پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:11:39 - پنجشنبه 1 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۵ کلیدواژه‌ی اصلی سیاست‌های کلی جمعیت برای همگان + جدول
به گزارش” صبح رابر” به نقل از بوتیا رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته، سیاست‌های کلی نظام در زمینه‌ی «جمعیت» را ابلاغ کردند. کلیدواژه‌های کلیدیِ این ابلاغیه برای استفاده همه مردم به شرح زیر است: ردیف واژه کلیدی جمله ۱. افزایش نرخ باروری ما هم در یک برهه‌ای از زمان غفلت کردیم، کاری که باید انجام […]

به گزارش” صبح رابر” به نقل از بوتیا رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته، سیاست‌های کلی نظام در زمینه‌ی «جمعیت» را ابلاغ کردند. کلیدواژه‌های کلیدیِ این ابلاغیه برای استفاده همه مردم به شرح زیر است:

ردیف واژه کلیدی جمله
۱. افزایش نرخ باروری ما هم در یک برهه‌ای از زمان غفلت کردیم، کاری که باید انجام بدهیم انجام ندادیم. درحالی‌که امروز در [بعضی از] همین کشورهای غربی از کاهش باروری دارند زیان می‌بینند و پشیمانند، و در بعضی از کشورهای غربی مطلقاً کاهش باروری وجود ندارد.(۱۳۹۲/۰۸/۰۸)
۲. ترویج تشکیل خانواده مهمترین فایده‌ی ازدواج، تشکیل خانواده است و بقیه‌ی مسائل، فرعی و درجه‌ی دو و یا پشتوانه‌ی این مسئله است؛ مثل تولید نسل یا ارضای غرایز بشری، اینها همه درجه دو است، درجه‌ی اول همان تشکیل خانواده است. (۱۳۸۰/۱۲/۰۹)
۳. افزایش فرزند خانواده‌ها، جوانها باید تولید مثل را زیاد کنند؛ نسل را افزایش دهند. این محدود کردن فرزندان در خانه‌ها، به این شکلی که امروز هست، خطاست. (۱۳۹۱/۰۷/۱۹)
۴. کاهش سن ازدواج جوانها در سنین مناسب،‌ وقتی از دوران جوانی خارج نشده‌اند، در همان حال گرمی و شور و شوق، باید ازدواج کنند. (۱۳۷۹/۱۲/۲۳)
۵. حمایت از زوج‌های جوان [ازدواج] به نظر من یکی از کارهایی است که مسؤولان مربوطه باید به آن توجّه کنند. ما در این زمینه‌ها – هم در مورد ازدواج جوانان و هم در مورد لوازمی که ازدواج دارد – سفارشهای زیادی هم به مسؤولان دولتی کرده‌ایم. (۱۳۷۷/۰۲/۲۲)
۶. تربیت نسل صالح و کارآمد فایده‌ی خانواده در تربیت نسل بشر و ایجاد انسانهای سالم از لحاظ معنوی و فکری و روانی یک فایده‌ی منحصر به فردی است.(۱۳۸۱/۱۰/۰۴)
۷. تحکیم بنیان خانواده اسلام بشدت بنیان خانواده را مستحکم قرار داده و پایه های آن را قرص کرده و به آن سفارش کرده است؛ همچنانکه به اصل ازدواج و گزینش همسر خوب و صالح سفارش کرده، به حفظ این بنیان رصین و مستحکم و مبارک هم سفارش کرده است. (۱۳۸۳/۰۳/۲۰)
۸. اصالت کانون خانواده خدای متعال از زن و مرد تنها خوشش نمی‌آید، مخصوصاً آنهایی که جوانند و بار اولشان است. مخصوص جوانها هم نیست. خدای متعال از زندگی مشترک و مزدوج خوشش می‌آید. (۱۳۷۵/۱۱/۲۰)
۹. فرزند پروری اگر در جامعه‌ای خانواده مستحکم شد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کردند و با هم اخلاق خوش داشته و سازگاری نمودند و با همکاری هم مشکلات را بر طرف نموده و فرزندان را تربیت کردند، جامعه‌ای که این طور خانواده‌ها را داشته باشد، به صلاح خواهد رسید و نجات پیدا خواهد کرد. (۱۳۷۲/۰۶/۱۴)
۱۰. ایجاد اشتغال مؤثر و مولّد پول‌ به‌ تنهایی‌ حلال‌ مشکل‌ بیکاری‌ نیست‌ بلکه‌ باید دولت‌ ضمن‌ پیش‌بینی‌ و تمهید دیگر عوامل‌ مؤثر در ایجاد اشتغال‌، مقررات‌ مورد نیاز را وضع‌ کند و با کمک‌ مجلس‌، قوانین‌ ضروری‌ را تهیه‌ و تصویب‌ نماید.(۱۳۸۱/۰۲/۳۱)
۱۱. حفظ و جذب جمعیّت در روستاها [توسعه روستایی] لازم است توجه به روستاها و شوراهای اسلامی روستا در صدر برنامه‌ی مسؤولان کشوری قرار گیرد. (۱۳۷۸/۰۲/۰۸)
۱۲. مؤلفه‌های هویت‌بخش ملی (ایرانی، اسلامی، انقلابی) این نوآوریها، این پیشرفتهای علمی، این جسارت وارد شدن در عرصه‌های نو علمی و تحقیقی به خاطر همین اعتماد به نفسی است که از احیاء هویت ملی پیدا شده است؛ این را انقلاب به‌وجود آورد. (۱۳۸۳/۰۲/۲۸)
۱۳. تدوین شاخص‌های بومی توسعه انسانی آن چه ما دنبالش هستیم، لزوماً توسعه‌ی غربی – با همان مختصات و با همان شاخصها – نیست. پیشرفت برای همه‌ی کشورها و همه‌ی جوامع عالم، یک الگوی واحد ندارد. (۱۳۸۸/۰۲/۲۷)
۱۴. نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی رفتار اجتماعی و سبک زندگی، تابع تفسیر ما از زندگی است: هدف زندگی چیست؟ هر هدفی که ما برای زندگی معین کنیم، برای خودمان ترسیم کنیم، به طور طبیعی، متناسب با خود، یک سبک زندگی به ما پیشنهاد میشود. (۱۳۹۱/۰۷/۲۳)
۱۵. تکریم سالمندان فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش‌بینی ساز و کار لازم برای بهره‌مندی از تجارب و توانمندی‌های سالمندان در عرصه‌های مناسب. (۱۳۹۳/۰۲/۳۰

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب