پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:16:15 - پنجشنبه 29 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگرانی دشمن از غنی‌سازی نیروهایی مانند شهید شهریاری است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشوری که ۵ هزار سلاح هسته‌ای دارد، نگران غنی‌سازی اورانیوم و ساخت چند سانتریفیوژ نیست، او نگران غنی‌سازی نیروهایی مانند شهید شهریاری است. به گزارش” صبح رابر ” به نقل از  خبرگزاری فارس از کرمان، سعید جلیلی عصر امروز در همایش مردم انقلابی کرمان اظهار داشت: وقتی صحبت از […]

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشوری که ۵ هزار سلاح هسته‌ای دارد، نگران غنی‌سازی اورانیوم و ساخت چند سانتریفیوژ نیست، او نگران غنی‌سازی نیروهایی مانند شهید شهریاری است.

به گزارش” صبح رابر ” به نقل از  خبرگزاری فارس از کرمان، سعید جلیلی عصر امروز در همایش مردم انقلابی کرمان اظهار داشت: وقتی صحبت از گفتمان انقلاب اسلامی می‌کنیم باید بدانیم این گفتمان به چه معناست؟

وی بیان داشت: برخی از عناوین یک مفاهیم گاهی اوقات آنقدر توضیح داده می‌شود که آن عنوان نه تنها مفهومش به خوبی روشن نمی‌شود بلکه بعد از مدتی این عنوان یک عنوان ملال‌آور می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی را نمی‌شود در خلأ و محیط انتزاعی تعریف کرد، گفتمان انقلاب اسلامی در یک محیط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شده و در یک خلأ مطرح نشده است.

جلیلی تصریح کرد: انتخابات سال گذشته که رهبر از آن به حماسه سیاسی تعبیر کردند، ابطالی بر اتهامات دشمنان و طرفداران فتنه‌گر آنها بود، زیرا اینجا مردم انتخاب می‌کنند و فراتر از این است که چه کسی انتخاب می‌شود.

وی بیان داشت: گفتمان انقلاب اسلامی سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد و از سال ۴۲ امام خمینی (ره) این بحث را در یک محیط بین‌المللی مطرح کرد و در شرایطی این گفتمان مطرح شد که در جهان یک گفتمان دیگر در حال شکل‌گیری و تثبیت بود.

جلیلی ادامه داد: سال ۴۲ ایامی بود که ۱۷، ۱۸ سال از جنگ جهانی گذشته بود و مناسباتی در حال شکل‌گیری بود و در این مناسبات به گونه‌ای رقم خورده بود که بعضی از قدرت‌های جهانی یک امتیازاتی را تعریف کرده بودند و فارغ از این امتیازات نمی‌گذاشتند، جهان شکل بگیرد.

آمریکا ۷۰ کشور را تحریم کرده است

وی افزود: می‌گفتند، پنج کشور دنیا فقط باید حق وتو و انرژی هسته‌ای را داشته باشند و مناسباتی بود که بر اساس دموکراسی و عدالت نبود بلکه بر اساس قدرت شکل گرفت و مبنای آن منطق زور و استکباری بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این انحصارات فقط در قدرت نظامی و سیاسی نبود بلکه در اقتصاد هم همین کار را کردند و تا همین امروز هم تداوم دارد.

جلیلی با اشاره به اینکه آمریکا تاکنون ۷۰ کشور را مورد تحریم قرار داده است، اظهار داشت: در امنیت هم همین طور است و آمریکا به خودش اجازه می‌دهد به هر کشوری حمله کند و می‌گوید حتی در مدل سیاسی آن چیزی که ما اعلام می‌کنیم باید باشد.

وی گفت: بحث آنها این است که دموکراسی وقتی معنا دارد که نتیجه‌اش آن چیزی باشد که با منافع ما همخوان است.

حرف‌های جلیلی به اشتون در سفر به ایران

جلیلی یادآور شد: در سفر اخیر اشتون به تهران این موضوع را به وی اعلام کردم که ما با مرسی رئیس جمهور سابق مصر اختلاف جدی داشتیم، اما وی در ساز و کار دموکراتیک رأی آورده بود، اما چرا الان باید به قفس برود و شما از این موضوع خوشحال هستید و دنبال می‌کنید، مگر شما طرفدار دموکراسی نبودید.

وی یادآور شد: حرکتی هم که در اوکراین شد، همان حرکتی است که می‌خواستند در فتنه ۸۸ در ایران دنبال کنند، دموکراسی تا وقتی است که نتیجه انتخابات مورد تایید آنها باشد، اگر خوششان نیامد به خودشان اجازه می‌دهند، بگویند که این دموکراسی نیست.

این مسئول بیان داشت: الان زور و تزویر وجود دارد، همان کسی که سلاح هسته‌ای دارد و سلاحش را بیشتر می‌کند و آزمایش‌های جدیدتر انجام می‌دهد، مدعی می‌شود که خلع سلاح باید باشد.

جلیلی گفت: همان کسی که ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی را نادیده می‌گیرد، مدعی دموکراسی می‌شود، هر کشوری که در منطقه فاصله بیشتری با دموکراسی دارد، ارتباط بیشتری با آنها دارد.

وی در مورد بیان شعار اقتصاد آزاد از سوی آمریکا تصریح کرد: آمریکا به خودش اجازه می‌دهد، کشوری که مراودات معمولی با کشور دیگر داشته است را تحریم کند و می‌گوید این کشور مجازات می‌شود و اسمش را هم اقتصاد آزاد گذاشته است.

جلیلی تصریح کرد: آمریکا شهروند خود را به ۱۵ سال زندان محکوم می‌کند که فلان کالا را به کشوری فروخته‌ای، بعضی‌ها هم می‌گویند ما با این سیاست‌ها مخالفت می‌کنیم، اما زیرفشار هستیم.

وی افزود: به وزیر خارجه یک کشور مهم اروپایی که غول اقتصادی نامیده می‌شود، گفتم، این چه وضعی است و او گفت ما یک قدرت کوچک هستیم، اگر بایستیم فشار به ما وارد می‌شود.

ویژگی‌های گفتمان انقلاب اسلامی چیست؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این فضا انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و نگاه خودش را بیان می‌کند، وقتی که انقلاب اسلامی در این فضا شکل گرفت، قدرت‌ها از او استقبال نکردند، بلکه برای مقابله با آن برخاستند.

جلیلی خاطر نشان کرد: اما ملتی اراده کرد و ایستاد و توانست اراده‌اش را بر آنها تحمیل کند، اگر انقلاب اسلامی آمد و این کار را انجام داد و اراده خود را بر آنها غلبه داد، آنها احساس کردند که آن حرکت از جنس آن حرکت‌های دیگر نیست.

وی یادآور شد: انقلابی پیدا شد که فقط استبداد شاه را هدف قرار نداد، بلکه پشتیبانان او را هم هدف قرار داد، آنها از صدام حمایت کردند، همان‌هایی که امروز در گفت‌و‌گوی با ما می‌نشینند همه از صدام پشتیبانی می‌کردند و هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند.

این مسئول بیان داشت: در موضوع هسته‌ای بیان کردند، سخت‌ترین تحریم‌ها را گذاشتیم که ایران هسته‌ای نشود، اما ایران هسته‌ای شد.

جلیلی افزود: آنها از این نگران هستند که گفتمانی در حال شکل‌گیری و ظهور است که مرتب میوه‌های جدید می‌دهد، فقط خرمشهر را آزاد نمی‌کند بلکه مدلی را به دنیا نشان می‌دهد که در جنوب لبنان و جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه هم پیروز می‌شود.

وی تصریح کرد: این گفتمان، ویژگی‌هایی دارد که آنها را می‌تواند در این رویارویی شکست دهد و باید بدانیم، علت موفقیت و ناکامی‌ها چه بوده است و اگر این را خوب درک نکنیم، ممکن است، برای ادامه مسیر دچار مشکل شویم.

انتخابات ۹۲ مهر ابطالی بر اتهامات دشمنان بود

جلیلی خاطر نشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی به آنها فهماند، شما می‌توانید بدون اتکا به منبع قدرت و ثروت مردمسالاری و دموکراسی داشته باشید و آنها نمی‌توانند، این موضوع را انکار کنند.

وی گفت: مردم در کشور ما انتخاب می‌کنند و آنها نمی‌توانند این موضوع را انکار کنند، انتخابات سال گذشته که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به حماسه سیاسی تعبیر کردند، ابطالی بر اتهامات دشمنان و طرفداران فتنه‌گر آنها بود، اینجا مردم انتخاب می‌کنند و فراتر از این است که چه کسی انتخاب می‌شود.

این مسئول گفت: آنها نگران این هستند که یک مدل واقعی که مردم انتخاب‌کننده هستند و نه کلوپ‌های قدرت و ثروت ایجاد شده است و فضایی که خواستند، قالب کنند در حال شکست است.

جلیلی بیان داشت: به سولانا گفتم شما می‌گویید، ایران بمب هسته‌ای ندارد و در این ۳۰ سال هر آنچه توانستید علیه ما انجام دادید و سئوال ما این است، پس چرا گفتمان انقلاب اسلامی توانست در مفهوم قدرت معنای جدیدی وارد کند و مناسبات قدرت را تغییر دهد و ما اگر قدرتی داشتیم، مبتنی بر بمب نبوده است.

وی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مفهوم قدرت آمد و معنای جدیدی ارائه کرد و نشان داد، فقط مختص به ایران هم نیست و هرجا شکل بگیرد به همین صورت است و بر همین مبناست که جنوب لبنان بعد از سال‌ها آزاد می‌شود.

گفتمان انقلاب اسلامی سلاح کشتارجمعی را حرام می‌داند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی می‌گوید، سلاح کشتار جمعی حرام و غیرمفید است و اصلا کاربرد ندارد.

جلیلی افزود: اگر آنها نمی‌توانند، موفق شوند برای این است که در محاسباتشان روستای گنجان را نمی‌گنجانند، نمی‌فهمند اگر یک اندیشه مانند گفتمان انقلاب اسلامی در شکل خودش موفق باشد یک روستایی مانند گنجان که ۷۰۰ نفر جمعیت دارد، ۷۰ شهید تقدیم می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز شما می‌بینید در تمام مطالبی که این روزنامه‌های غربی می‌نویسند، این را بیان می‌کنند که امروز قدرت ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای انکارناپذیر است.

جلیلی اظهار داشت: بالاترین مقامات رسمی ایالت متحده آمریکا هم قدرت ایران بیان می‌کند، اوباما می‌گوید، فلان مسئله رفع نمی‌شود مگر اینکه ایران بخواهد.

جلیلی اظهار داشت: کسانی که با ایمان به خدا در عرصه اجتماع بیایند، ببینید چه عرصه و حماسه‌ای ایجاد می‌شود و ایران فقط مقاومت نکرد، بلکه پیشرفت هم کرد و آنها از این پیشرفت می‌ترسند.

وی تصریح کرد: آنها می‌دانند، اگر آزادی در شکل دقیق خودش محقق شود برای مستکبران جایی نمی‌ماند، زیرا می‌دانند، آزادی و استقلال به دنبال این نوع از آزادی می‌آید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنها ۱۰۰ کانال ماهواره به اسم آزادی راه می‌اندازند تا شما را دوباره درگیر تعلقات مادی کنند و ملتی که توانست این حماسه را ایجاد کند به این علت بود که توانست از این اسارت خارج شود.

حمایت جدی انقلاب اسلامی از علم

جلیلی بیان داشت: در موضوع هسته‌ای مقاومتی که ملت ما کرد، این هزینه‌ای که داد که ما هسته‌ای شویم، دفاع از موضوع خاص اخلاقی نبود دفاع از علم، پیشرفت و دانشگاه بود.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت اینجا بود که انقلاب اسلامی با تمام توان پشت سر علم آمد و یکی از بحث‌های غربی‌ها این است که اگر خیلی بخواهیم، لطف کنیم، اجازه انجام این تحقیقات در حد جاری را انجام می‌دهیم که این دیگر اسمش تحقیق نیست، زیرا تحقیق به معنای پیشرفت است.

وی ادامه داد: اینکه ما این سوخت ۲۰ درصد را می‌خواستیم، تولید کنیم، این بود که آن سال ۸۵۰ هزار بیمار در کشور داشتیم که دارویی استفاده می‌کردند که لازمه تولید آن دارو سوخت ۲۰ درصد بود و حالا تعداد این بیماران یک میلیون نفر شده‌ است.

این مسئول گفت: هر آنچه داشتند به کار می‌گرفتند تا شما نتوانید به سوخت ۲۰ درصد دست یابید، سال ۸۸ که گفتند، سوخت ۲۰ درصد به شما نمی‌دهیم، گفتیم، خودمان تولید می‌کنیم، آنها خنده‌ای کردند و گفتند، بروید، تولید کنید مگر به همین راحتی است.

جلیلی با اشاره به ترورها و تحریم‌ها اظهار داشت: در کمتر از دو سال شهید شهریاری توانست، به فناوری تولید سوخت ۲۰ درصد دست یابد.

وی یادآور شد: کشوری که ۵ هزار سلاح هسته‌ای دارد، نگران غنی‌سازی اورانیوم و ساخت چند سانتریفیوژ نیست، او نگران غنی‌سازی چنین نیروهایی است.

وی گفت: ویژگی گفتمان انقلاب اسلامی این است که مفاهیم جدیدی را وارد می‌کند، اما هدف این نبود که چهار تا کارخانه یا پل بیشتر باشد و هرچند اینها هست، اما علاوه بر این مواردی را وارد می‌کند که مناسبات قدرت را دچار تحول می‌کند.

جلیلی ادامه داد: امروز ملت ما توانسته است، گفتمانی مبتنی بر قرآن و اهل بیت (ع) پیدا کند که تبلور آن در ولایت فقیه است و کشتی است که آن را حرکت می‌دهد و متوقف نمی‌شود.

وی افزود: سهمگین‌ترین امواج هم که می‌آید این کشتی می‌تواند ما را عبور دهد و انقلاب اسلامی فرصت بی‌بدیلی برای کشور، منطقه و جهان است.

جلیلی بیان کرد: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی و شرایط خوبی هستیم و ایران در سیر صعودی است و دشمنان به گفته خودشان در سیر نزولی هستند و انقلاب اسلامی به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند، بلکه به قله‌ها نگاه می‌کند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب