پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:52:13 - دوشنبه 6 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پرداختن به مسائل سیاسی در روز عید ممنوع!
وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان در بحبوحه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات داعش در عراق و سوریه، از خطبای مساجد و مصلاهای مکلف به برقراری نماز عید سعید فطر خواست در خطبه های خود از پرداختن به امور سیاسی و “ناراحت‌کننده” خودداری کنند.

وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان در بحبوحه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات داعش در عراق و سوریه، از خطبای مساجد و مصلاهای مکلف به برقراری نماز عید سعید فطر خواست در خطبه های خود از پرداختن به امور سیاسی و “ناراحت‌کننده” خودداری کنند.

به گزارش ” صبح رابر”  به نقل از العالم، روزنامه “الاقتصادیه” عربستان نوشت: وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان از خطبا و ائمه جماعت خواسته است، خطبه عید فطر را تنها به همین مناسبت اختصاص دهند و از طرح مسائل و امور سیاسی بپرهیزند.

از سوی دیگر “شیخ عیسی الغیث” عضو مجلس شورای عربستان به الاقتصادیه گفت: لازم است مردم روز عید شاد باشند و مسائل ناراحت کننده برای آنها یادآوری نشود.

وی تاکید کرد که خطبا و ائمه باید به دستورات و فرامین طرف های ذی ربط در خصوص مناسبت ها پایبند باشند زیرا این امر یکی از شرایط حضور آنها در این منصب هاست.

عضو مجلس شورای عربستان تصریح کرد که شرعی، عقلی و منطقی نیست که در چنین مناسبت هایی مسائل ناراحت کننده به مردم یادآوری شود.

وی در توجیه سخن خود در پاسخ به این سوال که چگونه می توان جشن و پایکوبی کرد در حالی که مردمانی در این دنیا اندوهگین و مصیبت زده هستند، گفت: هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد زیرا در زمان پیامبر(ص) هم صحابه در اعیاد جشن وشادی به پا می کردند و این در حالی بود که گروه هایی به جهاد می رفتند و شماری از آنها شهید و زخمی می شدند.

نکته تامل برانگیر این است که مقامات و طرف های ذی ربط عربستان در حالی این سخنان را به زبان می آورند که مردم غزه با وحشیانه ترین حملات نظامیان رژیم صهیونیستی مواجه هستند و آمار شهدای غزه که شمار زیادی از آنها زن و کودک هستند، از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته است و از سوی دیگر مردم عراق و سوریه بر اثر جنایت های هولناک عناصر گروه تروریستی داعش، شادی عید را از یاد برده اند.

عربستان که به حمایت آشکار و همه جانبه از تروریست های داعش در سوریه و عراق متهم است و با همین حمایت ها، سوریه به ویرانه تبدیل شده، هزاران نفر به کام مرگ رفته و آواره شده اند، نه تنها اندوهی از دریای اندوه مسلمانان فلسطین، سوریه و عراق نمی کاهد بلکه اینک به صراحت از خطبای عید فطر خواسته است که به فکر شادی مردم در روز  عید باشند و با ذکر مسائل سیاسی و مشکلات مسلمانان خاطر آنها را مکدر نکنند.

گذشته از تمام این مسائل، ترکی فیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان نیز به تازگی در موضع گیری که البته عجیب و غیر منتطره هم نیست، حماس را مسئول جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانست.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب