پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:32:21 - چهارشنبه 24 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
درد و دل‌های خانواده های شهدای ترور
خانواده شهدای ترور سیستان و بلوچستان در میزگرد بررسی بیانات اخیر مقام معظم رهبری با بیان این که ترورهای آمریکایی هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی شود، عنوان کردند که سیستانی ها و بلوچ ها بی اعتماد ترین مردم ایران نسبت به آمریکا هستند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  عصر هامون، همزمان با سالگرد شهدای مسجد جامع زاهدان عصر روز گذشته این پایگاه خبری میزگردی با حضور خانواده شهدای ترور مسجد جامع شهرستان زاهدان (خانواده شهید مرتضی عباس زاده محمودی و شهید محمود کیانی) پیرامون بررسی بیانات اخیر مقام معظم رهبری و مذاکرات هسته ای در دفتر این پایگاه خبری برگزار کرد.

 

ترورهای آمریکایی هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی شود
سمیه کیخا نسب همسر شهید محمود کیانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون با بیان اینکه اقدامات تروریستی آمریکا در سیستان و بلوچستان هیچ گاه از ذهن مردم سیستان و بلوچستان پاک نمی شود، گفت: هنوز داغ از دست دادن همسر و پدر دخترم بر دلم سنگینی می کند و هیچ گاه هم از خاطرم لحظه مرگ همسرم نمی رود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند” آمریکا نماد استکبار است”، ادامه داد: به درستی که این جمله مقام معظم رهبری به جا بوده است چرا که حوادث تروریستی سیستان و بلوچستان با حمایت آمریکایی نقش کلیدی در استان داشته و بارها جوان و پیر در این گونه اقدامات جان خود را از دست دادند به همین دلیل جرایم آمریکا بخشودنی نیست و از خاطر مردم پاک نمی شود.
همسر شهید کیانی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بزرگترین قربانی تروریست است، تصریح کرد: مسئولین باید با برگزاری یادواره ها و چاپ کتاب یاد شهدا را زنده نگه دارند تا یاد شهدا و جنایات آمریکایی ها از خاطر مردم پاک نشود.

 

کیخا نسب در ادامه در خصوص بدترین و بهترین خاطره زندگی مشترکش با شهید کیانی، افزود: شهید خیلی انسان خوبی بود و همواره کار همه را تا جایی که می توانست مشکل مردم را رفع می کردم به همین دلیل بین دوستان به او لقب کار راه انداز داده بودند؛ تولد دخترم بهترین خاطره زندگی مشترکمان و شهادت محمود در کنار من بدترین خاطره زندگی مشترکمان است.

سیستانی ها و بلوچ ها بی اعتماد ترین مردم ایران نسبت به آمریکا هستند
زهرا سرابندی مادر شهید مرتضی عباس زاده محمودی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون با بیان اینکه پشتیبانی آمریکا از گروهک های تروریستی در اقدامات جنایتکارانه استان همواره به چشم می خورد، بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های قربانی تروریست است و شهدای زیادی را در این حوادث تقدیم انقلاب کرده است لذا مردم سیستان و بلوچستان بی اعتماد ترین مردم ایران نسبت به آمریکا هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه حوادث تروریستی و شهادت فرزندان این مرز و بوم حتی در زمان مذاکره با آمریکا بارها اتفاق افتاده لذا توافق با آمریکا نیز تاثیری در کلیت رفتار آمریکایی ها و پایین آمدن از خوی استکباری آنها نخواهد داشت، اضافه کرد: عبدالمالک ریگی از افراد شرور این منطقه صراحتا در اعترافات خود گفته بود که آمریکا از هیچ کمکی نسبت به قتل مردم دریغ نمی کند و در پایگاه های آمریکا برای قتل و عام مردم آموزش می بینند و سپس دست به اقدامات جنایتکارانه می زنند این اعتراف خود ادعایی دیگر بر عدم اعتماد به آمریکا است.
مادر شهید عباس زاده محمودی با اشاره به جمع بندی مذاکرات وین تصریح کرد: درست است که ما به تعادلی رسیده ایم با این وجود باید منتظر باشیم زمان همه چیز را نشان دهد هرچند این دشمن دیرینه باز هم ضربه شان را به مردم ایران می زند.

 

سرابندی افزود: سیستان و بلوچستان یک استان با مذهب شیعه و سنی است که مردم این استان سال ها برادرانه با هم زندگی کردند اما برخی اقدامات آمریکایی ها باعث شد که برخی افراد کوته فکر توطئه دشمنان را باور کنند و دست به قتل و عام مردم بی گناه بزنند تا وحدت بین شیعه و سنی در استان از بین برود اما این اقدامات تاثیری در کلیت مردم استان نداشت و تامین امنیت در استان همواره در حد مطلوب است.

توافق ایران با آمریکا باعث نمی شود از جنایت ها و خون فرزندانمان چشم پوشی کنیم

مادر شهید عباس زاده گفت: توافق ایران با آمریکا باعث نمی شود از جنایت ها و خون فرزندانمان چشم پوشی کنیم.
مادر شهید عباس زاده گفت: بهترین خاطره ای که از شهید به یاد دارم  با آن که جوان بود آرزوی رفتن به حج را داشت لذا تمام تلاش خود را کرد که توانست قبل از سربازی به حج برود لذا رفتیم بانک و سند خانه را گرو گذاشتیم سپس خانوادگی با هم به سفر حج رفتیم.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب