پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:29:47 - پنجشنبه 22 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رویای شغلی جوانان، سرابی که به دریای میلیاردی برای مسئولان تبدیل می شود
آزمون استخدامی که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای جذب ۳۷۰۰ نفر برگزار می شود با داشتن شرایط سخت امید جوانان را برای کسب فرصت شغلی مناسب نا امید کرد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از   نمره ۲۰ ، دو هفته آموزش وپرورش اعلام کرد ۵ هزار نیروی جدید بعد از قبولی در آزمون استخدامی به کار گرفته خواهند شد.

به دنبال انتشار این خبر عده کثیری از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی فوق دیپلم ،لیسانس و فوق لیسانس در مقاطع سنی مشخص تصمیم به ثبت نام در آزمون استخدامی گرفتند.

اما بعد از یک هفته انتظار اطلاعیه آموزش وپرورش در خصوص شرایط ثبت نام بر روی سایت سنجش قرار گرفت و تعجب همگان را برانگیخت.

موارد زیادی در شرایط ثبت نام وجود داشت که امید داوطلبان را نا امید کرد اولین موردی که مشاهده شد میزان پذیرش خانم ها و آقایان بود که ۳۰۷۳ نفر مرد و ۶۳۰ نفر زن جذب خواهند شد با توجه به این که بیشتر متقاضیان زن هستند و  این که تقریبا دانش آموزان پسر ودختر در کشور به یک میزان می باشند چرا توازن بین جذب معلمین مرد و زن به این صورت است؟

افراد اگر به صورت رسمی یا قرار دادی در ارگانی دیگر مشغول به کار هستند نمی توانند در آموزش و پرورش مشغول به کار  شوند حال با توجه به این که اغلب فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیل خود  برای تامین معاش به سراغ کار می روند و عده کثیری از آن ها درارگان های دیگر مشغول به فعالیت هستند چگونه می توان توقع داشت تا کار خود را کنار بگذارند درصورتی که با وضعیت بومی گزینی و پذیرش اندک استان ها هیچ تضمینی وجود ندارد و ممکن است کار کنونی خود را هم از دست دهند.
آموزش و پرورش در سال های گذشته نیروهای حق التدریسی ومعلمین پیش دبستانی  جذب کرده اما موردی که امروز شاهد آن هستیم این است که از این نیروها استفاده نمی شود و درصدد جذب نیروی جدید می شود چه تضمینی وجود دارد تا نیروهایی که در جریان این آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند به سرنوشت معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی دچار نشوند.
روز گذشته عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آنچه که مجلس مصوب کرد جذب پیش دبستانی‌ها و نیروهای خرید خدمت بود، اما این آزمون در شرایطی برای برگزاری تدارک دیده شده که بخش اعظمی از پذیرش نیروهای آزاد هستند.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس برای شرایط برگزاری آزمون ایراد گرفته است گفت: در بررسی‌هایی که داشتیم متاسفانه در این آزمون توازن منطقه‌ای یا رشته‌ای رعایت نشده است.
فیاضی برگزاری آزمون استخدامی آموزش وپرورش را غیر قانونی خواند حال با توجه به غیر قانونی بودن این مسئله چگونه بدون کوچک ترین ممانعتی ادامه می یابد و از ۱۱۴ هزار نفر ثبت نام به عمل می آید.
هزینه این ثبت نام ۴۸ هزار تومان می باشد که با توجه به ثبت نام ۱۱۴ هزار نفر مبلغ قابل توجهی می باشد این مبالغ به کجا می روند و آیا دریافت سود هنگفت از یک آزمون استخدامی قانونی است.
با پایان آزمون وعبور از هفت خان مصاحبه داوطلب وارد دانشگاه فرهنگیان می شود اما این پایان کار نیست بعد از گذشت یک سال دانشگاه تصمیم می گیرد تا افرادی که نمره کمتری کسب کرده اند را از گردونه رقابت حذف کند و عملا تعدادی از داوطلبان یک سال از عمر خود را صرف رسیدن به پوچ کرده اند.
سالانه از این قبیل آزمون ها در کشور ما برگزار می گردد که جز پر کردن جیب عده ای حاصلی برای جوانان بیکاری که ۴ سال از عمر ومال خود را در دانشگاه ها هدر داده اند ندارد .
بهتر این است که مسئولان ما کمی به فکر نظام آموزشی وآینده شغلی جوانان ما باشند نه تنها به دست آوردن سودهای کلان حاصل از آزمون هایی که قبول شدگان آن ها در نهایت با اولیت های از قبل تعیین شده  خودشان مشخص می شوند.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب