجا انواع گیاهان دارویی یافت می شود.،تخت سرتشتک یکی از بدیع‌ترین مناظر و مناطق شهرستان رابر  است. تخت […]

به گزارش ” صبح رابر” تخت سرتشتک ازمناطق ییلاقی ویکی از جاذبه های طبیعی گردشگری هنزاء بر فراز کوههای سر به فلک کشیده است، که گونه‌های متنوع و متعددی از  گیاهان طبیعی و گل‌های رنگارنگ پوشیده شده ودر اینجا انواع گیاهان دارویی یافت می شود.،تخت سرتشتک یکی از بدیع‌ترین مناظر و مناطق شهرستان رابر  است.

تخت سرتشتک منطقه ی سردسیری و کوهستانی  و جوی‌ها و رودهای روان و آبشارها و آبگیرهای متنوع و متعدد و وجود چشمه سارهای که از زیر برف ها پدید آمده جلوه خاصی به منطقه بخشید ،این منطقه گردشگری  با زمستانی پر از برف و تابستانی سبز و خنک و زیبا، وجود طبیعت زیبا در همه‌ی فصول سال دیدنی و جذاب کرده است، منطقه ای  که در فصل سرما، به‌واسطه‌ی نزول برف، محیطی برای ورزش مفرح اسکی محسوب می‌شود ،بالغ بر ۶۰ درصد از گردشگران در فصل بهار و تابستان  به این منطقه می آیند .

از طرفی در تابستان نیز، منطقه‌ی کوهستانی و برف‌گیر ، نقطه‌ای برای هواداران اسکی روی چمن است، جایی که چشم‌انداز سحرانگیز آن، سبحان‌الله را بر زبان هر بیننده‌ای جاری می‌کند.

منطقه‌ای بکر که به واسطهٔ ارتفاع زیاد و شرایط جوی، بیشتر طول سال خالی از سکنه است. هر سال از اردیبهشت ماه به بعد این منطقه میزبان عشایری از شهرستان‌های جنوبی کرمان است که با حضور سیاه چادرهای  عشایر ، بوی آتش و زندگی عشایری و نیز جست و خیز و هیاهوی گوسفندان تا اواخر تابستان تخت سرتشتک را که در ۱۲ کیلومتری منتهی الیه جاده بندر هنزاء قرار دارد را به یکی از جالب ترین و دیدنی ترین نقاط استان کرمان تبدیل کرده است.

عکس از هادی جلال پور

 انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب