پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:51:36 - یکشنبه 9 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پادشاه عربستان دیگر خود را خادم الحرمین ننامد / رژیم سعودی از سر استیصال به یمن حمله کرد
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیار تاسف برانگیز است که یک کشور به نام اعراب و اسلام مقررات بین المللی را زیر پا بگذارد . پادشاه سعودی دیگر خود را خادم الحرمین ننامد چون به مانند رژیم صهیونیستی مردم بی گناه را بمباران می کند.

به گزارش ” صبح رابر”  سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی آرمان کرمان در خصوص تحولات یمن اظهار داشت: آنچه در یمن روی می دهد نشانگر اوج استیصال ، عجز و درماندگی رژیم سعودی است.

وی با بیان اینکه رژیم سعودی در گذشته سعی می کرد از طریق دیگران اهداف خودش را در منطقه دنبال کند، تشریح کرد: رژیم سعودی حکومتی است که بر اساس وابستگی به قدرتهای جهانی در راس کار است و طبیعی است با حکومتهای مردمی چه در عراق و سوریه و چه در یمن و بحرین مخالف باشد.

حسینی با اشاره به کشتار حجاج بیت الله الحرام ، تاکید کرد: رژیم سعودی زمانی از صدام حمایت می کرد و بعد هم با درست کردن القاعده و داعش آنها را به جان کشورهایی که مخالف سیاست های او بودند، انداخت.

این فعال سیاسی ادامه داد : اینکه الان رژیم سعودی مستقیما خود وارد شده است نشان می دهد که چاره ای جز اینکه نقاب را از چهره خود بردارد و ماهیت واقعی خود که همان مزدوری سردمداران کفر و آمریکا است را نشان دهد برای رژیم سعودی باقی نمانده است.

وی با اعلام تاسف از اینکه یک کشور به نام اعراب و اسلام مقررات بین المللی را زیر پا بگذارد ، عنوان کرد: پادشاه سعودی خود را خادم الحرمین می نامد ولی حتی مبانی اسلام را زیر پا گذاشته است و مردم بی گناه را بمباران می کند.

این وزیر دولت دهم با اشاره به ابراز خرسندی رژیم صهیونیستی از این تجاوز ، تصریح کرد: آنها حتی ناسیونالیسم عربی را هم زیر پا گذاشته اند و به یک کشور عربی اینگونه وحشیانه حمله می کنند.

وی ادامه داد: سعودی ها نام عملیات را طوفان قاع گذاشته اند ولی که اگر آنها قاطعیت داشتند می بایست علیه رژیم صهیونیستی که بیش از ۶۰ سال علیه فلسطینیان جنایت می کند یک بار موضع می گرفتند و مردم بی دفاع غزه و کناره باختری را مورد حمایت قرار می دادند.

حسینی با بیان اینکه عزم و اراده مردم یمن از گذشته مقاومت تر شده است ، خاطر نشان کرد: عربستان و دیگر کشورهایی که در این تجاوز شرکت دارند، اسیب پذیریشان بسیار بالا است و قطعا اگر بخواهند این حملات را ادامه بدهند در آینده با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد و دود این جنایت به چشم غربی ها هم خواهد رفت.

این وزیر دولت دهم در پاسخ به این سئوال که آیا ارتباطی میان این تجاوز و مذاکرات لوزان وجود دارد ، ابراز داشت: رژیم سعودی از به وجود آمدن تفاهم و توافق درمساله هسته ای ایران ناراحت است و می خواهند به نوعی اوضاع دگرگون شود .
انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب