پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:22:55 - شنبه 25 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لطف خداوند متعال بود که هفت هدیه آسمانی به ما عطا کرد
گفتگوی خواندنی با خانواده ای پر جمعیت رابری که خداوند متعال هفت هدیه آسمانی به آنها عطا کردند را در ادامه می خوانید :

به گزارش ” صبح رابر” حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیّت» را که براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی ، با عنایت به اهمیّت مقوله جمعیّت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیّت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز؛ و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیّت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیّت ابلاغ کردند.

در باب زیاد داشتن اولاد رسول خدا(ص) می فرماید:
…..آیا نمی دانید که ،من به شما امت در روز قیامت افتخار می کنم،حتی به جنینی که سقط شده باشد…
و یا به نقل از امام باقر (ع)روایتی از جد بزرگوارش است که :
…زیرا من به شما افراد امت در روز قیامت بر سایر امت ها مباهات می کنم.(هردو روایت در وسایل الشیعه ج ۷)
و یا اینکه می فرماید: بهترین زنانتان کسی است که زیاد بچه بزاید(وَلُود باشد)
با عنایت به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این موضوع که با روند فعلی کشور به زودی با کاهش جمعیت جوان و مولد و کارآمد روبرو خواهیم شد ، یکی از برنامه ها تبیین ضرورت های افزایش جمعیت است به همین دلیل خدمت خانواده شمس الدینی رسیدیم که خداوند متعال هفت هدیه خودشان را به آنها عطا کردند از نزدیک با این خانواده آشنا و از تجربیات و موفقیت هایشان بشنویم.

DSC00810

 

لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

امید علی شمس الدینی پدر خانواده هستم فرزند هدیه ایست از جانب خداوند و من خوشحالم خداوند متعال تعداد هفت فرزند به ما دادند و امیدوارم برای آینده مملکتمان بتوانند کاری انجام دهند و موفق شوند

ثریا زمزم در سال ۶۹ ازدواج کردند اولین فرزندم را در سال ۷۰ که هیجده سال داشتم خداوند به ما عطا فرمود دخترم فاطمه کلاس هشتم ،هانیه کلاس هفتم   و فائزه کلاس پنجم و آروز دختر بزرگم فارغ التحصیل رشته حسابداری می باشد

سه پسر سه قولویم به نام های علی ، محمد و جواد در سال ۸۵ به دنیا آمدند الان کلاس سوم ابتدائی هستم

زمانی که با زوج جوان برخورد می کنیم که استعداد پرورش بچه های خوب را از هر لحاظ دارند و توصیه می کنیم تعداد فرزندانشان را افزایش دهند ، می گویند فرزند کمتر داشته باشیم هم به تربیت شان بهتر می رسیم و هم به امکانات می رسیم آیا در یک خانواده ارتباطی بین تعداد اعضاء خانواده (فرزندان ) و تربیت آنها وجود دارد ؟ مثلا اگر فرزند کمتر داشته باشیم بهتر تربیت شوند و اگر بیشتر ، بد تربیت شوند ؟

پدر خانواده گفت : از لحاظ تربیت هیچ نقشی در تعداد فرزندان ندارد و به نظرم ازنظر تربیتی اگر زیر بنای تربیت در خانواده خوب باشد و پدر و مادر دخالت در تربیت فرزندانشان داشته باشد کم و زیاد بودن تعداد فرزندان هیچ تأثیری ندارد .

وی ادامه داد: بسی افراد را می شناسیم که با یک فرزند فرزندشان نا خلف شده و افرادی با تعداد فرزندان زیاد همه فرزندانشان برای جامعه مفید بودند و خوب تربیت شدند .

و گفت :از نظر امکانات بستگی به توقعات و نظر افراد دارد و نحوه هزینه کردن ، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مدیریت اقتصادی اگر به نظر من مدیریت اقتصادی باشد می شود ، مهم درست هزینه کردن و درست مدیریت کردن است .

شمس الدینی افزود : زیر بنای اصلی شامل هم تربیت خود پدر و مادر و هم محبت می شود ،اگر خانواده را به یک دریایی تشبیه کنیم و اعضاء خانواده را به عنوان ماهی در نظر بگیریم این محبت مثل آب ها هستند اگر پدر و مادر به هم محبت داشته باشند و به هم احترام بگذارند خود به خود این محبت بین اعضاء خانواده جاری می شود و باعث رشد و شکوفایی شان می شود وی اضافه کرد : ولی از لحاظ مالی من خودم سراغ دارم خانواده هایی که خیلی مستضعف بودند که به نان شب شان محتاج بودند و با ۱۰ فرزند هیچ کدام از این بچه هایشان نا خلف نشده و همه آنها به جاهای خوب رسیدند و پیشرفت کرده اند.

 

با توجه به اینکه خانواده جنابعالی با حقوق کارمندی اداره می شود ، آیا تا به حال پیش آمده که از نظر مالی در تنگنا قرار بگیرید و احساس کنید که اگر تعداد اعضاء خانواده کمتر بود این مشکل پیش نمی آمد

پدر خانواده گفت : نه الحمدالله تا حالا نشده ، همانطور که خداوند در قرآن کریم در خصوص کاهش جمعیت واز ترس فقر و گرسنگی می فرماید:
وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَکُمْ خَشْیَهَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیَّاکُم إنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْءًا کَبِیرًا(۱)
و از بیم تنگدستى فرزندان خود را مکشید ماییم که به آنها و شما روزى مى ‏بخشیم آرى کشتن آنان همواره خطایى بزرگ است .

وی افزود : خدایی که دیروز بوده امروز بوده و فردا هم هست . تنگنا ها در همه زندگی ها هست و ربطی به کم و زیاد بودن بچه ها ندارد

 

 

تا حالا شده بعداظهر از سر کار خسته بیایید خانه که استراحت کنید بچه ها سر و صدا کنند و مزاحمت ایجاد کنند؟ با توجه به اینکه سه تای آخری پسر هستند ؟

سرو صدا بچه ها تا حدی طبیعی است ولی بیش از حد حتی اگر تعدادشان کم هم باشد غیر قابل تحمل است ، ما دیگر عادت کردیم در خانه خودم با همین سر و صدا ظهر دو سه ساعت می خوابم ولی در خانه که هیچ کس نباشد خواب نمی روم ولی بچه های ما بچه های آرامی هستند.

DSC00802

خانم زمزم ،شما چطور ؟تا حالا شده بچه ها با سوالات فراوان یا با ریخت و پاش کردن خانه یا عادت بد غذایی که بچه ها دارند باعث کلافه شدن شما شوند ؟

بهم می ریزند به مقدار طبیعی .ولی نه بیش از حد ، مادر باید صبر داشته باشد .

از موفقیت های بچه ها یتان با توجه به اینکه سن و سالی ندارند بگویید ؟

رتبه خاصی در سطح استان وکشور نداشته اند ولی در درس ها یشان بسیار موفق هستند دختر بزرگم فارغ التحصیل رشته حسابداری و ازدواج کرده اند و هانیه وفاطمه خانم در دبیرستان نمونه ابا صالح رابر مشغول تحصیل هستند در سطح منطقه در بعضی از رشته ها دارای رتبه هستند به عنوان مثال سه قلوها در طرح جابر سال گذشته رتبه اول را کسب نمودند.

SAM_1519

از هفت فرزندتان راضی هستید ؟

خدا را شکر راضی هستم

آیا خاطره ای از تولد سه قلو ها دارید ؟

پدر خانواده می گوید: بله ، در طول دوره بارداری همسرم فقط چند مرتبه به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه کرده بود و در روزهای آخر ماه نهم بارداری که به دکتر زنان و زایمان مراجعه کردیم خانم دکتر پس از سنوگرافی با لهجه محلی به من گفت :پاچک ماچک ( دست و پا) زیاد است تا دو تا تشخیص داده می شود و ما را به بیمارستان معرفی کرد .

و همان روز خانمم را به اتاق عمل بردند پس از عمل دکتر درب اتاق عمل مرا دید و گفت خدا سه تا پسر به شما داده من خوشحال شدم و به نشانه شکر گذاری دست هایم را بالا بردم و کمی خنده ام گرفت دکتر که این حالت مرا دید گفت می خندی؟ !

من بیشتر خندیدم ، گفتم پس چکار کنم ، طی دو سه روزی که خانمم در بیمارستان بستری بود هر وقت خانم دکتر مرا می دیدید می خندید و سری تکان می داد و می رفت .

مادر خانواده می گوید: یادم می آید یکی را بغل می کردم و یکی را روی پایم می گذاشتم و یکی داخل گهواره بود هیچ وقت نشد که این سه بچه با هم گریه کنند یا حتی دو تایشان با هم گریه کنند و این لطف خداوند بود که من اذیت نشوم

چه توصیه ای شما برای زوج های جوانی که نمی خواهند در تداوم نسل خود موثر باشند ؟

آنها در اشتباهند هر بچه ای که وارد زندگی می شود خیر و برکت برای پدر و مادر است .

مادر خانواده می گوید :جهاد زن همین آوردن فرزند است مخصوصا در اوضاع و شرایط امروز چرا که تأکید مقام معظم رهبری هم بر همین قضیه است .

در پایان باز هم از اینکه قبول زحمت کرده اید کمال تشکر را داریم امیدوارم این دعای آسمانی که خداوند در آیه ۷۴ سوره مبارکه فرقا ن می فرمایند : ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین و اجعلنا للمتقین اماما در حق همه فرزندان این مرز و بوم بخصوص خانواده محترم جنابعالی به اجابت برسد .

گفتنی است امید علی شمس الدینی پدر خانواده از فعالان عرصه بسیج و عضو شورای پایگاه مقاومت حضرت ابوالفضل(ع) و از هئیت امنای مسجد و همچنین از معتمدین محل می باشند .

ثریا زمزم ۴۰ساله مادر خانواده عضو شورای پایگاه الزهرا (س) و در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت های چشم گیری داشتند و هم علاقمند به فعالیت های قرآنی هستند .

انتهای پیام /اختصاصی

 

 

 

 

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب