پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:08:47 - چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نقطه ضعف تعزیه، تکیه بر منابع دولتی است
سالاری : تعزیه خوانان الگوی وحدت و همدلی برای سایر هنرمندان هستند. به گزارش ”صبح رابر“، در همایش تعزیه خوانان استان کرمان که با حضور جمع با شکوهی از هنرمندان و پیشکسوتان تعزیه، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) در تکیه محبین المجتبی (ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت: در بین رشته های […]

سالاری : تعزیه خوانان الگوی وحدت و همدلی برای سایر هنرمندان هستند.

به گزارش ”صبح رابر“، در همایش تعزیه خوانان استان کرمان که با حضور جمع با شکوهی از هنرمندان و پیشکسوتان تعزیه، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) در تکیه محبین المجتبی (ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت: در بین رشته های هنری بیشترین آمار را تعزیه خوانان دارند.

 وی با بیان اینکه تک تک آحاد جامعه در برابر انقلاب اسلامی ایران بعنوان یک نعمت الهی، وظایفی دارند، افزود: آنچه که تعزیه خوانان وظیفه دارند تا در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، انجام دهند کیفیت بخشی به مجالس تعزیه، بعنوان پرمخاطب ترین هنر آئینی است.

 سالاری بر اقتصاد در تعزیه تاکید کرد و خاطر نشان کرد: نقطه ضعف تعزیه تکیه بر منابع دولتی برای اداره تعزیه است.

 وی تصریح کرد: تعزیه هنری مردمی است و برای تعزیه خوانان که تجربه اجراهای مختلف را دارند، شفاف است که هر مجلس تعزیه ای که با اراده مردم و لطف اهل بیت (ع) برگزار شد، اثر گذاری آن مجلس تعزیه بیشتر بوده است.

 رئیس حوزه هنری استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش خواسته تعزیه خوانان استان برای داشتن انجمن تعزیه بصورت انتخاباتی را خواسته ای به حق دانست و گفت: وقتی تعزیه مردمی است، پس اداره آن هم باید مردمی و از میان خود تعزیه خوانان انجام شود.

 وی با اشاره به اینکه همیشه بر الگو بودن هنرمندان عرصه تعزیه بر سایر هنرمندان تاکید کردم، خاطر نشان کرد: تعزیه خوانان الگوی وحدت و همدلی برای سایر هنرمندان هستند و آن هم برگرفته از عشق به اهل بیت (ع) است.

 سالاری با بیان اینکه عرصه تعزیه، عرصه پست و مقام نیست، گفت: تعزیه ظرفیت بزرگی است که هنوز ناشناخته مانده و فعالان عرصه تعزیه در قالب برگزاری انتخابات انجمن تعزیه باید بر شکوفا نمودن این ظرفیت ها تلاش کنند.

 در این همایش که با حضور ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان همراه بود تعدادی از تعزیه خوانان مشکلات و موانع تعزیه استان را مطرح کردند.

 گفتنی است همایش تعزیه خوانان استان کرمان که به مناسبت میلاد امام علی (ع) برگزار شد با برنامه های متنوع فرهنگی و جشن میلاد امام اول شیعیان همراه بود.

منبع: ایسنا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب