پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:47:33 - چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واردات هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی ارتباطی با رفع تحریم‌ها ندارد/ نقض آشکار حقوق ایران توسط سازمان هواپیمایی جهانی
کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل هوایی کشور با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ورود چند فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: ورود هواپیماهای جدید به سازمان حمل و نقل هوایی ارتباطی با موضوع رفع تحریم ها ندارد و شرکت‌های خصوصی با وجود مشکلات زیادی که بر سر راهشان بود، توانسته‌اند تحریم ها را دور زده و این هواپیما ها را وارد کشور کنند.

به گزارش ” صبح رابر”علیرضا بحیرایی کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل هوایی کشور و کارشناس رسمی دادگستری در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص ورود تعدادی از هواپیماهای ایرباس به کشور اظهار داشت: در حال حاضر واردات هواپیما به کشور به واسطه وجود تحریم‌ها و دریافت لوازم یدکی در صنعت هواپیمایی کار بسیار دشواری است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه خرید هواپیما در کشور ما مربوط به شرکت های خصوصی است، افزود: این شرکت ها با تلاش های زیاد سعی می‌کنند تحریم ها را دور بزنند و هواپیما وارد کشور کنند اما آنها هیچ گاه نحوه واردات هواپیما را منتشر نمی‌کنند، چرا که بلافاصله تحریم های جدیدی وضع می شود که امکان واردات مجدد را از بین می برد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی با اذعان به تحمیل برخی خسارات به این صنعت به دلیل بروز تحریم‌های ظالمانه طی سالیان گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر فرایند خرید لوازم یدکی برای هواپیماهای کشور مشکلات زیادی را به همراه خود دارد، به طوری که باید با دلالان زیادی در سراسر دنیا رایزنی کنیم تا بتوانند به صورت واسطه ای قطعات یا تعدادی هواپیما را به کشور وارد کنند.

بحیرایی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ورود چند فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: ورود هواپیماهای جدید به سازمان حمل و نقل هوایی ارتباطی با موضوع رفع تحریم ها ندارد و شرکت‌های خصوصی با وجود مشکلات زیادی که بر سر راهشان بود، توانسته‌اند تحریم ها را دور زده و این هواپیما ها را وارد کشور کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات تحریم همچنان در صنعت هواپیمایی کشور وجود دارد و تحریم های صنعت هواپیمایی کشور لغو نشده است، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۳۷ پیمان شیکاگو در صنعت هواپیمایی دنیا، باید هواپیماهایی که مورد تعمیر، تعویض قطعات، سرویس و … قرار می گیرند، بر طبق ضوابطی باشد که برای کشور های دیگر هم قابل قبول بوده و از استانداردهای بین المللی برخوردار باشند؛ چرا که هواپیما یک وسیله حمل و نقل بین المللی است.

این کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل هوایی کشور بر همین اساس متذکر شد: هواپیماهایی که وارد کشور می شوند باید مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشور قرار بگیرند از این رو اگر هواپیمایی وارد کشور شود و از استاندارهای لازم برخودار نباشد و مورد تأیید سازمان قرار نگیرد این هواپیما پس داده می‌شود.

بحیرایی با بیان این موضوع که حتی بعد از دور زدن تحریم ها، فشارها از سوی قدرت‌های غربی ادامه دارد، گفت: ممکن است حتی شرکتی که هواپیما را به ایران فروخته است، تحت تأثیر این فشارها به خاطر دور زدن تحریم ها هواپیمای فروخته شده را پس بگیرد.

وی در پایان به کارشکنی غربی‌ها در صنعت هواپیمایی کشور اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه ما عضو سازمان هواپیمایی جهانی ایکائو هستیم و شرکت های هواپیمایی موظف هستند برای هواپیماهای غیر نظامی ما جهت سرویس، تنظیم و نگهداری هواپیما به ما خدمات بدهند، این کار را انجام نداده که این موضوع از نظر بین‌المللی قانونی بوده اما سازمان ایکائو خلاف قوانین بین الملل این خدمات را برای ایران انجام نمی دهد.

 

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب