پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:35:38 - دوشنبه 22 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجاب را ارزان و راحت به دست نیاورده‌ایم که بی‌خیالش شویم!
ما حجابمان و عفت و دینمان ارزان تمام نشده است. یک‌وقت یک‌چیزی ارزان درمی‌آید. ارزان هم می‌رود؛ اما یک‌چیزی که با کتک خوردن ابوذر به‌دست‌آمده است. با پاره شدن لب پیغمبر به‌دست‌آمده است. با شکافته شدن مغز امیرالمؤمنین به‌دست‌آمده است. با گلوی علی‌اصغر به‌دست‌آمده است. با دست ابوالفضل به‌دست‌آمده است. با کتک‌هایی که انقلابیون در زندان‌های شاه خوردن به‌دست‌آمده است. با صد هزار و بیش از صد هزار شهید به‌دست‌آمده است

به  گزارش ” صبح  رابر” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ نگار، بارها پای سخنان شیرین و جذاب قرآنی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تلویزیون نشسته ایم تا بیشتر با نظر قرآن در خصوص ابعاد مختلف زندگی آشنا شویم و را هرسم زندگی قرآنی را بیاموزیم؛ امروز نیز می خواهیم پاره ای سخنان وی در خصوص عفاف و حجاب را مرور کنیم.

حجاب نعمت بسیار ارزشمندی است

لباس مقدس است، لباس نعمت است، کرامت است. خدا به حیوان لباس نداده به انسان لباس داده شما یک‌چیزی را که همین‌طور عادی و معمولی تلقی می‌کنید در پارچه نمی‌پیچید اما یک‌چیزی را که ارزش دارد در کاغذ کادویی می‌بندید. هر چیزی که ارزش دارد، حجاب هم دارد.

بزرگ‌ترین توهین به زن در غرب

در غرب به زن خیلی توهین شد. برای جاسوسی از زن استفاده‌شده است. حتی خود ایرانی‌ها که در خارج کار می‌کنند برای اینکه بعضی ایرانی‌ها را شکار کنند. برای خبر از زن استفاده می‌کنند؛ یعنی زن آلت جاسوسی شده است. برای فروش بهتر اجناس از زن و عکس زن در فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند؛ یعنی زن وسیله اسکناس و سرمایه‌دار شده است. زن لیوان شیر جوان هرزه شده است. این بزرگ‌ترین توهین است.

بدان با رها شدن، کرامتت را از دست می‌دهی. زن هرچه بیشتر خودش را حفظ کند، تسلط قلبی‌اش بیشتر است.

زن با هرزگی به هیچ جا نمی‌رسد!

اگر همه زن‌ها رها بودند یعنی به سمت رها شدن و هرزگی برویم و آزاد باشیم، اگر هر طور می‌خواهیم خودمان را درست کنیم و در خیابان‌ها برویم، انتخاب همسر فقط محورش شهوت و شکل می‌شود؛ یعنی کسی می‌خواهد انتخاب کند قشنگ می‌بیند. می‌گوید: این را می‌خواهم. این را نمی‌خواهم. پسر می‌گوید: این را می‌خواهم. دختر هم می‌گوید: این را می‌خواهم؛ یعنی اگر به سمت جلوه گری بروند این ملاک انتخاب فقط شکل می‌شود و شکل هم زود از بین می‌رود. پیری، مریضی و دو بخیه به یک‌گوشه از صورتش زیبایی از بین می‌رود؛ اما اگر زن در پوشش رفت یک کم برای شکلش حساب می‌کند. یک کم هم برای کرامتش، حسادتش، مسئولیتش، سوادش، حساب می‌کند؛ یعنی هرچه جلوه در خیابان بیشتر شود سهم شهوت بیشتر می‌شود و سهم عقل کمتر! اما اگر زن در حفاظ بود، مادر و خواهر را می‌فرستند که دختر چه شکلی است؛ اما سهم شکل پنجاه‌درصد است. شکل خانم پنجاه‌درصد است. هرچه جلوه بیشتر باشد سهم شهوت بیشتر می‌شود و سهم عقل کمتر است.

حتی غربی‌ها نیز روی این موضوع حساس هستند

من در اتریش بودم. یک همه‌پرسی کرده بودند که بیشترین مشکل شما چیست؟ هشتادوپنج درصد مردم اتریش گفته بودند: که بیشترین مشکل این است که شب به خانه می‌رویم و زنمان ما را دوست دارد یا نه؟ زنمان خانه هست یا نه؟ وقتی آزادی شد هرچه آزادی بیشتر شود مشکلات بیشتر است.

خواهر من! خودت را جای دیگران بگذار

من یک سؤالی از خانم‌ها می‌کنم. اگر دوست دارید راحت جواب بدهید. دوست دارید که یک خانمی با جلوه‌ای که دارد در خیابان دل پدرت را ببرد؟ پدرت دیگر کاری به زندگی نداشته باشد. دخترخانم من نمی‌خواهم از قرآن چیزی بگویم. شما که با شکلت دل یک جوان را می‌بری. فکر نمی‌کنی جوانی که نامزد دارد شما را می‌بیند و می‌بیند که شما از زن خودش بهتر هستی. شکل شما، زندگی این زن و شوهر را متزلزل می‌کند. فکر نمی‌کنی که فردا هم یک دختری زیباتر از خودت بیاید و با جلوه خودش دل شوهر شما را حسابی تسخیر کند. فکر نمی‌کنی شنی که در این دیگ می‌اندازی زیر دندان خودت هم برود؟

مهم است چه کسی خوشش بیاید                       

از خودت سؤال کن. من که با این وضع بیرون رفتم چه کسی از من خوشش می‌آید؟ خدا از من خوشش می‌آید؟ امام زمان از من خوشش می‌آید؟ انقلابیون و خون داده‌ها و خانواده شهدا از من خوششان می‌آید؟ حزب‌اللهی‌ها از من خوششان می‌آید؟ چهار نفر جوان هرزه خوششان می‌آید؟

جاهایی که دختر و پسر به هم نگاه می‌کنند و چشم‌چرانی می‌کنند تمرکز فکری برای مطالعه ندارند. هرچه حفاظ بیشتر باشد، تمرکز فکری برای مطالعه بیشتر است. هرچه چشم‌چرانی بیشتر باشد، آدم نمی‌تواند متمرکز باشد. مطالعه کند. چون آدم دارد مطالعه می‌کند یک دختری می‌آید رد شود، نگاهش می‌کند. بعد هم می‌گوید: تا می‌آید مطالعه کند یکی از این طرفش می‌گذرد.

عفاف یک کرامت است. خواهرها! مرد زور و پول و قدرت مالی دارد. شما هرچه عفیف‌تر باشید تسلط قلبی خواهید داشت. تسلط قلبی برابر تسلط مالی است. اگر رها شوی تسلط قلبی‌ات را از دست می‌دهی.

مسئله اصلی حفظ کرامت زن است

گاهی زن‌ها می‌گویند: مگر خدا به ما نامحرم است؟ نه خدا به همه محرم است. اگر محرم است چرا سر نماز خودمان را بپوشانیم؟ معنای پوشیدن محرمی و نامحرمی نیست. معنای پوشیدن کرامت است

حجاب حفاظت است. شما کفش هم که می‌پوشی بالاخره پایت گیر می‌کند. آدم پابرهنه برود راحت‌تر است. بله! راحت‌تر است؛ اما تیغ در پایت می‌رود. کفش یک‌بار است؛ اما این بار را باید کشید. چون‌که هم ‌بار هست. هم حفاظت هست. کفش بار است اما حفاظت است. لباس بار است اما کرامت است.

چشم‌ها را مراقبت کنید

رمز بی‌حجابی بعضی از دخترها چشم مردهاست. اگر دختر بداند که مرد نگاهش نمی‌کند این‌طور نمی‌گردد. این می‌بیند شما نگاهش می‌کنید لوس می‌شود. مرد عفیف آن است که زن را با عفت کند. زن عفیف می‌تواند مرد را با عفت کند.

نعمتی که ارزان به دست نیامده است

ما حجابمان و عفت و دینمان ارزان تمام نشده است. یک‌وقت یک‌چیزی ارزان درمی‌آید. ارزان هم می‌رود؛ اما یک‌چیزی که با کتک خوردن ابوذر به‌دست‌آمده است. با پاره شدن لب پیغمبر به‌دست‌آمده است. با شکافته شدن مغز امیرالمؤمنین به‌دست‌آمده است. با گلوی علی‌اصغر به‌دست‌آمده است. با دست ابوالفضل به‌دست‌آمده است. با کتک‌هایی که انقلابیون در زندان‌های شاه خوردن به‌دست‌آمده است. با صد هزار و بیش از صد هزار شهید به‌دست‌آمده است.

استفاده از زینت برای غیر شوهر ممنوع. اگر مردی راضی باشد و یا اگر زنی خودش را آرایش کند بدون اجازه شوهر خودش را تو خیابان به دیگران عرضه کند و شوهرش هم راضی باشد در روایت داریم مورد لعنت هستند این زن و شوهر که شوهر اجازه داده است خانم خودش را درست کند و به مردهای اجنبی عرضه کند.

نگاهی به برخی آیات قرآنی

اصولاً در غیر کارهایی که خشونت می‌خواهد زن و مرد مثل هم هستند «إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقینَ وَ الصَّادِقاتِ» احزاب/۳۵. بنابراین اسلام زن را محروم نکرده آنجایی هم که محروم کرد حقش است که محروم کرده یعنی به نفع زن است که گفته‌اند کنار باش اگر شما زمستان دستت را توی دستکش کردی هیچ‌وقت پیشانی نباید بگوید چرا من را توی دستکش نمی‌کنی خوب پوست پیشانی طوری است که یخ نمی‌کند اما دستش یخ می‌زند.

«وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ» احزاب/۵۳ اگر خواستید چیزی به خانم‌های پیغمبر بدهید و بستانید نمی‌گوید با خانم پیغمبر تماس نگیرید نه با خانم پیغمبر تماس هم بگیرید منتهی «فَسْئَلُوهُنَّ» سؤال کنید از این‌ها «مِنْ وَراءِ حِجابٍ» یعنی از پشت پرده یا مثلاً نمی‌گوید زن حرف نزند می‌گوید حرف بزند اما با کرشمه حرف نزند «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیطْمَعَ الَّذی فی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً» احزاب/۳۲، «تَخْضَعْنَ» از خضوع یعنی حرف که می‌زنند نازک و با کرشمه نباشد چرا؟ برای اینکه «فَیطْمَعَ» طمع می‌کند «الَّذی فی قَلْبِهِ مَرَضٌ» آن کسی که در قبلش مرض است.

 چرا حجاب ارزشمند است؟!

شما جنس مرغوب را در کادو می‌پیچید، روی تلویزیون پارچه می‌اندازید، کتاب قیمتی را جلد می‌کنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمی‌دهید؛ بنابراین جلد و حجاب نشانه ارزش است.

خداوند برای چشم که ظریف است و خطرات آن را تهدید می‌کند حجاب قرار داده. حجاب باعث تمرکز فکر مردان که بخش عمده تولید جامعه به دست آنان است می‌گردد.

حجاب مانع کار و تحصیل نیست

در کشورهایی که بی‌حجاب است نظام خانواده ازهم‌گسسته و آمار طلاق غوغا می‌کند. اسلام به خاطر حفظ حیا، کرامت و جلال، جلوگیری از تشتت و هوس بازی و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده. باید دانست که حجاب مانع تولید نیست. بزرگ‌ترین صادرات ایران بعد از نفت قالی است که تولیدش به دست زنان باحجاب است.

حجاب مانع تحصیل نیست، صدها هزار دانشمند زن در کشور اسلامی ایران شاهد این ادعاست. حجاب آرم جمهوری اسلامی ایران است. دنیا انقلاب اسلامی ایران را با حجاب بانوانش می‌شناسد و ابرقدرت‌ها از این نشانه پرارزش انقلاب آن‌قدر هراس دارند که چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامی و حجاب بر سر درس تحمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب