پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:23:30 - چهارشنبه 5 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افرادی که بدون انجام عمل نیک پاداش می گیرند!
بی شک یکی از مهمترین عوامل در هر عمل الهی، نیت می باشد چنانچه گاه تنها به سبب داشتن نیت عملِ خیری، ثواب و پاداش آن برای فرد محسوب می گردد، چنانچه در این باره امام رضا (ع) می فرمایند:

به گزارش از ” صبح رابر” به نقل از قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بی شک یکی از مهمترین عوامل در هر عمل الهی، نیت می باشد چنانچه گاه تنها به سبب داشتن نیت عملِ خیری، ثواب و پاداش آن برای فرد محسوب می گردد، چنانچه در این باره امام رضا (ع) می فرمایند:

چون روز قیامت شود؛ مؤمن در پیشگاه خداوند بایستد و کار حسابرسی او را خداوند خود بر عهده گیرد و اعمالش را به او نشان دهد مؤمن در کارنامه خود می نگرد و اولین چیزی که می بیند گناهان خود است. با مشاهده آنان رنگش برمی گردد و بدنش به لرزه می افتد و در جانش وحشت می نشیند. سپس خوبی هایش را می بیند و از مشاهده آن ها چشمش روشن و جانش مسرور و روحش شاد می شود و آن گاه به ثوابی که خداوند ارزانیش فرموده می نگرد و شادی اش افزون می شود.

سپس خداوند به فرشتگان می فرماید: «کارنامه ای را بیاورید که در آن اعمال ناکرده آن هاست».

حضرت سپس فرمودند: مؤمنان آن کارنامه را می خوانند و آن گاه می گویند: به عزتت سوگند که تو خود می دانی ما هیچ یک از این کارها را انجام نداده ایم.

پس خداوند می فرماید: «راست می گویید، اما شما نیت انجام آن ها را داشتید و ما آن کارها را برایتان نوشتیم. آن گاه پاداش آن اعمال به ایشان داده می شود».

منابع:
۱- قمی. تفسیر قمی، ج۲: ۲۶.
۲- محسن عقیل. گزیده ای از سخنان گهربار امام رضا (ع): ۴۲۵.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب